خانیکی:

مستندم درباره مادر شهیدی است که باشگاه فوتبال دارد/سعی می‌کنم کار را به جشنواره عمار برسانم

علی‌محمد خانیکی درباره مستند تازه خود گفت: این کار در مادر ۸۰ ساله دو شهید است که در کنار کشاورزی و بافندگی، بانی یک تیم فوتبال است که توانسته عنوان قهرمانی هم کسب کند.

به گزارش «عمار فیلم»، علی محمد خانیکی در سخنانی درباره اثر جدید خود گفت: موضوع مستند جدید در دست ساختم در مورد مادر شهیدی است که در یکی از روستاهای اطراف فریمان زندگی می‌کند. این پیرزن ۸۰ ساله بنیان‌گذار یک تیم فوتبال در روستا است که توانسته رتبه نخست منطقه را هم کسب کند.

وی اضافه کرد: تولید این مستند از آذرماه سال گذشته آغاز شده است، اما زمان دقیقی برای نهایی شدن کار نداریم چراکه برای ساخت مستند، در مقاطع مختلف زمانی باید به روستای محل زندگی این مادر شهید برویم تا تصویربرداری‌های لازم را انجام دهیم.

خانیکی در ادامه سخنانش بیان کرد: این مادر شهید ۸۰ ساله، علاوه بر کشاورزی و بافندگی، هر سال در دهه پایانی ماه صفر از روستای محل زندگی خود به سمت مشهد مقدس پیاده‌روی می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر روند کار برای تصویربرداری‌های در نظر گرفته شده، طبق برنامه و به موقع پیش برود، این مستند که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است، تا آذر ماه آماده نمایش می‌شود.

این مستندساز خاطرنشان کرد: بُعد مسافت، عمده سختی و مشکلی است که در مسیر ساخت این مستند با آن روبرو هستیم، برای هر جلسه فیلمبرداری، باید حدود ۱۰۰ – ۱۵۰ کیلومتر را برای رسیدن به روستا طی کنیم.

خانیکی تصریح کرد: این مستند را که با هزینه شخصی تولید می‌کنم، ابتدا برای جشنواره عمار می‌فرستم تا بعد از آن، زمینه‌ای هم برای پخش در رسانه ملی داشته باشد.