فراخوان تفصیلی «فیلم ما» هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار منتشر شد

دبیرخانه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، فراخوان تفصیلی بخش «فیلم ما» این رویداد فرهنگی- هنری را در موضوعات مختلف م
فراخوان تفصیلی «فیلم ما» هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار منتشر شد

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، دبیرخانه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، فراخوان تفصیلی بخش «فیلم ما» این رویداد فرهنگی- هنری را در موضوعات مختلف منتشر کرد.

بنابرین گزارش، بر اساس این فراخوان، مجموعه‌‌های مختلف اعم از پایگاه‌های بسیج، کانون‌های مسجد، مدارس، تشکل‌های دانشجویی و… می‌توانند با داشتن حداقل اطلاعات فیلمسازی و امکانات مثل تلفن همراه و دوربین خانگی، آثار خود را در بخش «فیلم ما» شرکت دهند.

بر اساس این فراخوان، در بخش «فیلم ما»، ثبت سوژه و محتوا مهم است و تکنیک و فرم(استفاده از دوربین و تدوین حرفه‌ای) در درجه دوم قرار دارد و به همین دلیل، هر گروهی که بیشترین اثر را ارسال کند، امتیاز بیشتری در داوری آثار کسب می‌کند.

«سفارش‌های مردم به فیلمسازان»، «یک روزِ یک مادربزرگ یا پدربزرگ و یک خاطره»، «اسم کوچه، خیابان یا میدان ما» و «اولین درآمد پدرم» از جمله موضوعات بخش «فیلم ما» در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار هستند.

بنابرین گزارش، علاقه‌مندان برای شرکت در این بخش، تا ۱۰ آذر ماه فرصت دارند با استفاده از تلفن همراه یا دوربین خانگی خود آثار خود را در وبسایت جشنواره به نشانی ammarfilm.ir ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن به دبیرخانه تحویل دهند.

گفتنی است براساس فراخوان اصلی هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، علاقمندان به صورت انفرادی هم می‌توانند آثارشان را با موضوعات «شهید ما»، «مسجد ما»، «مدرسه ما»، «محله ما»، «نمازجمعه ما»، «اکران مردمی ما»، «گوهرشاد ما»، «بازار ما» و «گلزار شهدای ما» در بخش «فیلم ما» تا ۱۰ آذر ماه به دبیرخانه جشنواره عمار ارسال کنند.

متن کامل فراخوان تفصیلی «فیلم ما» هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار را به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

فراخوان تفصیلی بخش «فیلم ما»

هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

در این بخش شما می‌توانید در قالب یک مجموعه، اعم از پایگاه بسیج، کانون مسجد، مدرسه، تشکل دانشجویی و… در ارسال آثار شرکت کنید. در گام اول یک نفر را از مجموعه خود انتخاب نمایید تا این فرد اطلاعات اولیه فیلم سازی با امکانات ساده را به اعضای گروه آموزش دهد(این اطلاعات در جزوه‌ی فیلم سازی آسان و کلیپ‌های آموزشی که در سایت جشنواره منتشر می‌شود، موجود است). بعد از آموزش، هر کدام از اعضا گروه، یکی از شش موضوع فراخوان را انتخاب و تولید می‌کند.

قوانین عمومی:

در بخش «فیلم ما»، ثبت سوژه و محتوا مهم است و تکنیک و فرم(استفاده از دوربین و تدوین حرفه‌ای) در درجه دوم اهمیت است؛ بنابراین هر گروهی که بیشترین اثر را ارسال کند، امتیاز بیشتری خواهد داشت.
دوربین تلفن همراه یکی از ابزارهای قابل دسترس برای تولید فیلم ما است.
مهلت ثبت‌ نام اثر در بخش«فیلم ما» : حداکثر تا ۱۰ آذر ۹۵
برای شرکت در جشنواره، ثبت نام در ammarfilm.ir و ارسال اصل اثر به دبیرخانه الزامی است.

قالب‌ها:

مستند و داستانی

موضوعات:

۱-سفارش‌های مردم به فیلمسازان (مردم بگویند دوست دارند درباره چه کسی یا چه چیزی فیلم ساخته شود. این قسمت، خودش به دو بخش داخل ایران و خارج ایران تقسیم می شود.)

در این بخش مردم دغدغه های خود را به فیلم ساز مطرح می‌کنند. این دغدغه می‌تواند یک سوژه مثل زندگی یک نفر، خاطره، مشکلات بومی مناطق یا هر اتفاقی باشد که از نظر مردم از آنها می‌توان فیلم ساخت.

۲-یک روزِ یک مادربزرگ یا پدربزرگ و یک خاطره

یک روز با پدر یا مادربزرگ خود زندگی کنید و سبک زندگی او را ثبت کنید. یک خاطره آموزنده نیز می‌تواند محتوای اثر شما را زیباتر نماید. پیشنهاد می‌کنیم یکی از خاطرات زیر را سوال کنید:

-خاطرات مردمی از دوران هفت ساله کشف حجاب رضاخانی در همه شهرها و روستاهای کشور
-فعالیت‌ها در جبهه و پشت جبهه(پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس در شهرها و روستاهای کشور)
-تجربه‌های مفید از زندگی و…

۳-اسم کوچه، خیابان یا میدان ما

به دنبال صاحب نام کوچه یا خیابان خود بگردید و در مورد زندگی نامه و بازماندگان او تحقیق کنید.

۴-اولین درآمد پدرم

از پدر و مادر و بزرگترها‌ی خود بخواهید خاطره‌ی اولین درآمد خود را تعریف کند.

و…

جوایز:

۱-به ۵ مجموعه که بیشترین تعداد اثر را فرستاده باشند، هر کدام یک دوربین(در سطح حرفه‌ای) اهدا می‌شود. (جوایز، در نهایت به مجموعه شرکت کننده اهدا می‌شود.)

۲-سوژه‌های برتر، در شبکه‌های اجتماعی جشنواره عمار، جهت پیشنهاد تولید، با فیلم‌سازان، به اشتراک گذاشته می‌شود. (مشترک هر دو بخش)

۳-آثار حائز اهمیت، به تشخیص هیئت انتخاب، وارد پک اکران مردمی جشنواره عمار خواهد شد. (بخش فردی)

۴-آثار برتر در مراسم اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار معرفی می‌شوند. این مراسم دی ماه هر سال و با حضور فیلم سازان، فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان در تهران برگزار می‌شود.

دبیرخانه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

نشانی: تهران، میدان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، پلاک ۶۰، کد پستی: ۱۴۱۷۹۷۳۶۵۱

تلفن: ۰۲۱۸۸۹۶۰۴۷۷

سامانه پیامکی: ۳۰۰۰۴۵۵۰

وب‌سایت: ammarfilm.ir

شبکه‌های اجتماعی: @ammarfilm