اکران مردمی هفتمین جشنواره عمار از شرق کشور کلید خورد/ عمارهای امروز، مدافع آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند

اکران کنندگان تربت‌جام خراسان رضوی با نمایش مستند «نبرد پنهان» و «ایرانی‌های مرتد» در مراسم گرامیداشت خبرنگار شهید،
اکران مردمی هفتمین جشنواره عمار از تربت‌جام کلید خورد

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، همزمان با آغاز هفته بسیج و یک ماه پیش از برگزاری رسمی هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اکران کنندگان تربت‌جام خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت خبرنگار شهید، محسن خزایی که به تازگی در حلب سوریه به شهادت رسید، اکران‌های این دوره جشنواره را شروع کردند.

بنابرین گزارش، ستاد اکران مردمی جشنواره عمار در تربت‌جام، در محل دفتر حجت الاسلام پیرنیا امام جمعه موقت این شهر، مستند‌های «نبرد پنهان» به کارگردانی ناصر نادری و «ایرانی‌های مرتد» به کارگردانی حمید عبدالله‌زاده را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام پیرنیا، امام جمعه موقت این شهر، بعد از پایان اکران فیلم‌ها در سخنانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های دست‌اندرکاران جشنواره عمار گفت: چنین فیلم‌هایی، در واقع، نمودار الگویی برای جوانان امروزند که آماده‌تر از جوانان صدر اسلام هستند.

وی با بیان این‌که در مستند «نبرد پنهان»، علی‌اکبرها خود را نشان می‌دهند، اظهار داشت: تصویری که حسن شمشادی به عنوان راوی این مستند از «نبرد پنهان» در سوریه ارائه می‌کند، تصویر سختی‌های نسلی است که نقش زیادی در دفاع از مکتب حق‌طلبی دارد.

امام جمعه موقت تربت‌جام با اشاره به فعالیت‌های انقلابی در عرصه سینما تصریح کرد: این جانفشانی‌ها، ادامه راه انقلاب است و امروز، عمارهایی که از طریق این فعالیت‌ها در جامعه حضور دارند، از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

 احمدی منصوری، فیلمساز جوان تربت‌جامی نیز با ابراز خوشحالی از حضور در اکران مردمی جشنواره عمار درباره مستند «نبرد پنهان» گفت: علی‌رغم این‌که اهل سنت هستم ولی تحت تأثیر این مستند قرار گرفتم که در واقع، روایتی از مردمان مظلوم اما صبور و مقاوم سوریه است.

عضو انجمن سینمای جوان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مستند «نبرد پنهان»، جزو فیلم‌هایی است که روحیه جهاد و مقاومت را در من و نسل جوان تقویت می‌کند که این مسئله از ضرویات چنین نسلی است.