«ثائر» با ۷ اثر خواهان حضور در جشنواره عمار می‌شود

رضا اصغرزاده، مدیر روابط عمومی خانه فرهنگ و هنر ثائر گفت: این مرکز با 7 اثر در بخش‌های مستند، کوتاه و داستانی در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا می‌کند.

به گزارش «عمار فیلم»، رضا اصغرزاده، مدیر روابط عمومی خانه فرهنگ و هنر ثائر در سخنانی با اشاره به آثاری که برای حضور در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در نظر دارند، گفت: نخستین مستندی که در نظر گرفته‌ایم، «ویزیت» نام دارد که در زمان ۴۰ دقیقه ساخته شده است. موضوع این مستند پیرامون اخلاق پزشکی بوده و انتقاداتی را به جامعه پزشکی مطرح می‌کند.

وی افزود: کارگردان این مستند که در حال حاضر آماده نمایش شده، محمدحسین جبلی است، البته این اثر را به دو جشنواره عمار و سینماحقیقت ارسال می‌کنیم.

این فعال فرهنگی ادامه داد: مستند دوم ما برای شرکت در جشنواره عمار، «طعم شور» نام دارد که کارگردانی این اثر ۴۳ دقیقه‌ای هم  برعهده محمدحسین جبلی است. موضوع این مستند درباره شایع شدن بیماری سرطان در یکی از روستاهای شمالی کشور است.

وی اضافه کرد: دیگر کار ما، «کمپانی» به کارگردانی روح الله رفیعی نام دارد که مستندی آرشیوی درباره قراردادهای نفتی است. این اثر ۶۰ دقیقه‌ای، در سال گذشته ساخته شده و تا امروز در جایی نمایش داده نشده است.

اصغرزاده عنوان کرد: مستند «کمپانی» را برای ایام انتخابات تولید کرده بودیم اما در نهایت تصمیم گرفتیم که اکران نشود تا بعد از فروکش کردن هیجانات انتخاباتی، بتوانیم آن را نمایش بدهیم.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: «عملیات سفید» مستندی دیگری به کارگردانی خودم است که برای حضور در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در نظر داریم، موضوع این کار ۳۲ دقیقه‌ای، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی است.

مدیر روابط عمومی خانه فرهنگ و هنر ثائر ادامه داد: «ناآباد» اثر بعدی ما برای جشنواره عمار است که به موضوع نماها و جداره‌های شهری می‌پردازد و نابسامانی‌های موجود در این حوزه را بررسی می‌کند. این مستند ۵۶ دقیقه‌ای به کارگردانی مشترک محسن صادقی و امیرعظیمی ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: «یک شهر، زینب» عنوان مستند دیگری است که به کارگردانی روح الله رفیعی برای ارسال به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته‌ایم. این مستند که در سوریه ساخته شده است، به تهدیدات داعش در قبال برگزاری جشنی در شهر شهر «کفریا» می‌پردازد.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: آخرین مستندی که برای هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفتیم «اپلای» نام دارد که در زمان ۳۴ دقیقه ساخته شده است.

اصغرزاده تصریح کرد: این مستند نیز پیرامون دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف است که در حال اپلای کردن برای ادامه تحصیل در خارج از کشور بوده که در جریان انجام کارهای خود برای سفر به خارج با محور مقاومت آشنا می شود و به سوریه می رود تا با داعش نبرد کند.