باید از آنلاین شدن جشنواره بهترین بهره را برد

رحیم مخدومی؛ داور یازدهمین جشنواره عمار گفت: فضا به‌گونه‌ای است که از خیلی از بچه‌های نوجوان و جوان می‌شنوم که در طول سال، زمزمه آنها این است که کاری برای جشنواره عمار تولید کنند.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از وطن امروز، رحیم مخدومی، داور بخش مسابقه «ملت قهرمان» یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سخنانی پیرامون برگزاری این دوره از جشنواره گفت: «با توجه به بیماری کرونا که گریبان جامعه را گرفته است، عده‌ای احساس مسؤولیت کردند و برای مقابله وارد میدان شدند؛ در فضای هنر هم افرادی با همین نگاه، احساس مسؤولیت کردند و مشخص است کارهای زیادی انجام شده است».

وی افزود: «فضا به‌گونه‌ای است که از خیلی از بچه‌های نوجوان و جوان می‌شنوم که در طول سال، زمزمه آنها این است که کاری برای جشنواره عمار تولید کنند. این فرصت و زمینه هیچ‌گاه نبود اما الان فرصتی طلایی برای تمام کسانی که دوست دارند کاری بکنند اما تحویل گرفته نمی‌شوند یا زمینه‌ای برای ارائه ندارند، ایجاد شده است».

مخدومی با اشاره به آثار بخش «ملت قهرمان» توضیح داد: «فیلمسازان ما باید بدانند فیلم‌سازی و فضای فرهنگ و هنر، بن‌بست و مانع زیاد دارد. مقوله هنر، مقوله سختی است، یعنی بسیاری از بزرگان که ادعایی برای خودشان دارند، از مقوله فرهنگ و هنر غافل هستند، به همین خاطر می‌خواهم به فیلم‌سازان توصیه کنم همان ابتدا بپذیرند که قرار است گام در میدان مین بگذارند و اگر به بن‌بستی برمی‌خورند، سریع عقب‌نشینی نکنند. اگر واقعا خودتان را مرد جهاد می‌دانید، به این عرصه وارد شوید و اگر نمی‌دانید، کسب کنید. ما نمی‌توانیم بگوییم وارد این عرصه نشوید، چرا که ما در این عرصه بشدت به نیروی تازه‌نفس جوان و جسور نیاز داریم که با برداشتن بارهای بر زمین مانده، خیلی از معضلات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ما را حل کنند».

داور یازدهمین جشنواره عمار تصریح کرد: «عرصه هنر و فرهنگ، عرصه دیده‌بانی است، کسانی را می‌طلبد که یک سر و گردن از جامعه خودشان بلندقامت‌تر باشند، بهتر ببینند، درست تشخیص بدهند و متعهدانه پنجره‌هایی را رو به این مردم باز کنند و این کار بزرگ، افراد بزرگی می‌طلبد و خوشبختانه جوانان ما این بزرگ‌منشی را دارند و از آثاری که تولید می‌کنند پیداست جسارت لازم را هم دارند».

مخدومی درباره آنلاین شدن اکران‌های یازدهمین جشنواره عمار نیز گفت: «فکر می‌کنم کرونا فرصتی ایجاد کرد که ما فضای مجازی را جدی بگیریم، البته خواه‌ناخواه اگر این اتفاق هم نمی‌افتاد، فضای مجازی جدی بود اما ما خیلی جدی نمی‌گرفتیم. حتی اگر معضل کرونا رفع شود، فضای مجازی جدیت خود را از دست نخواهد داد، به همین خاطر باید خیلی مهیاتر و آماده‌تر وارد این فضا شویم و خودمان را در شرایطی ببینیم که قرار است سال‌های سال به این شکل ادامه دهیم، چون حتی اگر فضای حقیقی هم فراهم شود، فضای مجازی کمرنگ نخواهد شد، به همین خاطر باید بهترین استفاده را از این شرایط برد».