اکران مستند پایان ماموریت

مستند «پایان ماموریت» ساخته حجت‌الاسلام فلاح فر، روایتی کوتاه است از حضور رزمنده سرافراز لشکر فاطمیون شهید صفرعلی سیفی در سوریه که مدتی پس از فیلمبرداری این مستند به شهادت میرسد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از شهر شهیدان خدا، مستند «پایان ماموریت» ساخته حجت‌الاسلام فلاح فر، روایتی کوتاه است از حضور رزمنده سرافراز لشکر فاطمیون شهید صفرعلی سیفی در سوریه که مدتی پس از فیلمبرداری این مستند به شهادت میرسد. این مستند به همت جمعی از فعالان فرهنگی با حضور خانواده شهیدان سیفی، کارگردان مستند و جمعی از اصحاب فرهنگی شهر اصفهان در تاریخ دوم آذر ۱۳۹۷ اکران شد.

در این مراسم حجت الاسلام فلاح فر کارگردان مستند بیان کرد؛ شهید سیفی جزو معدود شهیدانی از لشکر فاطمیون است که فیلم هایی از ایشان موجود بوده و شخصیت شهید در ساخت این مستند بی تاثیر نبوده است.

فلاح فر افزود: شهدای افغانستانی بسیار مظلوم هستند و باید بیشتر به آنها پرداخته شود. سپس تعدادی از اقوام و یکی از رزمندگان افغانستانی مدافع حرم در مورد شهید و رزمندگان فاطمیون صحبت کردند.

شهید مدافع حرم صفرعلی سیفی از فرماندهان میدانی لشکر فاطمیون بود که در عملیات آزاد سازی دیرالزور به شهادت رسید . شهید صفر سیفی که برادر دیگرش نیز در سوریه به شهادت رسیده و مفقودالاثر است با شروع جنگ سوریه برای دفاع از حرم اهلبیت به سوریه رفت و با توجه به توانمندیش جزو فرماندهان لشکر فاطمیون گردید. شهید سیفی قبل از رفتن به سوریه در بازار میوه ای در اصفهان مشغول به فعالیت بوده است.

لشکر فاطمیون از مهمترین یگانهای مستقر در سوریه است که نقش بسیار مهمی در مبارزه با داعش و گروه های تروریستی، تکفیری داشته است. این لشکر متشکل از شیعیان غیور کشور افغانستان است. شیعیان افغانستان همچنین در دفاع مقدس بیش از ۸۰۰۰ شهید، جانباز و اسیر تقدیم به انقلاب اسلامی کرده اند.