میثم کریمی؛

سه اثر را به هشتمین جشنواره فیلم عمار ارسال می‌کنم

میثم کریمی، کارگردان و مستندساز گفت: مستندهای «عاشق لاله‌ها»، «یاریگر خورشید» و «محله انقلابی» آثاری هستند به دبیرخانه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال می‌کنم.

به گزطارش «عمار فیلم»، میثم کریمی کارگردان و مستندساز درباره آثار جدید خود و حضور در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: درحال حاضر، ساخت مجموعه مستندی با عنوان «یکی از میان جمع» را در دستور کار دارم که «عاشق لاله‌ها» و «یاریگر خورشید» عنوان دو کار از این مجموعه است.

وی افزود: مستند «عاشق لاله‌ها» روایتگر فعالیت گروهی است که برای شهدای مدافع حرم منطقه ۹ تهران اقدام به برگزاری یادواره می کنند. این فعالیت ها شامل، ارتباط گرفتن با خانواده های شهدا و پشتیبانی از آنها و همچنین برگزاری یادواره برای شهدای مدافع حرم است.

این کارگردان ادامه داد: در این مستند اقدامات و برنامه های این گروه همچون تغییر نام کوچه به اسم شهدا، سرزدن به مزار شهدا و همراه شدن با خانواده های آنها برای مخاطبان به تصویر کشیده شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: ما گروه محققی داریم که به دنبال خانواده هایی هستند که سبک زندگی خاصی دارند و در حقیقت آنها پیشنهاد دادند که مستندی را پیرامون فعالیت های این گروه فرهنگی تولید کنیم.

وی اضافه کرد: ساخت مستند «عاشق لاله‌ها» به دلیل هماهنگی هایی که با سوژه مورد نظرمان نیاز بود، دو ماه طول کشید. اما در نهایت تولید این اثر در زمستان ۱۳۹۵ به پایان رسید و احتمال پخش آن از شبکه افق در آذرماه امسال وجود دارد.

این مستندساز یادآور شد: پیگیری سوژه این مستند و همراه شدن با او در مراحل مختلف موجب شد تا کار به کندی پیش برود. همچنین تغییر فصل نیز ضربه بدی به ما وارد کرد. مضاف بر اینکه برخی از صحنه ها از قبیل آوردن و تشییع شهید و اتفاقات دیگری را باید بازسازی می کردیم که طرح‌ریزی و انجام هماهنگی های این موضوع، کار را برای ما سخت کرده بود.

کریمی عنوان کرد: فیلمبرداری مستند «عاشق لاله‌ها»  در پایگاه مقاومت نیروی بسیج منطقه ۹ تهران و داخل باند فرودگاه مهرآباد انجام شده است.

وی به دیگر مستند در دست ساخت خود اشاره کرد و گفت: مستند دوم من با عنوان «یاریگر خورشید» در رابطه با کودکان کار است. این مستند، داستان زوج جوانی را روایت می کند که در منطقه خاورشهر تهران با کودکان کار و خانواده های آنها ارتباط دارند. این زوج با استفاده از کمک‌های مردمی این بچه ها را تحت پوشش خود قرار داده اند.

این کارگردان افزود: این زن و مرد خیرخواه در راستای کمک های خود به کودکان کار و خانواده های آنها درمانگاهی را به یک مرکز خیریه تبدیل کردند که به بچه ها به صورت رایگان آموزش های مهارتی می دهند. این کودکان، شامل اتباع افغانستانی و بچه های کار ایرانی هستند.

کریمی ادامه داد: ساخت مستند «یاریگر خورشید» از سال گذشته آغاز شد و با به پایان رسیدن مرحله تولید، در حال حاضر، آماده نمایش است. همچنین بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، این مستند آذرماه از تلویزیون پخش می شود.

وی تصریح کرد: «محله انقلابی» سومین مستند من برای حضور در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار است. این کار ۲۰ دقیقه ای، روایتگر ماجرای مسجدی در خیابان تیموری محله تهران نو است که مردم آن با همکاری یکدیگر به نیازمندان و محرومان محله خود کمک های فراوانی می‌کنند.

گفتنی است هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت این جشنواره به نشانی Ammarfilm.ir اثر خود را در یکی از بخش ‌های «فیلم»، «فیلمنامه»، «تولیدات رادیویی»، «فیلم ما»، «نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی»، «فیلم ما»،  و «آگهی بازرگانی و اقلام تبلیغی» تا ۲۰ آبان، ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، اثرشان را به دبیرخانه تحویل دهند.