«داد۲» درباره صندوق ذخیره فرهنگیان ساخته می‌شود

کارگردان مستند تحسین شده «داد» از ساخت قسمت دوم این فیلم با محوریت مشکلات صنفی معلم‌ها و صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، حجت الله عدالت پناه که در مستند «داد» به مشکلات صنفی کارگرها پرداخته و این روزها در اکران‌های مردمی جشنواره عمار، با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم و دانشجویان مواجه شده است، در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: علی‌رغم فشارهایی که برای جلوگیری از نمایش این فیلم از سوی برخی از مسئولان اعمال می‌شود اما داد متوقف نخواهد شد و ما دادهای دیگری را هم سر خواهیم داد.
وی افزود: من به عنوان کسی که خودم را سرباز امام و رهبری می‌داند وظیفه خودم می‌دانم که مشکلات کشور را در فیلم هایم مطرح کنم. به همین دلیل هم مشکلات کارگری را با زبان هنر بیان می‌کنم تا مسئولان بیشتر متوجه شوند.
برگزیده هفتمین جشنواره عمار تصریح کرد: مسائل صنفی معلم‌ها و همچنین مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان روی داده که موضوع مستند بعدی من است. نگاه ما به این موضوع به هیچ وجه سیاسی نیست بلکه ساختاری است و می‌خواهیم این فیلم منجر به رفع ساختارهای فسادزا بشود. به همین دلیل هم در حال مطالعه ابعاد مختلف مشکلات صنفی معلم‌ها هستیم.
عدالت پناه تصریح کرد: با اینکه شاهد گسترش مشکلات معیشتی معلم‌ها هستیم اما مسئولان مربوطه نسبت به این مشکلات رسیدگی نمی‌کنند. متأسفانه می‌بینیم که وزیر آموزش‌وپرورش به جای تمرکز برای حل مشکلات معلم‌ها در خانه‌اش واردات چند صد میلیونی صورت می‌گیرد!