اداره فیلم و نمایش بسیج با ۱۰ مستند متقاضی حضور در جشنواره عمار می‌شود

مهدی آذرپندار، مدیر مرکز فیلم و نمایش بسیج گفت: این مرکز با مستندهایی درباره برجام، فتنه 88، جنگل‌خواری، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شبکه‌های ماهواره‌آی در هشتمین جشنواره عمار شرکت می‌کند.

به گزارش «عمار فیلم»، مهدی آذرپندار، مدیر مرکز فیلم و نمایش بسیج در سخنانی در مورد حضور این مرکز در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: در اداره فیلم و نمایش بسیج مستندهای متنوعی را برای حضور در هشتمین جشنواره عمار درنظر گرفته‌ایم که آنها را طی روزهای آینده به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنیم.

وی در توضیح این مستندها ابتدا به مستندی با موضوع جنگل‌خواری اشاره کرد و بیان کرد: «نفس‌های آخر» عنوان مستندی به کارگردانی یاسر طالبی است که به بررسی مشکلات و تهدیدات جنگل های شمال کشور می پردازد.

آذرپندار یادآور شد: تولید این اثر از اواخر اریبهشت ماه در شمال کشور آغاز شد و کار تدوین آن اخیرا به پایان رسیده است و اکنون این مستند نیمه‌بلند آماده رونمایی است.

وی در ادامه با اشاره به دو مستند در مورد شهدای اهل سنت مدافع بیان کرد: این دو مستند به تهیه کنندگی یاسر فریادرس، در اداره فیلم و نمایش بسیج تولید شده است که در صورت پذیرش اثر از طرف دبیرخانه، در جشنواره عمار اکران می‌شوند که یکی از آنها «پسرم سلمان» نام دارد و دیگری در مرحله انتخاب نام است.

آذرپندار با بیان اینکه مستند «مظنه» دیگر کاری است برای حضور در هشتمین جشنواره عمار در نظر گرفته‌اند، عنوان کرد: «مظنه» به بیان قیمت تمام شده جنگ از زبان جانبازان، ایثارگران و نویسندگان دوران دفاع مقدس می پردازد، این مستند بلند توسط سیدرضا حسینی تهیه و کارگردانی شده است.

این مدیر فرهنگی به دیگر مستند در دست ساخت این اداره اشاره کرد و توضیح داد: «ارثیه پدری» دیگر مستندی است که به صورت مشترک توسط اداره فیلم و نمایش بسیج و حوزه هنری در دست ساخت است. این اثر، روایتی از دوران پهلوی دوم است  و به کارگردانی مهدی نقویان ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: «جام جم» دیگر مستندی است که برای حضور در هشتمین جشنواره عمار درنظر گرفته‌ایم، کارگردانی این مستند را هم که درباره برجام است، مهدی  نقویان برعهده دارد.

آذرپندار اضافه کرد: تدوین این مستند به تازگی آغاز شده است و امیدوار هستیم با اتمام مراحل فنی برای نمایش در جشنواره مردمی فیلم عمار آماده شود.

وی یادآور شد: اثر دیگری درباره شهید محمد سعید جعفری از شهدای شاخص بسیج در دست ساخت داریم که کارگردان این کار مصطفی فتاحی است و امیدواریم این کار نیز به جشنواره عمار برسد.

مدیر مرکز فیلم و نمایش بسیج اظهار داشت: مستند دیگری با عنوان «دوربرگردان» و با موضوع شبکه ماهواره ای جم در مرکز فیلم و نمایش تولید کرده‌ایم که آرش سجادی حسینی، کارگردانی و علی گلبهاران، تهیه کنندگی آن را برعهده دارند.

آذرپندار عنوان کرد: این مستند تجربه سفر آرش سجادی حسینی به شبکه جم جهت استخدام در آن شبکه است و زوایای جدید از این شبکه را نمایان می‌کند.

وی با اشاره به تولید مستندی پیرامون شبکه بی بی سی بیان کرد: «تله اسکرین» دیگر مستند تولید شده مرکز فیلم و نمایش بسیج است که قصد داریم برای دبیرخانه هشتمین جشنواره عمار ارسال کنیم.

این مدیر فرهنگی افزود: این مستند توسط مصطفی حریری ساخته شده است و  به دورغ‌های بزرگ بی بی سی از منظری پژوهشگرانه می پردازد.

وی افزود: مستند «زخم تازه» نیز به کارگردانی علی صدری‌نیا دیگر کاری است که در مراحل پایانی تدوین قرار دارد و امیدواریم با پایان مراحل فنی به جشنواره برسد. این مستند، روایتی از روز عاشورای سال ۸۸  از زبان شاهدان عینی مشهور و غیر مشهور است.