اعلام نامزدهای چهار بخش یازدهمین جشنواره عمار

دبیرخانه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار نامزدهای کسب جایزه در چهار بخش مستند «نهضت جهانی مستضعفین»، «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس»، «پایش و پالایش اجتماعی» و «فیلمنامه» را اعلام کرد.

به گزارش «عمارفیلم.»، دبیرخانه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار نامزدهای کسب جایزه در چهار بخش مستند «نهضت جهانی مستضعفین»، «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس»، «پایش و پالایش اجتماعی» و «فیلمنامه» را اعلام کرد.

بنابرین گزارش، هیئت داوران بخش مسابقه مستند «نهضت جهانی مستضعفین» متشکل از سلیم غفوری، زهره یزدان‌پناه، محمدرضا ماندگاران و سهیل اسعد، «داغ قره‌ باغ» به کارگردانی سینا حسین‌پور اصل، «سایه‌های روشن» به کارگردانی حسین نشاطی، هم وتن به کارگردانی مشترک محسن اردستانی رستمی و حسین نوری، «سوریه‌؛ پرونده یک بحران بزرگ» به کارگردانی سیاوش  سرمدی و «قائد الحشد» به کارگردانی مهدی لارویی را به عنوان نامزدهای کسب جایزه در این بخش معرفی کردند. برگزیدگان این بخش، امشب در ویژه برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره عمار، معرفی و تقدیر می‌شوند.

همچنین هیئت داوران جشنواره در بخش «فیلمنامه» متشکل از امین صدیقی، حمیدرضا جعفریان، حجت‌الاسلام علی جعفری، سعید خورشیدی و جواد رمضان‌نژاد در بخش طرح سریال، اثر «عیوق» به نویسندگی محمد سجاد نجفی، در بخش فیلمنامه کامل «بلتا» به نویسندگی مجید فراهانی، «پیشاهنگ» به نویسندگی مهدی مافی، «سه چهارم جنگ» به نویسندگی داود جلیلی و محسن غضنفری و در بخش فیلمنامه نیمه بلند هم «سرحد» به نویسندگی محمدحسین سلطانی را به عنوان آثار نامزد دریافت جایزه یازدهمین جشنواره عمار اعلام کردند.

بنابرین گزارش در بخش مسابقه مستند «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس»، داوران جشنواره شامل آقایان گلعلی بابایی، محسن یزدی، سید احمد عبودتیان، امیر مهریزدان و علیرضا دلبریان «رویای آشفته» به کارگردانی سیداحسان نیکبخت وسید احسان اصغرزاده،  «جنایت فراموش شده» به کارگردانی پناه بر خدا رضایی)، «در یک نگاه» به کارگردانی مهدی فارسی، «هنوز دز از شهر من عبور می کند» به کارگردانی امین قدمی، «تفنگچی‌های پاوه» به کارگردانی مهدی  لارویی، «دستمال سرخ ها» به کارگردانی حنظله تاج الدینی و «فصل شیدایی» به کارگردانی احمد احمدپور را کاندیداهای این بخش اعلام کردند.

هیئت داوران یازدهمین جشنواره عمار در بخش مستند «پایش و پالایش اجتماعی» متشکل از حسن عباسی، محمدصادق شهبازی، حجت‌الاسلام قنبریان، مرتضی فیروزآبادی و وحید اشتری «قزل قیه» به کارگردانی سیامک مختاری، «متری شیش و نیم» به کارگردانی داوود مبصر، «سقف‌های معلق» به کارگردانی محمد نجفی، «هیچ و پول» به کارگردانی محمد مهدی خرمی، «نفس خوار» به کارگردانی محمد محمدی سرشت و علی  سلمانی، «مهاجران» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی و «پشت شیشه» به کارگردانی صابر الله دادیان را به عنوان نامزدهای کسب جایزه در این بخش جشنواره معرفی کردند.

گفتنی است، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، براساس اعلام دبیرخانه جشنواره، از ۱۱ تا ۱۹ دی‌ماه، آثار منتخب جشنواره از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir به نمایش درمی‌آیند. تماشای این آثار که به مدت ۲۴ ساعت در سایت، نمایش داده می‌شود، بدون هزینه حق اشتراک و رایگان است و اینترنت مصرفی هم برای مخاطبان نیم‌بها حساب می‌شود.

ویژه برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره عمار نیز در ایام برگزاری آن، هر شب ساعت ۲۱ از شبکه افق به روی آنتن می‌رود.