در افطاری فعالان جبهه فرهنگی انقلاب مطرح

طالب زاده: کسانی که پوکی غرب را حس کردند، می دانند انقلاب ما چه چیزی است/فیاض: انقلاب اسلامی در حال تبدیل شدن به یک انقلاب اجتماعی است

نهمین مراسم افطاری فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شب گذشته با حضور چهره‌های فرهنگ و هنر انقلاب در حسینیه هنر برگزار شد.

به گزارش «عمارفیلم»، نهمین مراسم افطاری فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شب گذشته با حضور چهره‌های سرشناس این عرصه در حسینیه هنر برگزار شد.

هنرمندان تاثیرگذارترین افراد در جامعه هستند
بنابراین گزارش نادر طالب زاده که دبیری جشنواره مردمی فیلم عمار را هم برعهده دارد، در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: بسیار خوشحال هستم که امشب در این مکان دوستان و هنرمندان بسیار زیاد و تاثیرگذاری حضور دارند. الحمدالله خداوند به عمار توفیق داد که در بخش های مختلف بخصوص در بخش مستندسازی کارهای مهمی را تا امروز انجام داده است.
وی افزود: از این جهت خداوند را شاکر هستم. الان در این دوران ما به محل ها و مرکزهایی مثل عمار پناه می آوریم. ما واقعا به چنین مکان هایی، نیاز داریم و واقعا باید بر روی ایجاد چنین مکان هایی فکر شود.
طالب زاده ادامه داد: تاثیرگذارترین افراد در جامعه معمولا هنرمندان هستند زیرا هنر، فکر و فلسفه در فعالیت های آنها با هم ترکیب می شود. چنین افرادی موثرین ترین افراد هستند چون با یک نیروی کمی اثر عظیمی می توانند ایجاد کنند.

باید برای سلامتی امثال آقای نادر طالب زاده دعا کرد
ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم یتیم خانه ایران نیز که با دعوت نادر طالب زاده به روی سن آمد، در سخنانی گفت: اساتید زیادی اینجا حضور دارند. حرفی ندارم برای گفتن فقط اینکه واقعا باید برای سلامتی امثال آقای نادر طالب زاده دعا کرد که این شمع عمار را روشن و تا الان ایستادگی کردند و ان شاء الله عمار همانند خورشید نورانی به عنوان یک مرکز هنر برای کل دنیا تبدیل شود البته تمامی مراکزی که اثرگذار بودند اینگونه نبوده که از ابتدا بزرگ باشند.
نادر طالب زاده پس از صحبت های ابوالقاسم طالبی گفت: یکی از تاثیرگذارترین کارهایی که در سال های اخیر دیدیم «یتیم خانه ایران» بود که درباره قحطی ساخته شده است. این کار واقعا یک اثر تاثیرگذار و همراه با تحقیقات درست و سکانس های بسیار خوب خارجی که برای اولین بار بازیگران خارجی با دیالوگ ها و ادبیات خوب ساختند و واقعا قدمی برای معرفی اصل ایران به خارج از کشور بود.

انقلاب اسلامی در حال تبدیل به یک انقلاب اجتماعی است
در ادامه این برنامه، ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه نیز در سخنانی گفت: چند سال پیش در اینجا در سخنانی گفتم اگر انقلاب اسلامی به تمدن تبدیل نشود، شکست خورده است. الان می توان به این نکته اشاره کنم که انقلاب ما در حال تبدیل شدن به یک تمدن است.
وی افزود: انقلاب ما در حال تبدیل شدن به یک انقلاب اجتماعی است. زیرا صنف های اجتماعی به شدت در حال فعال شدن هستند. این روند به صورتی است که حتی قومیت ها، خود را در اجتماع می بینند.
فیاض ادامه داد: در حال حاضر انقلاب به یک امنیت نسبی رسیده است. ما امروز با یک انقلاب اجتماعی روبرو هستیم که این خودش تبدیل به یک تمدن می شود. یک نکته بسیار مهم در این قصه این است که آیا ما برای این تغییر و تحول آماده هستیم یا خیر.
وی با اشاره به اتفاقات اخیر در شهر کازرون به عنوان یکی از شهرهای فعال در زمان انقلاب خاطرنشان کرد: این موضوع و مسئله نشان می دهد که ما هنوز برای تبدیل انقلاب اسلامی به یک تمدن آماده نیستیم. متاسفانه دچار بحران می شویم و دشمن در حال استفاده کردن از این مسئله است.
وی عنوان کرد: یک نکته بسیار مهم در این قصه این است که با این وضعیت شبکه های اجتماعی این انقلاب اجتماعی در حال رخ دادن است. این وقایعی که در حال رخ دادن است، انقلاب سیاسی نیست بلکه یک انقلاب اجتماعی است. به عبارت بهتر این اعتراضات، مطالبات صنفی است.


فیاض اظهار داشت: ای کاش امنیتی ها بیشتر روی این قصه فکر کنند. در واقع کازرون و استان فارس باید به یک عبرت بزرگی برای آنها شود که متاسفانه این قصه نیست.
وی تصریح کرد: اگر امروز تمدن غرب که تمدن مسلطی بر جهان است را با فرهنگ خودمان ترکیب نکنیم به یک شکوفایی اجتماعی نمی رسیم. اما متاسفانه سیستم کشور ما اینگونه است که تمدن غرب را به ماهو تمدن غرب می خواهد. این مشکل بزرگ امروز ما است.
فیاض افزود: این مشکل در همه مراکز علمی و دانشگاهی و حتی حوزه های علمیه کشور وجود دارد. امروز یکی از مکان های مهم غرب زده در ایران حوزه های علمیه است. این پدیده نه حالا که از گذشته تا امروز وجود داشته است.
فیاض خاطرنشان کرد: متاسفانه این غرب زدگی تا امروز ادامه دارد. در حالی که ما باید تمدن غرب را در فرهنگ خود ترکیب کنیم و آنقدر پویایی داشته باشیم که تمدن غرب را به تمدن خودمان تبدیل کنیم.
وی اضافه کرد: آنقدر از این موضوع خبر دارم که اساتید و دانشجویانی که از خارج به ایران بازمی گردند از ما ایرانی تر هستند. ایرانی های خارج از کشور به دلیل اینکه به خوبی می دانند که در آمریکا چه می گذرد می آیند و از درگیری ها و جدال های ما خنده‌شان می گیرد.
محمدرضا سرشار نیز در این برنامه در سخنانی گفت: از اول انقلاب تا امروز دشمن ما را یک چهره واحد می دیده و می بیند. آنها اختلافات سلیقه ای و داخلی ما را نمی بینند. حالا ممکن است هرکدام از ما نتوانیم یک ساعت کنار هم بنشینم اما بنابر توانایی ها و سلایق در یک مسیر قرار داریم و مجموع ما می شود آن چیزی که امروز به آن رسیدیم.
وی افزود: کسی که دوران قبل از انقلاب را ندیده نمی تواند به درستی قدر انقلاب را بداند. من به عنوان فردی که ۲۵ سال در آن نظام قبل زندگی کردم، سربازی رفتم و سرکار رفتم به شما می گویم که وضعیت فعلی ما در کشور به رغم تمامی انتقادهایی هم که می کنیم، عیبی ندارد و اصلا با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

ما با انقلاب اسلامی در ایران جهش کردیم
سرشار ادامه داد: ما با انقلاب اسلامی در ایران، پیش نرفتیم بلکه جهش کردیم. منتها “تو قدر آب چه دانی که در کنار فراتی”. متاسفانه اغلب خوبی‌ها، توانایی ها و پیشرفت ها را نمی گوییم یا اینکه آنها را تشخیص نمی دهیم و یا کوچک می بینیم.


وی خاطرنشان کرد: ما در این سال های بعد از پیروزی انقلاب در ایران خیلی کار کردیم. حتی این عبارت «خیلی» را باید چندین بار تکرار کنیم. بالاخره تا دنیا، دنیا بوده شیطان بوده و کار خود را می کرده و از آن طرف هم جبهه حق هم بوده و کار خودش را می کرده است. اتفاقا تا یک حدی هم وجود شیطان انگیزه ای برای انجام کار است.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: الحمدالله در کنار ریزش های انقلاب شاهد رویش های بسیار خوبی تا امروز بودیم. من به نوبه خودم با نگاهی که به پیرامون خودم دارم می بینم که علی رغم دست اندازهایی که در مسیر است خوشبختانه کار رو به جلو در حال انجام است.

ایستادگی جوانان امروز بیشتر از جوانان قبل از انقلاب است
پژمان فر افزود: امروز جوانان و نوجوانان ما و آنهایی که امشب در این مراسم حضور دارند یکی سرود کار می کند، دیگری در حوزه قصه است و دیگری در عرصه سینما فعالیت می کند با توجه به حجم تهاجمی که طرف مقابل دارد ایستادگی آنها از ایستادگی های قبل از انقلاب خیلی بالاتر است.
وی ادامه داد: این در حالی است که جوانان و نوجوانان امروز کشور در برابر این حجم از شبهات، مشکلات و مباحث متعدد ایستاده اند و ایستادگی می کنند. یک روز در کمیسیون فرهنگی مجلس، گزارشی در رابطه با ریزترین مسائل اعتقادی مردم کشور برای ما آوردند. به طور مثال آنها در بحث احکام و مسئله محرم و نامحرم آمده بودند و تک تک راجع به تمامی آنها، مثلا درباره رابطه داماد و مادرزن آمده بودند و هر مطلبی را که به ذهن تداعی می کند را آمده بودند و در قالب یک فیلم و سریال چندین قسمتی پاسخ داده بودند. کسی که این سریال را نگاه می کرد دیگر در ذهن او چیزی نمی ماند که قبیح بودن این معنا را درک کند.

دشمنان ابزار هنر را در استخدام خود گرفتند
وی اضافه کرد: آنها امروز ابزار هنر را در استخدام خود گرفتند و با شدت در حال زدن تمامی باورهای ما هستند. اما الحمدالله وقتی می بینیم که جوانان در اماکنی اینگونه جمع می شوند و یک مقدار فضای سیم خاردارهایی را که یک سری به دور خود کشیده بودند و اجازه نمی دادند کسی در این فضا وارد شود و می گفتند که فقط ما اهل سینما هستیم و می توانیم دوربین دست بگیریم را شکستند خوشحال می شویم.
در بخش دیگر برنامه طالب زاده با دعوت از هادی آرزم از او خواست تا برای دقایقی سخنانی را در این مراسم بیان کند. هادی آرزم نیز در سخنانی، گفت: مخاطبان من همین بچه های گروه سرودی بودند که مجلس را ترک کردند. البته آقای طالب زاده با بیان شیوا توضیحات کامل تر و گیراتری راجع به این زمینه بیان کنند.

هادی آرزم کر مذهبی را در ایران ابداع کرد
طالب زاده در سخنانی گفت: من همیشه حسرت می خوردم که غربی ها گروه های کر مذهبی دارند. خیلی از این کرال ها تم مذهبی و نیایشی دارد. بعد با خودمان گفتیم که چرا جهان اسلام از این گروه های کر ندارد. اما کسی که این گروه ها را در ایران ابداع کرد آقای هادی آرزم بود.
وی افزود: امروز ما گروه های کری داریم که در آن انواع صداهای موسیقایی وجود دارد. اما ایشان آرایشی بسیار خوب به گروه های کر دادند. زمانی که ما برای اولین بار اجرای دعای نور را با آن تنظیم زیبا و بدون موسیقی شنیدیم آغازی برای حرکتمان در این عرصه بود.
طالب زاده ادامه داد: آقای آرزم یکی از نوازندگان بسیار قهار ساز ویولون هستند و مدتی را هم رئیس هنرستان صدا و سیما بودند. لذا یک هنرمند لازم است تا این بخش را راه اندازی کند. ایشان خدمت بزرگی به این بخش از هنر اسلامی کردند.
طالب زاده در این بخش از برنامه از اقبال واحدی مجری برنامه صبح بخیر ایران دعوت کرد تا سخنان کوتاهی را برای حاضران در مراسم بیان کند. اقبال واحدی تیز در سخنانی، گفت: من شاگرد آقای طالب زاده بودم. البته شاگرد تنبلی هم بودم. اما بسیار خوشحالم که در مجموعه عمار حضور دارم.

جنگ را هیاتی ها چرخاندند
وی افزود: اگر دیدید هرچیزی را که خواستند از ما بگیرند و ارزش را ضدارزش می کنند بدانید که آنها چیزهای خوبی است. الان دهاتی یک فحش شده است در حالی که دهاتی یک ارزش و یک تشویق است.
واحدی ادامه داد: نکته دیگر اینکه اگر مدیری بد کار کند می گویند هیاتی کار می کند. در حقیقت هیاتی را به واژه ای بد تبدیل کرده اند. درصورتی که هیاتی واژه بسیار خوبی و یک تشویق است. اگر ما بتوانیم هیاتی کار کنیم اتفاقا بسیار هم خوب است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در حسینیه حضور داریم. در حسینیه هیات ها باید حضور داشته باشند. همه ما بچه هیاتی هستیم. یک زمانی عاشورا است و به داخل دسته ها می رویم، الان هم آمدیم و فیلم سازی می کنیم.
واحدی اضافه کرد: ما هیات هستیم و باید موتلفه هم باشیم باید بیاییم و با هم ائتلاف کنیم. ان شاء الله بتوانیم این واژه هیات را زنده کنیم تا به مدیری که خوب کار کرد بگوییم هیاتی است. جنگ را هیاتی ها چرخاندند و کسی نمی تواند منکر این قضیه باشد.
در بخش دیگر این برنامه حجت الاسلام غریب رضا نیز در سخنانی گفت: این تجربه ای که ما داشتیم تجربه ای بود که از راه امام (ره) و مقام معظم رهبری شروع کردیم. دنبال این بودیم که چهره به چهره با فعالان جهان اسلام ارتباط بگیریم. هرجایی را که توانستیم و گذاشتند، رفتیم. آن جاهایی را هم که نمی گذاشتند برویم، موشک های فرهنگی را از طریق فضای مجازی پرتاب می کردیم.

نخبگان کشورهای اسلامی شیفته تجربه ما هستند
وی افزود: اگر بخواهم خلاصه آن چیزی که ثمره ۱۲ سال فعالیت ما در فضای جهان اسلام و کشورهای عربی بود را بیان کنم این موضوع را می توانم بیان کنم که نخبگان و روشنفکران، مخصوصا جوانان در کشورهای اسلامی عاشق و شیفته ارتباط و فهم ما از تجربه جمهوری اسلامی هستند.
غریب رضا ادامه داد: تا امروز آنچه از ما شنیدند سیاهی ها و غول بی شاخ و دم و وحشتناک بوده است. ولی وقتی ما را چهره به چهره می بینند و با ما صحبت می کنند واقعا نگاه ها عوض می شود. ما به یک ارتش و یک جنبش ارتباطات مردم با جهان اسلام و کشورهای عربی که از نظر فرهنگی بسیار مستضعف هستند نیاز داریم.
وی خاطرنشان کرد: من با یکی از اساتید دانشگاه های بغداد در عراق حدود ۱۵ دقیقه به زبان عربی منظومه فکری مقام معظم رهبری را با محوریت بحث تمدن اسلامی را بیان کردم. او را گرفته بودم که فقط بال درنیاورد و پرواز کند. الان بچه های تونس به من التماس می کنند که این اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بیان می کند را در قالب کتابچه ای برای ما بیاورید زیرا در شرایط امروز تونس به درد ما می خورد.
غریب رضا اضافه کرد: ما از نظر مفاهیم انقلاب بسیار غنی هستیم. اما متاسفانه نه تنها این مفاهیم را بیان نکردیم حتی یک کتاب به عنوان منبع عربی به عنوان تاریخچه انقلاب اسلامی را نداریم.

کنفرانس افق نو نه یک کنفرانس که یک جنبش است
حامد قشقاوی از فعالان کنفرانس افق نو نیز در سخنانی در این مراسم گفت: کنفرانس افق نو یک جنبش است و فقط یک کنفرانس نیست. کاری که ما در این کنفرانس انجام می دهیم برقراری اتحادی بین یک سری از متفکرین آمریکایی و اروپایی با شخصیت های داخل ایران و جریان نخبگانی و دانشجویی است.
وی افزود: نقطه اشتراک ما هم بحث صهیونیسم و لابی صهیونیسم است. بسیاری از این شخصیت های سیاسی در آمریکا به این نتیجه رسیدند که حرف ۴۰ سال پیش انقلاب اسلامی درمورد صهیونیسم درست بود.
قشقاوی ادامه داد: این افراد بسیار میهن پرست هستند و اعتقاد دارند با ائتلاف با جمهوری اسلامی می توانند به بسیاری از اهداف خودشان برسند. زیرا لابی اسرائیل دارد آنها را از داخل نابود می کند و تمامی نقاط مشترک آنها با جمهوری اسلامی ضدیت با اسرائیل و لابی صهیونیسم است.
این افراد به ایران آمدند و کاری که ما کردیم این بود که آنها سه روز در مشهد بودند و دو روز هم در شهرستان های دیگر حضور داشتند. بخصوص اینکه از آنها در دانشگاه ها بسیار استقبال می شود. دیدیم که بسیاری از افرادی که به لحاظ ظاهری حتی با نظام هم مشکل داشته باشند آمده اند و پای صحبت های این افراد نشسته اند و به دقت سخنان آنها را گوش کردند.
طالب زاده در این بخش از برنامه به سخنان آقای ابراهیم فیاض اشاره کرد و گفت: آقای فیاض به این نکته اشاره کردند که افرادی هستند که در آمریکا و اروپا بزرگ شدند، بهتر می فهمند که انقلاب اسلامی چه چیزی است. آنها زمانی که از آمریکا به ایران بازمی گردند و یا اینکه در همانجا هستند از ما هم حزب الهی تر هستند.
وی افزود: آنهایی پوکی و پوچی غرب را واقعا حس کردند. چند نفر از آن افراد امروز در این مراسم حضور دارند. یکی از این افراد آقای ترابی است که ۱۲ سال است که در قم درس می خوانند. او از سنین کم در آمریکا بودند و دکترای خود را در آمریکا گرفتند. در آلمان هم مدرک دکترای دیگری گرفتد و در نهایت به ایران آمدند و در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شدند.
مهدی ترابی نیز در سخنانی گفت: یکی از مشکلاتی که ما داریم و آقای فیاض هم به آن اشاره کردند این است که ما باید بدانیم چرا غرب بد است. لذا ما مشکلی داریم و آن سطح شناخت از تاریخ و از واقعیت هایی که در دنیا است در همه جریانات و در تمامی گروه ها نسبتا پایین است.
ترابی ادامه داد: از جوانان ایراد نمی گیریم زیرا آنها دانشجو هستند و اساتید آنها باید این مسائل را به آنها بگویند. ولی واقعا برای من عجیب است که تا امروز ما در ایران باید بهترین آمریکا شناسان جهان را داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: آنهایی که متولد قبل از انقلاب بودند می دیدند که آمریکایی ها در ایران چه می کردند. ما همه فامیل هایی داشتیم که ساواک و آمریکایی ها یک کارهایی را با آنها کرده بود. اما باید این مسائل را به صورت یک برنامه ای منسجم بیاییم و برای همه مردم کشور ارائه کنیم.
ترابی اضافه کرد: ما هرسال باید توضیحات فراوانی برای دانشجویان بدهیم که آمریکا چه غلط هایی در طول این ۷۰ سال در حق ما ایرانی کرده است. محتواهای ما خیلی قوی و خوب است ولی متاسفانه به دلیل مشکلات ساختاری که وجود دارد مقداری در ارائه مطالب و بیان کردن برای نسل بعدی به عنوان یک بحث سیستماتیک مشکل داریم.

انقلابیون شناخت عمیقی از منطق امام (ره) ندارند
وی یادآور شد: متاسفانه خود انقلابیون شناخت عمیقی از منطق امام (ره) ندارند. یک مسئله ای بین همه جا افتاده که امام (ره) کاریزما داشت. ولی کاریزمای امام دلیل انقلاب نبود. امام (ره) از یک مکتبی خاص بیرون آمدند و آن مکتب آیت الله شاه آبادی در تهران بود. آیت الله شاه آبادی هم برآمده از خطی از حوزه اصفهان است که تاریخچه آنها به آل بویه و شیخ مفید برمی گردد.
ترابی عنوان کرد: شما اگر به منطق امام (ره) و بحث های آیت الله شاه آبادی آشنا باشید دیگر وقتی با مشکلی مواجه می شوید گیر نمی کنید. شما کتاب «شذرات المعارف» آیت الله شاه آبادی را مطالعه کنید که خیلی هم قطر کمی دارد و کوچک است. در این کتاب می بینید که آیت الله شاه آبادی ۱۰۰ سال پیش درمورد تمدن، تجارت و مدیریت دین جامعه و جلوگیری از سواستفاده دشمنان اسلام از مستضعفین و ضعفای جامعه سخنانی را بیان کرده است. فلذا نباید تعجب کنیم که شاگردش که امام (ره) است این انقلاب را رهبری می کند.
حضرت امام در پیامش به حجاج بیان می کند که نباید اجازه بدهید که ثروتمندان نفوذ کنند در مملکت و در اداره کنندگان مملکت اسلامی. آنها این نفوذ را کردند. چرا؟ به دلیل اینکه ذات سیستم لیبرال این است که نفود کند بر هرکسی که حاکم است. این می تواند ایران و یا حزب کارگر در انگلستان باشد. حالا باید بیاییم و این موضوع را از طریق قانون، در چارچوب قانون اساسی و از طریق خط رهبری معالجه و درمان کنیم.

رونمایی از کتاب «روند پژوهی چهل سالگی انقلاب»
در انتهای این مراسم هم از کتاب «روند پژوهی چهل سالگی انقلاب» به نویسندگی آقای مجید بذرافکن رونمایی شد. بذرافکن پیش از برگزاری مراسم رونمایی از این کتاب در سخنانی، گفت: در مورد مسئله ۴۰ سالگی جمهوری اسلامی ما انتظار داشتیم که آستانه این ۴۰ سالگی از صد جا صدا بلند شود که ما کارهایی را تدارک دیدیم. اما ماه سوم هم دارد تمام می شود و ما سال را با دو اتفاق خیلی سخت شروع کردیم.


وی افزود: اولین اتفاق نامه ای بسیار بدمضمون در باب ۴۰ سالگی جمهوری اسلامی که متاسفانه از سوی برخی از دوستان سابق ما منتشر شد. نه تنها آن چیزی که انتظار می رفت که نهادهای رسمی و شبه رسمی بیایند و روی ۴۰ سالگی جمهوری اسلامی یک سری کارهای تکراری صرفا دارای عدد ۴۰ را منتشر کنند دوستان دیگری حتی از جبهه خودمان آمدند و مطالبی را گفتند.
بذرافکن ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم ۴۰ سالگی جمهوری اسلامی را برای خودمان تبدیل به یک چارچوب نظری و چارچوب فهمی کنیم نیاز به یک نظام محاسباتی داریم. نظام های محاسباتی حاکمیت دنیا به اسم رژیم های سنجش بین المللی مبتنی بر مکاتب غربی استفاده می شود. اما ما نمی توانیم آنها را به سادگی استفاده کنیم ولی بعضا دیده می شود وقتی که ما آنها را رها می کنیم برای استفاده به ضد خودش تبدیل می شود.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۳ حوزه موضوعی وجود دارد که رژیم سنجش بین المللی برای آنها وجود دارد. آنها این مسائل را در ۵۰۰ آیتم ریز به ریز از مصرف خیار گرفته تا تولید فولاد برای ایران دسته بندی کردند و همه اینها را رصد می کنند.
بذرافکن اضافه کرد: الان دو موسسه هادسون و نشریه امریکن اینترست در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بر اساس شاخص قدرت جهانی ایران را در دو سال در رده هفتم جهان معرفی کردند. یک سال همراه با عربستان و سال بعد بالاتر از رژیم صهیونیستی و بدون عربستان در این رده قرار گرفتیم.
وی یادآور شد: اما زمانی که من این موضوع را برای شما طرح می کنم هیچ انگیزه و ذهنیتی برای شما ایجاد نمی شود. چرا؟ چون سیستم غربی ها آن ۵۰۰ شاخص را در ذهن همه ما پر کرده است. زیرا آنها به فناوری سنجش رژیم های بین المللی مسلط هستند.
آنها به جای اینکه مکتب را توزیع کنند، متراژ و دماسنج را به ما می دهند و شاخص هایی را برای ما ایجاد می کنند. ما باید روی این رژیمها به عنوان یک رژیم راهبری حکومت داری که حتی بعضا چارچوب های نظری آنها کاملا متضاد با جمهوری اسلامی است مسلط شویم، برخی رسانه ها کاملا مغرضانه از این رژیم ها علیه ما استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: اداره حاکمیت جمهوری اسلامی نه تنها یک وضع قابل قبول دارد بلکه در یک وضعیت بسیار قابل قبول است. حتی می توان ۴۰ سالگی جمهوری اسلامی را در یک کلمه بعثت جمهوری اسلامی در تراز دولت سازی معرفی کرد.

گفتنی است در این مراسم سرود سرباز حسینم توسط گروه شهید فرجی و سرود «بارکد ۶۲۶» که درباره حمایت از کالای داخلی است، توسط گروه سرود وصال اجرا شد. همچنین محمدحسین ملکیان از شعرای جوان نیز، شعر خود درباره قیام گوهرشاد را که در دیدار با رهبری خوانده بود برای حاضران قرائت کرد. در ابتدای مراسم نیز کلیپی مربوط به ادوار گذشته افطاری فعالان جبهه فرهنگی انقلاب پخش شد.
همچنین در حاشیه این ضیافت افطاری، فعالان جبهه فرهنگی انقلاب در پویشی با عنوان پاسداشت حامیان کالای داخلی در جبهه فرهنگی شرکت کردند.
حسن رحیم پور، سینا واحد، ابوالقاسم طالبی، اسفندیار شهیدی، جلیل سامان، حسن شمشادی، محمد خزاعی، حبیب احمدزاده، محمدرضا سرشار، حجت الاسلام پژمانفر، حجت الاسلام غریب رضا، محمد احسانی، سیلم غفوری، علی فروغی، اقبال واحدی و … از جمله چهره هایی بودند که در این پویش شرکت کردند.