گزارشی از اکران‌های عمار در ماه رمضان؛

همدان برترین استان در اکران‌های مردمی/ «تیهو» تلنگری که مورد استقبال واقع شد

در هفته دوم ماه مبارک رمضان اکران کننده‌های مردمی در کنار فعالیت‌های دیگرشان به اکران آثار جشنواره فیلم عمار در نقاط مختلفی از کشور پرداختند و در این کارزار فرهنگی آستین‌ها را بالا زدند.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» در هفته دوم ماه مبارک رمضان اکران کننده‌های مردمی در کنار فعالیت‌های دیگرشان به اکران آثار جشنواره فیلم عمار در نقاط مختلفی از کشور پرداختند و در این کارزار فرهنگی آستین‌ها را بالا زده، به تلاش در راستای اهداف‌شان دست زدند.

جشنواره مردمی عمار در روز‌های ماه مبارک رمضان در قالب عملیات‌های موضوع و مناسبت محور به معرفی آثار روی آورده است. به همین منظور ذیل دو عملیات اکران آثار ماه مبارک رمضان که نوعی از عملیات‌های مناسبتی است و اکران چند اثر مشخص اقتصاد مقاومتی در قالب عملیات موضوع محور آثار جشنواره مردمی عمار توسط اکران کننده‌ها به نمایش درآمد.

ده استان یعنی استان‌های همدان، تهران، خراسان رضوی، سمنان، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، کرمان، فارس و اصفهان در ضیافت‌های ماه مبارک خود را با اکران فیلم همراه کردند که در این میان نهاوند و باغملک شهرستان‌هایی بودند که بیشترین سهم را در این اکران‌ها داشتند.

از جهت آماری، با ۷۹ اکران – اثر در هفته اول ماه مبارک رو به رو بودیم که ۴۱ اکران – اثر ذیل دو عملیات تعریف شده صورت گرفته بود و ۳۸ اکران – اثر به نمایش آثار متفرقه به تناسب مخاطب و مکان اکران پرداخته بودند.

«تیهو» اثر جدید جشنواره عمار که در جشنواره هفتم از آن رونمایی شد و به موضوع امر به معروف و نهی از منکر و تردید‌هایی که در این زمینه وجود دارد پرداخته است با ۱۰ اکران بیشترین اکران را در هفته گذشته داشته و اثر «تکلیف» نیز دیگر اثر این بسته بود که با ۲ اکران بیش از دیگر آثار مورد اقبال اکران کننده‌ها واقع شد.

از آثار بسته اقتصاد مقاومتی نیز می‌توان به آثاری همچون «چوب بستنی» اشاره کرد که به موضوع عجیب، ساده و مسئله ساز تولید چوب بستنی می‌پردازد که هر ساله میزان بسیار زیادی ارز از کشور به خاطر واردات آن خارج می‌شد ولی جوانی ایرانی طی مدتی کوتاه با بومی سازی فناوری تولید آن توانست صاحب یکی از معدود کارخانه‌های تولید چوب بستنی در ایران شود و به میزان قابل توجهی از خروج ارز جلوگیری کند.

این اثر در هفته اول اکران‌های مردمی‌اش توانست ۹ اکران در نقاط مختلف کشور چون آباده و نهاوند و شاهرود داشته باشد.

«قابلمه» کوچک و دوست داشتنی حسین دارابی هم که جمله قصار آثار اقتصاد مقاومتی جشنواره عمار است تنها در یک هفته ۵ بار اکران شد و «وقتی گفتند نمی‌شود!» نیز ۴ اکران در هفته گذشته داشته است.

از دستاورد‌های دیگر هفته گذشته معرفی فیلم پوستر بود که توسط دو اکران کننده‌ برای مستند چوب بستنی و فیلم کوتاه «قابلمه» نوشته شد.

آثاری همچون مادرانه، هنگامه، علمک، مردی که خودش را کشت!، پسرم، جیب کت، ارغوان، نقض عهد، شهید ادواردو آنیلی، فراموش شده ها، استفاده صحیح از فناوری، کلاس، آلبالو خشکه، خاکریز های نمکی، کپی، از شایعه تا واقعیت، دایو، لوازم خانگی، خط سرخ، مدافعان حرم، آهنگر، به همین سادگی، سرود انتظار، لقمه در خون، رضایت نامه، تقلید از فرهنگ بیگانه، دوئل، کرایه ها آماده، لبیک، برخیزید و شیطان بزرگ نیز در این هفت روز اکران شد.

بنابر این گزارش، پویش اکران‌های همراه با سفره افطار مدتی است آغاز شده و از تمامی اکران کننده‌ها و فعالان فضای مجازی دعوت می‌شود تا از اکران‌های خود در کنار سفر افطار‌شان عکس گرفته و با هشتگ #اکران_افطار و #اکران_رمضان در اینستاگرام منتشر کنند.