امینی موحد خبر داد؛

حضور مستند “پایتخت موکب‌ها” در جشنواره عمار

مستند پایتخت موکب‌ها با هدف معرفی یکی دیگر از زیبایی‌های پدیده‌ اربعین در استان خوزستان، توسط شبکه رسانه‌ای صف وابسته به مرکز فرهنگی عصر ظهور اهواز تهیه و تولید شد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از روضه نیوز، حجت الاسلام میلاد امینی موحد، از فعالان فرهنگی کلان‌شهر اهواز و کارگردان مستند پایتخت موکب‌ها؛ ضمن تأکید بر جایگاه ویژه‌ حماسه اربعین در تعمیق باورهای دینی و شعائر مذهبی، اظهارداشت: این مستند به مدت ۳۰ دقیقه موکب‌هایی را نمایش می‌دهد که در دو ماه محرم و صفر در شهر اهواز برپا شده و اکنون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین قطب‌های فرهنگی در کلان‌شهر اهواز به‌حساب می‌آیند.

وی اضافه کرد: در مستند پایتخت موکب‌ها نشان داده می‌شود که موکب‌های شهر اهواز رسالت خود را از صرف پذیرایی و توزیع نذورات فراتر دانسته و با برگزاری مجالس سخنرانی، روضه و شعرخوانی به تعمیق معارف و باورهای شیعی می‌پردازند.

کارگردان مستند پایتخت موکب‌ها، افزود: این موکب‌ها نه تنها لوگوی ادارات و سازمان‌های دولتی را به دوش نمی‌کشند که خود با افتخار هزینه‌‌های کلان تجهیز محل و پذیرایی از عزاداران حسینی را به عهده گرفته‌اند.

حجت الاسلام امینی موحد، با اشاره به موضوع این مستند، گفت: در مستند پایتخت موکب‌ها، به این موضوع پرداخته می‌شود که موکب‌های سطح شهر اهواز از عشایر خونگرم عرب تا عشایر غیور بختیاری را با شعار «حب الحسین یجمعنا» و با لباس «خادمی سیدالشهدا» یک رنگ و یکدست کرده است.

این فعال عرصه فرهنگی، از برگزاری آیین رونمایی این مستند خبر داد و خاطرنشان کرد: چهارشنبه ۱۰ آبان ماه جاری در مؤسسه عصر ظهور(عج) اهواز برگزار و إن شاءالله پس از برگزاری آئین رونمایی، از شبکه‌های مختلف سیما نمایش داده خواهد شد.

لازم به ذکر است، مستند «پایتخت موکب‌ها» به کارگردانی حجت الاسلام میلاد امینی موحد و تهیه‌کنندگی اسماعیل معنوی توسط شبکه رسانه‌ای صف تهیه و تولید شده و در هشتمین جشنواره فیلم عمار هم شرکت کرده است.