در دومین سری برنامه گنج:

داستان مقابله دانشجوی خط امام با فرار جاسوس آمریکایی

به مناسبت فرا رسیدن 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی، دومین سری از برنامه تلویزیونی «گنج» به روی آنتن می‌رود.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، دومین سری برنامه گنج به تهیه کنندگی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ۶ قسمت تهیه و هر روز ساعت ۱۲:۲۰ از شبکه سوم سیما به مدت ۴۵ دقیقه پخش می شود.

فردا (۱۱ آبان) دومین قسمت از این مجموعه پخش می شود که گفتگو با میهمان برنامه، روایت تسخیر در مدرسه، روایت روزه سیاسی و قسمت هایی از مستند «پس از پرواز» از بخش های این برنامه است.

میهمان دومین قسمت از این برنامه خانم«معصومه نور محمدی جامی» از دانشجویان پیرو خط امام بوده و از ابتدا تا انتهای تسخیر لانه جاسوسی نقش مهم را ایفا کرده و به مدت ۴۴۴ روز از گروگان های آمریکایی محافظت کرده و طی واقعه ای از فرار یکی از گروگان ها جلوگیری می کند.

بخش دوم این برنامه گفتگو «رضا سیف اللهی» از دانشجویان تسخیر لانه جاسوسی با دانش آموزان درباره علل و چرایی تسخیر و بازتاب های جهانی است.

در بخش دیگر از این برنامه «سید اقبال واحدی» به سراغ «خانم محمدی زاده» می‌رود؛ کسی که در سال ۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) روزه سیاسی می گیرد و از آن پس تمامی محصولات آمریکایی را تحریم می کند.

آخرین بخش این برنامه پخش گوشه هایی از مستند «پس از پرواز» است که در آن به شهادت ۲۹۰ نفر از مسافرین پرواز ۶۵۵ هواپیمایی ایران در ۱۲تیر ۶۷ توسط ناو وینسنس می پردازد.