خانه فیلم داستانی با ۳۰ اثر متقاضی حضور در جشنواره عمار می‌شود

سجاد قافله باشی، مدیر خانه فیلم داستانی با اشاره به تولیدات این مرکز گفت:برای شرکت در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار،آثاری مانند «سر به راه»،«کارگران مشغول کارند» و «عالی بدون لک» را در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش «عمار فیلم»، سید سجاد قافله باشی، مدیر خانه فیلم داستانی در سخنانی در مورد حضور این مرکز در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: سال گذشته نزدیک به ۵۰ عنوان فیلم کوتاه و نیمه بلند تولید کردیم که تعدادی پیش از هفتمین جشنواره عمار نهایی شد و به آن ارسال کردیم و تعدادی دیگر که تا امروز ساخته شده به هشتمین جشنواره عمار ارسال می‌کنیم.

 

وی اضافه کرد: از جمله آثاری که برای حضور در جشنواره مردمی فیلم عمار در نظر گرفته‌یم فیلم کوتاه «کارگران مشغول کارند» است. این فیلم به کارگردانی محمد اسفندیاری تولید شده و به موضوع تولید، اشتغال و حمایت از کالای ملی می پردازد.

مدیر خانه فیلم داستانی یادآور شد: این اثر کوتاه در شهر مشهد ساخته شده است اما از آن دسته کارهایی بود که پس تولید آن شامل مراحل فنی و تدوین، سه ماه زمان برد.

قافله باشی اظهار داشت: «عالی بدون لک» کار دیگری است که توسط صادق رمضانی برای حضور در هشتمین جشنواره مردمی فیم عمار ساخته شده، موضوع این فیلم ۲۶ دقیقه‌ای، رزق و روزی حلال است.

وی عنوان کرد: دیگر کار درنظر گرفته شده برای حضور در جشنواره عمار «سر به راه» نام دارد. این فیلم داستانی در زمان ۲۰ دقیقه به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حسین شیرعلی تولید شده است.

مدیر خانه فیلم داستانی افزود: این فیلم پیرامون حضور پزشکان در دوران دفاع مقدس ساخته شده و به نقش بسیار مهم و حیاتی آنها در جبهه‌های نبرد می‌پردازد.

قافله باشی ادامه داد: «فشار خون» به کارگردانی علی ثقفی کار دیگر خانه فیلم داستانی است که در مرحله تولید قرار دارد و احتمالا به جشنواره عمار خواهد رسید. این فیلم نیمه بلند با رویکردی دینی به بررسی مسئله قصاص می‌پردازد.

مدیر خانه فیلم داستانی اضافه کرد: دیگر کاری که برای هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته شده فیلم نیمه بلند «جمعه گل» نام دارد. این فیلم به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی در شهر یزد در حال تولید است و بر این اساس زمان نهایی شدن آن، هنوز مشخص نیست.

قافله باشی یادآور شد: «پرستار» به کارگردانی اسماعیل عظیمی، عنوان یکی دیگر از آثار خانه فیلم داستانی است که برای شرکت در جشنواره عمار در نظر گرفته‌ایم، موضوع این فیلم کوتاه، درباره احترام به والدین است.

مدیر خانه فیلم داستانی عنوان کرد: کار دیگری هم با عنوان «قرار» داریم که در شهر یزد و در زمان ۱۰ دقیقه تولید شده است. موضوع این اثر کوتاه که به کارگردانی علی نیکوکار و تهیه کنندگی جبرئیل نجفی ساخته شده، بخشش و ایثار است.