عوض‌پور:

تصویربرداری «فراموشی» به پایان رسید/ با «تنگی نفس» در جشنواره عمار حاضر می‌شوم

کارگردان فیلم «فراموشی» با اشاره به پایان تصویربرداری فیلمش گفت: این اثر کوتاه که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده، روایتگر پیرمردی است که «عشق» باعث معالجه او می‌شود.

به گزارش «عمار فیلم»، فرود عوض‌پور کارگردان با اشاره به تازه‌ترین فیلم داستانی خود با عنوان «فراموشی» گفت: این اثر کوتاه در زمان ۱۵ دقیقه ساخته شده است و کار تصویربرداری آن، هفته گذشته به پایان رسید.

او با بیان اینکه تمامی مراحل تصویربرداری در شهر اردبیل صورت گرفته توضیح داد: فیلم کوتاه «فراموشی»، روایتگر داستان پیرمردی است که از بیماری فراموشی رنج می‌برد و فرزندان او برای اینکه پدر حافظه خود را دوباره بدست بیاورد، وی را به مکان هایی می‌برند که گذشته او در آن محل‌ها گره خورده است.

این مستندساز ادامه داد: در نهایت، پیرمرد فیلم با کمک عشقی که در زندگی او وجود داشته است، شرایط بهتری را تجربه می‌کند و وضعیت ذهنی او بهتر می‌شود.

او همچنین اضافه کرد: محمود نظرعلیان، لیلا قدیریان و صادق مولایی از جمله بازیگران این فیلم کوتاه هستند، همچنین، وحید بیوته، فیلمبردار، محمد قدعلی، صدابردار، شیما بخشنده، طراح گریم و فرناز خدایی به عنوان طراح صحنه، از دیگر عوامل این اثر هستند.

عوض‌پور در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: مستند «تنگی نفس» را هم که به موضوع فاجعه منا و شهادت حجاج ایرانی می‌پردازد، برای حضور در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته‌ام.

او در پایان سخنان خود تصریح کرد: این مستند در شهرهای تهران و قائم شهر فیلمبرداری شده و فاجعه «منا» را از نگاه بازماندگان روایت می‌کند. بیشترین راویان این مستند، ۲۵ زن بازمانده از کاروانی هستند که همسران خود را از دست داده اند.