کسری قنبری درباره فعالیت درعرصه موبایل گرافی گفت:« در بحبوحه جنگ دوازده روزه به این باور رسیدم که برای خلق آثار سینمایی، ایدههای خلاقانه و بصری به مراتب مهمتر از تجهیزات حجیم و گرانقیمت هستند. میتوان با موبایل، فیلمی ساخت که هم در گستره وسیعی دیده شود و هم در عین حال، اثری هنری باشد که تماشاگر متوجه ساخته شدن آن با تجهیزات ساده نشود.»
او درباره اثر «عشاق» که در بخش «حافظه ملی» شانزدهمین دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت کرده است، گفت:«این سوال در اوج جنگ برایم مطرح شد که اگر عشقی در میان باشد و به وصال نرسیده باشد، وقوع جنگ سرنوشت آن عشق را به کجا میکشاند؟ آیا امکان وصال آنها در جهان دیگر میسر است؟ این اثر، نگاهی فرامادی به عشقی ناکام در بستر جنگ دارد.»
از تقابل علاقه و وظیفه در «سبزفسفری» تا نگاه فرامادی در «عشاق»
قنبری درباره اثر «سبز فسفری» که در بخش «ملت قهرمان» شانزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور یافته است، گفت:«ایده اثر «سبز فسفری» از یک پارادوکس و دیالکتیک میان علاقه قلبی و وظیفه سازمانی نشأت گرفت. همواره برایم تأملبرانگیز بود که افراد حاضر در استادیومها با جلیقههای سبز که همواره پشتشان به زمین بازی است، اگر لحظهای میل به تماشای مسابقه داشته باشند تکلیفشان چه میشود؟ این پرسش که فردی علاقهمند به فوتبال، به واسطه شغل خود از تماشای آن محروم بماند، مرا به این فکر واداشت که به این قشر که احتمالاً وظیفهای خطیر بر عهده دارند، کمتر توجه شده است.»

جشنواره عمار؛ لزوم خلق اثر هنرمندانه
قنبری، کارگردان «عشاق» و «سبز فسفری» گفت: «آغاز فعالیت سینمایی من به سال ۱۳۹۷ بازمیگردد. در همان حوالی، اخبار مربوط به صداوسیما را دنبال میکردم و نخستین مواجهه من با این رویداد از طریق همین رسانه شکل گرفت. به یاد دارم که یک خانم خبرنگار برای تهیه گزارشی در جشنواره حضور یافته بود و در آن جمع، تنی چند از دوستان و همکارانی که بعدها با آنها آشنا شدم، آثاری را ارسال کرده بودند و اینگونه آشنایی رقم خورد.»
قنبری اضافه کرد:« من طی چند سال اخیر، جشنواره عمار را با دقت دنبال کردهام و دو سال پیش نیز به عنوان خبرنگار در جشنواره حضور داشتم. پیش از آن، یک باور غلط در میان برخی وجود داشت که جشنواره عمار را صرفاً محتوازده میدانستند و معتقد بودند که هنر در آن جایگاهی ندارد؛ تصور بر این بود صرفاً هر اثری که با وقایع روز همخوانی داشته باشد، پذیرفته میشود؛ اما زمانی که به عنوان خبرنگار به تماشای آثار پرداختم، دیدگاهم دگرگون شد. دریافتم که اینطور نیست و آنچه اهمیت دارد خلق یک اثر قوی و هنرمندانه است؛ ساخت اثر صرفاً بر مبنای محتوا کفایت نمیکند. از آن پس جشنواره عمار برای من چهرهای نو یافت و مانند سایر جشنوارههای سینمایی به آن نگریستم و آثارم را برای جشنواره ارسال کردم.»
کسری قنبری درباره نقش جشنواره مردمی فیلم عمار در دیده شدن آثار گفت:«جشنواره عمار از چند سال گذشته، به دلیل فعالیت های خبری گسترده و پرداختن رسانههای متعدد به آن، میتواند به دیده شدن آثار کمک شایانی کند. علاوه بر این، پلتفرم عماریار فرصتی فراهم میآورد تا مخاطبان به صورت مستقیم با آثار ارتباط برقرار کنند و بازخورد داشته باشند.»