«یوما» متقاضی حضور در جشنواره عمار/روایت ۴۰سالگی انقلاب از شارع الخمینی عراق

مستندساز جوان با اشاره به کارهای جدیدش گفت: یکی از کارهایم برای ۴۰ سالگی انقلاب، مستندی آرشیوی است که به زندگی و سرگذشت حضرت امام خمینی و بسط اندیشه‌های ایشان در منطقه می‌پردازد.

به گزارش «عمار فیلم»، ایمان گودرزی کارگردان و مستندسازی که بیشتر در حوزه تاریخ انقلاب فعالیت می‌کند، درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: کاری آرشیوی برای ۴۰ سالگی انقلاب دارم که درباره با زندگی و سرگذشت امام خمینی(ره) و صدام حسین است که به فاصله کمی از هم مطرح شدند و از طرفی با هم همسایه بودند. زندگی صدام که در طول جنگ تحمیلی، تمام دنیا با او بود و امام خمینی(ره) را که کسی در دنیا او نبود، به عنوان رهبران دو کشور مقایسه کردم.

گودرزی با بیان اینکه این مستند در حال تدوین است، اظهار کرد: به دنبال این هستم که نشان بدهم که بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، افکار و اندیشه‌های امام چقدر در منطقه بسط پیدا کرده و دشمنانی که یک روز تمام دنیا پشت آنها بودند، الان کجا هستند. صدام وقتی حمله کرد، گفت یک هفته‌ای ایران را می‌گیرم ولی الان خیابانی در عراق است که اسم آن را شارع موسوی الخمینی گذاشته شده است. الان حشد الشعبی که در عراق حرف اول امنیت را می‌زند و بزرگترین پایگاه مردمی را دارد، روی بازو نیروهای آن، عکس امام دیده می‌شود.

این مستندساز سینمای ایران بیان کرد: کار دیگری هم به نام «یوما» دارم که برای شرکت در نهمین جشنواره عمار ثبت‌نام کردم. داستان این کار درباره تعدادی از بچه‌های جنوب کشور است که فریب رسانه‌های خارجی را می‌خورند، به سمت وهابیت می‌روند و دست به اقدامات تروریستی می‌زنند و وقتی به خودشان می‌آیند که سر از داعش درآوردند.

گودرزی یادآور شد: سوژه این مستند را از منابع بومی و بچه‌های خوزستان پیدا کردم و با پیگیری توانستیم مجوزهای لازم را برای مصاحبه و تولید این مستند بگیریم. «یوما» از تلویزیون پخش نشده و احتمالاً اولین بار در نهمین جشنواره عمار اکران شود.

وی در پایان سخنانش عنوان کرد: مستند دیگری با نام «عزت» دارم که درباره آقای عزت‌الله مطهری (شاهی)، مبارز سیاسی قبل از پیروزی انقلاب است که سال‌ها در زندان و زیر شکنجه ساواک بوده است. تولید این کار بیشتر از سه سال طول کشیده و با توجه به تحقیقات گسترده‌ای که برای این کار شده، می‌توان در حوزه مستند تاریخ انقلاب، عقبه تحقیقاتی این‌چنینی نداشتیم. این مستند در حال تدوین است و امیدوارم به روی آنتن برود.