پس از مقاومت،هنر مقاومت هم به زادگاه صدام رسید/چگونه قدم‌های سرلشکر سلیمانی در تکریت، راه جشنواره عمار را باز کرد؟

دوسال قبل یک عکس از حضور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق با بازتاب های

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از سراج ۲۴، بیشتر از دوسال قبل یک عکس از حضور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق با بازتاب های بسیاری همراه شد. پس از آزادی شهر استراتژیک تکریت از دست تروریست های داعشی، فرمانده مقتدر ایرانی در شهر حضور پیدا کرد و در خیابان های خراب شده شهر قدم گذاشت. تکریت نام آشنایی برای ایرانی ها است. «صدام تکریتی» هشت سال با فرزندان این ملت جنگید اما نتوانست وجبی از خاک ایران را به دست آورد.

مدت ها از نبرد در سوریه می گذرد. جنگی که با حمایت آشکار غرب، اروپا و آمریکا آغاز شد و حالا بازتاب های آن در خیابان های اروپا هم دیده می شود. روزی که تروریست های غرب ساخته داعش با دلارهای سعودی و اسلحه های آمریکایی و صهیونیستی مجهز شدند تا نظام سوریه و بشار اسد را زمین بزنند، کمتر کسی فکر می کرد همین سلاح ها و همین تروریست ها، سر از خیابان های اروپا در آورند.

چند روز قبل کامیونی در سوئد به عابران حمله کرده و آنها را زیر گرفت که کشته و زخمی های متعددی را بر جا گذاشت. پیش از آن ترکیه بارها بستر درگیری و اتفاقات تروریستی بوده است. دو روز قبل هم انفجار یک نارنجک دستی در کنار اتوبوس حامل فوتبالیست های دورتمند، یک فوتبالیست را مجروح کرد و البته بازی فوتبال نیز لغو شد.

ماجرا پیچیده تر از آنی شد که غرب حسابش را کرده بود. پول و سلاح، حیوانی درنده از داعش ساخت که دیگر مربی دست آموزش هم نمی تواند آن را به قفس برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران با قدرت حمایت مردمی و عنایات ویژه پروردگار توانسته جام شیشه ای مرزهای ایران را میان انبوه سنگ سارهای منطقه سالم نگهدارد و حتی مایه امید مظلومان منطقه هم شده است.

در جریان سال های نا امنی عراق و سوریه، دیکتاتورهای مختلفی ساقط شده و یا از کرسی قدرت کنار رفتند اما همچنان قدرت و نظام سوریه در دستان رئیس جمهور اسد است و حاکمیت عراق نیز پایدار بوده است.

بیشتر از دوسال قبل یک عکس از حضور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق با بازتاب های بسیاری همراه شد. پس از آزادی شهر استراتژیک تکریت از دست تروریست های داعشی، فرمانده مقتدر ایرانی در شهر حضور پیدا کرد و در خیابان های خراب شده شهر قدم گذاشت. تکریت نام آشنایی برای ایرانی ها است. «صدام تکریتی» هشت سال با فرزندان این ملت جنگید اما نتوانست وجبی از خاک ایران را به دست آورد.

حالا سردار نام آشنای ایرانی که روزگاری مقابل صدام ایستاده و جنگیده است، زادگاه او را با حمایت مردم عراق فتح کرده است و مقتدرانه در شهر قدم می زند. این بازخوانی تاریخی بود که بازتاب های بسیاری در شبکه های اجتماعی پیدا کرد.

حالا از آن حضور و از آن عکس بیشتر از یکسال گذشته است. اما تکریت همجنان خبر ساز است.

در هفته های گذشته جشنواره مردمی فیلم عمار به کشور عراق سفر کرد که در جریان آن فیلم های مختلفی برای مردم به نمایش در آمد. بیشتر فیلم ها راجع به تروریست های داعشی و راوی شکست آنها از حشدالشعبی(بسیج مردمی عراق) بود.

جشنواره عمار پایش را به تکریت هم باز کرد. فیلم های مقاومت مردم عراق در برابر ارتجاع مذهبی و تروریستی اینبار در زادگاه صدام به نمایش درآمد.

پس از فتح شهر با سلاح ایمان و مقاومت، حالا نوبت به فرهنگ مقاومت رسیده است.