ساسان فلاح فر از مستندش گفت:

«نقاشی یک رویا» از رزمنده هنرمند لشکر فاطمیون می‌گوید

ساسان فلاح فر کارگردان «نقاشی یک رویا» ضمن بیان این مطلب که این اثر درباره رزمنده هنرمند لشکر فاطمیون است، از چگونگی ساخت آن گفت.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، ساسان فلاح فر کارگردان عرصه مستند درباره تازه‌ترین اثر خود با عنوان «نقاشی یک رویا» گفت: موضوع این مستند درباره یکی از رزمندگان هنرمند و آزاده لشکر فاطمیون به نام سخی میرالله قلی است.

وی افزود: مستند «نقاشی یک رویا» به زندگی این رزمنده لشکر فاطمیون قبل از اعزام به سوریه، بعد از بازگشت از نبرد و حضور در منزل می پردازد و مهاجرت او به ایران و سفرش به سوریه برای حضور در میدان جنگ را بررسی می‌کند.

این مستندساز ادامه داد: تولید این مستند از اواخر سال گذشته آغاز شده بود و بعد از چهارماه فعالیت در تابستان امسال به پایان رسید. البته چند مرحله ای بودن کار پژوهش باعث طولانی شدن ساخت این اثر شد.

فلاح فر اظهار کرد: در مستند «نقاشی یک رویا» با یک داستان اصلی و چند داستان فرعی رو به رو هستیم که کار را به سمت جلو هدایت می کند.

وی اضافه کرد: کار تصویربرداری این مستند در منزل این مبارز لشکر فاطمیون در روستایی میان تهران، کرج و اشتهارد انجام شده است که حدود ۲ هفته طول کشید.

این مستندساز توضیح داد: در این اثر تصاویری دیده می شود که توسط نیروهای تکفیری و از زمان اسارت این رزمنده لشکر فاطمیون گرفته شده است از همین رو برای پیدا کردن این فیلم ها و تصاویر جستجوهای فراوانی را در اینترنت انجام دادیم تا به آنها دست پیدا کنیم.

فلاح فر عنوان کرد: در ابتدا قرار بود ماجرای چهار رزمنده‌ای که اسیر بودند در قالب مستند آورده شود اما به منظور عمق بخشیدن به این ماجرای اسارت رزمندگان لشکر فاطمیون، تصمیم گرفتیم تنها درباره یکی از این رزمندگان مستند بسازیم.

وی در پایان بیان کرد: مستند «نقاشی یک رویا» فردا سه شنبه ۳۱ مردادماه ساعت ۱۰ صبح در سالن آمفی تئاتر شبکه افق رونمایی می‌شود و بعد از آن هم برای پخش و اکران اثر در جاهای دیگر برنامه‌ریزی می‌کنیم.