حمایت از تولید داخلی با تیزرهای یک دقیقه

حمایت از تولید داخلی با تیزرهای یک دقیقه‌ای «اخراجی‌ها»

محمدعلی مهری، کارگردان تیزرهای فرهنگی «اخراجی‌ها» گفت: بهترین راه ترغیب مردم به خرید از کالای ایرانی، فرهنگ‌سازی است و بهترین ابزار هم تلویزیون و استفاده از تبلیغات رسانه ملی است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره عمار به نقل از فردا، محمدعلی مهری، کارگردان تیزرهای فرهنگی اقتصاد مقاومتی با عنوان «اخراجی‌ها» که اخیرا از تلویزیون پخش شد، در گفتگو درباره این کارها گفت: دو اثر کوتاه «درها» در مدت زمان ۱ دقیقه و ۵۳ ثانیه و «ساخت ایران» در مدت زمان ۱ دقیقه و ۳۶ ثانیه ساخته شده است و کار فیلمبرداری آنها نیز روی هم رفته ۳ روز به طول انجامیده است.

مهری درباره انگیزه ساخت این آثار اظهار داشت: هدف اصلی ما از ساخت این تیزرهای فرهنگی، نشان دادن این موضوع بود که مسئله تولید داخلی، مبحثی دوطرفه است.

وی افزود: برای تولیدکنندگان داخلی در کنار حمایت از طرف دولت و ارگان‌های ذی‌ربط، در طرف دیگر قضیه، باید بحث فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی بین مردم کشور هم تبلیغ شده و برای آنها تبیین شود تا آنها هم با خرید خود از تولیدات داخلی حمایت کنند.

این فیلمساز ادامه داد: حمایت اصلی از تولیدات داخلی به معنای وجود تقاضا است، به این معنی که اگر تقاضایی وجود داشته باشد، شاهد عرضه‌ای هم خواهیم بود؛ البته در این میان پشتیبانی دولت نیز مورد نیاز است ولی حمایت اصلی را مردم با خرید کالای ایرانی انجام می‌دهند.

مهری خاطرنشان کرد: بهترین راه جلب حمایت و ترغیب مردم به خرید و پشتیبانی از کالای ایرانی، فرهنگ سازی در این زمینه است و بهترین ابزارهایی هم که می توان در این مسیر استفاده کرد تلویزیون و استفاده از تبلیغات رسانه ملی است؛ در حقیقت راهی بهتر از فرهنگ سازی برای تثبیت این موضوع وجود ندارد.

وی اضافه کرد: فرهنگ سازی در خرید کالای داخلی و حمایت از تولید ملی، مسیری است که سایر کشورها، خصوصا کشورهای پیشرفته آن را طی کرده و به نتیجه مناسب و موردنظر خود هم دست پیدا کرده‌اند.

این فیلمساز یادآور شد: باید این دست اقدامات در فیلم ها، برنامه و مسابقات تلویزیونی دنبال شود؛ به طور مثال همین حرکتی که درمورد حمایت از کالاهای خانگی «اسنوا» در برنامه خندوانه انجام می‌شود، بسیار خوب و اثرگذار است.

گفتنی است این تیزرهای فرهنگی با عنوان «اخراجی‎‌ها» در مدرسه سینمایی عمار و در چهار قسمت تولید شده که در روزهای اخیر در رسانه ملی و فضای مجازی پخش شده است.