دهمین جشنواره فیلم عمار با اکران فیلم ۲۳ نفر در اهواز به ایستگاه پایانی رسید 

دهمین جشنواره فیلم عمار با اکران فیلم «23 نفر» و حضور بیش از هزار نفر برای تماشای این فیلم به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش «عمار فیلم»، دهمین جشنواره فیلم عمار با اکران فیلم «۲۳ نفر» به ایستگاه پایانی رسید. این فیلم روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

در آخرین روز از دهمین جشنواره فیلم عمار نه تنها ظرفیت سالن سینما تکمیل شده بود بلکه عده‌ای برای تماشای فیلم در انتهای سالن ایستادند و بدون ذره‌ای خستگی تا انتهای فیلم را تماشا کردند.

تقدیر از جهادگران، گروه‌های جهادی و خانواده شهدا یکی دیگر از برنامه‌های آخرین شب از جشنواره فیلم عمار در اهواز بود و در این بخش از برنامه با پخش کلیپ خدمات ارائه شده جهاگران اکران شد.

اکران کلیپ‌های انقلابی، نماهنگ ویژه پاسداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، دعوت از آزادگان، تقدیر از خانواده‌های جهادگر دهه ۶۰ و اجرای قطعه «مرگ بر آمریکا» از دیگر بخش‌های جذاب آخرین روز از جشنواره مردمی فیلم عمار در اهواز بود.

در انتهای برنامه حجت‌الاسلام مقبل دبیر دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در خوزستان در سخنانی، گفت: مفتخریم که در اختتام و حسن ختام عمار دهم در اهواز، در پایان شب و شب‌هایی که به یاد زنده یاد حاج قاسم سلیمانی روشن بود، در شبی که به یاد زنده یاد عبدالرضا حیاتی زنده است، در شبی که به یاد چهل شاهد و شهدایش، به یاد ملاصالح و رزمندگان و اسرای جنگ و شهدای مدافع حرم، از روزهای روز روشن تر است؛ در شبی که از تداوم بنیان مرصوص جهاد سازندگی و جهاد مخلصانه در دهه پنجم انقلاب خرسندیم، در شب سینمای حقیقت، در شب سرودِ فریاد، در شب شعرِ مقاومت و در شبِ موسیقیِ حماسه، میزبان شماییم.

عمار بهانه ما برای راه یافتن به جهان انقلاب است

وی افزود: عمار برای ما بهانه است. بهانه‌ای برای راه یافتن به جهان انقلاب. انقلاب اسلامی ما را وارد جهان اجتماعی و فرهنگی تازه‌ای کرده است.

دبیر دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در خوزستان ادامه داد: این جهان اجزاء و انسان‌های به کلی متفاوتی دارد. از معرفت و اندیشه، تا مسجد و نهج‌البلاغه تا کتاب‌های امام خمینی و شهید مطهری از تئاتر و موسیقی و سرود و مداحی، تا خط و نقاشی و هنرهای تجسمی و داستان‌نویسی و روزنامه‌نگاری؛ همه چیز در جهان انقلاب بود و تازه بود و عمار برای ما دریچه‌ای است به این تازه‌هایی که در افق جهان انقلاب به آن دست پیدا کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام مقبل خاطرنشان کرد: جشنواره عمار یک جشنواره مردمی برای بیان تجربه‌ها، نقدها و مسئله‌هایی است که ما در افق  انقلاب اسلامی، در مسیر حرکت اجتماعی خودمان با آن ها مواجه می‌شویم. بنابراین سطح اول حرف‌های عماری تجربه‌های ماست که تلاش می‌کنیم در عمار تبدیل به معنا شده و برجسته شود.

عمار را علاوه بر یک جشنواره یک جنبشواره هم می‌دانیم

وی در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: عمار تلاش می‌کند تجربه‌های اجتماعی ما را تبدیل به معنا کند و این معناها را با عموم مردم به اشتراک بگذارد. ما عمار را علاوه بر یک جشنواره یک جنبشواره هم می‌دانیم. یک جنبش گونه که معانی تولید شده را، مستندها را در قالب هزاران اکران کننده به متن جامعه می‌برد، به جایی که نه فقط سینما، بلکه گاهی حتی تلویزیون هم نمی‌رود.

امشب افتتاحیه دهمین دوره جشنواره مردمی عمار است

دبیر دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در خوزستان در پایان صحبت های خود تصریح کرد: ما مفتخریم که در میان شماییم و معتذریم به خاطر همه بانوهای ساخته نشده، همه امیدیه‌های روایت نشده، همه عبدالرضاحیاتی‌های بزرگ داشته نشده، همه چهل شاهدهای خوانده نشده، عذرخواهیم و امیدوار. امشب برای ما افتتاحیه دهمین دوره جشنواره مردمی عمار است و جبهه فرهنگ و هنر انقلاب برای گفتن ناگفته‌هایش می‌خواهد آغازی تازه داشته باشد و در این مسیر به دعا و همراهی همه شما نیازمندیم.