حضور مرکز پویانمایی صبا با ۸ انیمیشن در جشنواره عمار/ بهرام عظیمی به جشنواره عمار آمد

مرکز پویانمایی صبا با 8 انیمیشن در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا می کند که انیمیشن «ایران ما» با موضوع
مرکز پویانمایی صبا

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، مرکز پویانمایی صبا با ۸ انیمیشن در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا ‌می‌کند.

از جمله مهمترین آثار این مرکز، انیمیشن «ایران ما» با موضوع معرفی شهیدان رجایی، باهنر، آوینی و بهشتی در قالب پویانمایی و موشن گرافیک با موضوع تاریخ معاصر ایران و جهان و در مدت زمان ۲ دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی «علی مریخی» ساخته شده است.

انیمیشن «انتخابات» با موضوع تاثیر شرکت در انتخابات بر روی امنیت و توسعه ملی کشور در قالب کلیپ و نماهنگ با موضوع تاریخ معاصر ایران و جهان در مدت زمان ۳ دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی «امیر کساوندی» تولید شده و به جشنواره عمار ارسال شده است.

دیگر انیمیشن ارسالی به جشنواره فیلم عمار «دانی» نام دارد که با موضوع اقتصاد مقاومتی در قالب پویانمایی و موشن گرافیک در مدت زمان ۳ دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی «علی رفیع زاده» و به سفارش مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

این انیمیشن در مورد «دانی» شخصیتی است که در هر قسمت از این مجموعه با استفاده از چیزهای ساده و دور ریختنی همانند قوطی های خالی شامپو، جعبه های وسایل در اندازه های مختلف، دانه ها و هسته های میوه ها و توپ های تخم مرغی در اندازه های گوناگون، وسایل و کاراکترهای مختلفی درست می کند.

انیمیشن «نقال» دیگر اثری است که با موضوع تاریخ معاصر ایران و جهان در قالب پویانمایی و موشن گرافیک در مدت زمان ۱۰ دقیقه به کارگردانی غلامرضا(بهرام) عظیمی و تهیه کنندگی محمد ابوالحسنی تولید شده است.

این انیمیشن در مورد فردی است در روستای ابیانه که سالهاست در یک قهوه خانه نقالی میکند؛ تنها آرزوی نقال این بوده که پسرش شغل او را ادامه دهد و نقال شود اما این اتفاق نمی افتد.

دیگر اثر درنظر گرفته شده برای جشنواره عمار، انیمیشن «قهرمانان مدرسه» است که با موضوع نقد درون گفتمانی، در قالب پویانمایی و موشن گرافیک در ۱۳ دقیقه به کارگردانی «مهدی کیانی انبوهی» و تهیه کنندگی «رضا تقدسی» ساخته شده است.

داستان این انیمیشن در شهری آرام و زیبا که مردمانی فعال و پر کار دارد جریان دارد. در این شهر تولید کنندگان مشغول به کار هستند و چرخ زندگی خود را می چرخانند تا اینکه گروهی سودجو وارد شهر شده و با استفاده از امکانات پیشرفته و ابزار های تبلیغاتی باعث می شوند فرهنگ مصرف تغییر کند؛ در این میان نوجوانان شهر با کمک معلم خود سعی بر تغییر اوضاع دارند.

انیمیشن بعدی «گزارش های اوتی» به کارگردانی «علی درخشی» و تهیه کنندگی «علیرضا گلپایگانی» است که با موضوع اقتصاد مقاومتی در قالب پویانمایی و موشن گرافیک در مدت زمان ۱ دقیقه تولید شده است.

این انیمشن ۲۶ قسمت دارد که در هر قسمت از این انیمیشن خبرنگاری با مردم شهر مصاحبه کرده و جواب هایی نامتعارف از آنها دریافت می کند.

دیگر کار درنظر گرفته شده برای جشنواره عمار انیمیشن «بیشه مثلها – گذر پوست به دباغخانه می افتد» است. این انیمیشن ۸ دقیقه ای به کارگردانی و تهیه کنندگی «محسن نظرپور» با موضوع نقد درون گفتمانی و در قالب پویانمایی و موشن گرافیک ساخته شده است.

در این انیمیشن گرگی در بیشه با بی تفاوتی به درخواستهای کمک دوستانش که به دردسر افتاده اند به کارهای روزمره خود رسیدگی می کند اما در آخر داستان خود نیاز به کمک آنها پیدا می کند ولی این بار دوستانش او را یاری می کنند و او از کار خود پشیمان می شود.

مرکز پویانمایی صبا همچنین اثر ۱۰ دقیقه ای «آقا معلم و بچه ها ۲» با موضوع تاریخ معاصر ایران و جهان را در قالب پویانمایی و موشن گرافیک به کارگردانی «علی میرآقاسی خوانی» و تهیه کنندگی «سید حامد» به جشنواره عمار ارسال کرده است.

ماجرای این انیمیشن در مدرسه ای زیبا برای تعدادی کودکان دبستانی در روستایی در شمال ایران اتفاق می افتد که هر اپیزود داستانی این انیمیشن شامل اتفاقات آموزنده و جالب در داستان و فضای کلی قصه است.

گفتنی است هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، از ۸ تا ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت این جشنواره به نشانی ammarfilm.ir اثر خود را در یکی از بخش ‌های «فیلم»، «فیلمنامه» و «نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی» تا ۳۰ آبان و در بخش‌های «فیلم ما»، «تولیدات رادیویی»، «اقلام تبلیغی» و «لوح نگار» تا ۱۰ آذر ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، اثرشان را دبیرخانه تحویل دهند.