اعلام نامزدهای چهار بخش مسابقه یازدهمین جشنواره فیلم عمار

دبیرخانه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار نامزدهای بخش‌‌های «پویانمایی»، «فیلم ما»، «نماهنگ» و «نقد، مقالات و پژوهش سینمایی» را اعلام کرد.

به گزارش «عمار فیلم»، دبیرخانه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار نامزدهای بخش‌‌های «پویانمایی»، «فیلم ما»، «نماهنگ» و «نقد، مقالات و پژوهش سینمایی» را اعلام کرد. برگزیدگان این بخش‌ها در افتتاحیه این جشنواره، معرفی و تقدیر می‌شوند.

هیات داوران جشنواره در بخش «پویانمایی» متشکل از هادی محمدیان، محسن عنایتی و سعید حسینی آثار «حسنی میره جنوب» به کارگردانی مهناز صابرپور، «نجات هولیر» به کارگردانی عابدین محمدی، «هلوکاست یک تمدن» به کارگردانی سعید دولت‌آبادی فراهانی، «من آلیس نیستم ولی اینجا سرزمین عجایبه» به کارگردانی مهدیه سادات احمدی سلیمانی، «بی قرار» به کارگردانی مهدی صدیقی و «شهر موشکی» به کارگردانی رسول آذرگون را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه در این بخش علام کردند. همچنین در بخش «قاب اول» نیز «ماه پیشونی» به کارگردانی احسان مرادیان و «ماه» به کارگردانی فاطمه خدیور معرفی شدند.

بنابر این گزارش در بخش «فیلم ما» داوران جشنواره شامل سیدرسول منفرد، سیدعلی سیدان و محمدرضا امامقلی آثار «دست به دست» به کارگردانی محمدطه ناطقی، «قهرمان کوشکک» به کارگردانی میثم جوکار، «مادران سه ستاره» به کارگردانی صادق صادقی چلیچه، «سفیدپوشان» به کارگردانی احسان بلندنظر، «پیک کتاب رسان» به کارگردانی مجید حاجبی و «فرهنگی ثواب ندارد» به کارگردانی سعید ستاری را به عنوان آثار نامزد برای کسب جایزه این بخش تعیین کردند.

در بخش «نماهنگ» هیات داوران متشکل از سیدمحمد میرزمانی، غلامعلی کویتی پور، محسن صفایی فرد و محمدمهدی‌سیار آثار «تار و پود» به کارگردانی محمدصادق رمضانی مقدم، «من و تو» به کارگردانی مهران علوی، «باهم که باشیم» به کارگردانی اسماعیل معنوی، «قرنطینه» به کارگردانی امین حسین پور، «دست خط خدا» به کارگردانی محمدرضا ملاعباسی و «تا ابد ایران» به کارگردانی حمید بیات را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه این بخش اعلام کردند.

همچنین در بخش «قاب اول» نیز داوران آثار «سالار جنگل» به کارگردانی سجادعزیزپور، «فرمانده دلها» به کارگردانی رضا مختاری، «منتظر یعنی» به کارگردانی مجید حسنی، «شلیک» به کارگردانی مصطفی ملاحسینی و «دختران نور» به کارگردانی سیدفایزه سیدمفید را نامزدهای دریافت جایزه اعلام کرده‌اند.

در بخش «نقد، مقالات و پژوهش سینمایی» هیات داوران جشنواره متشکل از سینا واحد، جمال یزدانی و سجاد صفارهرندی آثار «بررسی نقش و جایگاه سینمای ایران در سیر تحولات فرهنگی و سیاسی منتهی به انقلاب اسلامی ایران» به نویسندگی آقایان مجتبی اشرافی و مرتضی اشرافی، «ارائه الگویی از بازنمایی سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی «روحانی» در سریال های تلویزیونی (مطالعه موردی نقد سریال سرّ دلبران)» به نویسندگی آقای مصطفی همدانی، «سینما و خشونت جدید(بررسی نابرابری در روایت خشونت بر پرده سینمای ایران با نگاهی به پرداخت سینمایی استان سیستان و بلوچستان)» به نویسندگی آقای مجتبی جهان تیغ، «سینمای ایران در محاصره ذائقه نوکیسه‌ها(بررسی وضعیت کمدی‌های مبتذل دهه نود و دلیل اقبال مخاطب به این فیلم‌ها)» به نویسندگی آقای سیدعلی سیدان و «فمینیسم و پویانمایی های غربی» به نویسندگی خانم زهرا راد را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه این بخش اعلام کردند.

گفتنی است با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، براساس اعلام دبیرخانه جشنواره، از ۱۱ تا ۱۹ دی‌ماه، آثار منتخب جشنواره در بخش‌های «مستند»، «داستانی»، «پویانمایی»، «نماهنگ»، «فیلم ما» و «کلیپ و موشن‌گرافیک»، از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir به نمایش درمی‌آیند. تماشای این آثار که به مدت ۲۴ساعت در سایت، نمایش داده می‌شود، بدون هزینه حق اشتراک و رایگان است و اینترنت مصرفی هم برای مخاطبان نیم‌بها حساب می‌شود.