فیلمساز یاسوجی با دو مستند به جشنواره عمار می‌آید

سحر دانشور، کارگردان و مستندساز یاسوجی درباره حضورش در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: امسال دو مستند «سکو» و «دم مهد» را برای حضور در این دوره جشنواره درنظر دارم.

به گزارش «عمار فیلم»، سحر دانشور، کارگردان و مستندساز یاسوجی با اشاره به آثاری که برای ارسال به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته، گفت: مستند «سکو» نخستین اثری است که آن را برای حضور در این جشنواره درنظر گرفتم، این مستند پیرامون مطالبات واقعی جامعه زنان کشور است.

وی افزود: این مستند، دلایل پرداختن رسانه ها، فعالان زن و حتی برخی از مسئولان دولتی به مسائل غیر واقعی و حواشی از جمله حضور در ورزشگاه‌ها در برابر خواسته های اصلی و واقعی این قشر از مردم جامعه را بررسی می‌کند.

دانشور خاطرنشان کرد: کار ساخت مستند ۳۰ دقیقه‌ای «سکو» از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و در حال حاضر آماده نمایش است. تهیه کنندگی و کارگردانی این مستند را به صورت مشترک با حمیده هدایتخواه انجام دادیم.

این مستندساز تصریح کرد: هدف از ساخت این مستند، بیان وضعیت موجود در فضای رسانه ای مرتبط با زنان کشور است که قصد به حاشیه بردن مطالبات واقعی و اصلی زنان کشور را دارند و بیش از آنکه به صورت واقعی نگران جامعه زنان باشد، مطالبات سیاسی موردنظر خود را دنبال می‌کنند.

دانشور ادامه داد: مستند دیگری که برای هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفتیم «دم مهد» نام دارد. نام این مستند از روستایی از توابع بخش مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: این روستا به لحاظ وضعیت و فضای خاصی که دارد از مشکلات متعددی چون فقر و بیکاری رنج می برد، متاسفانه این منطقه با توجه به این مسائلی که دارد، به عنوان پاتوق خلافکاران معروف شده است و مستند۴۰ دقیقه «دم مهد» درباره این روستا و در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ تولید شده است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره عمار خاطرنشان کرد: این جشنواره، برخلاف تمامی رویدادهای فرهنگی مشابه خود که همچون آکواریوم دارای فضایی محدود و بسته هستند و بالتبع افرادی خاص با نگاه های ویژه را می‌پذیرند، عمل نمی‌کند و به اقیانوسی تبدیل شده است که گستره وسیعی از مطالبات، نگاه ها، چهره ها و مسائل را دربر می گیرد.

این مستندساز در پایان گفت: ما در جشنواره عمار با فضایی محدود، مشخص و قابل پیش بینی طرف نیستیم، این رویداد مهم فرهنگی، نسبت واضح و مشخصی با آن چیزی که در سطح جامعه در حال رخ دادن است، دارد.