همسر شهید رحیمی؛

خلوص نیت شهید رحیمی موجب علاقه مردم هند و پاکستان به اوست

همسر شهید رحیمی با بیان اینکه باید با کمترین هزینه، بیشترین بهره برداری فرهنگی را داشته باشیم، گفت: خلوص نیت عشق و محبت این شهید به مردم، باعث اشتیاق مردم هند و پاکستان برای زیارت شهید رحیمی است

به گزارش عمارفیلم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز فرهنگی و هنری رسانه بیداری، در شب دوم هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار نشست صمیمانه ای با حضور خانواده شهید محمدعلی رحیمی از دیپلمات های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند و پاکستان برگزار شد.
در این نشست همسر شهید گفت: از جمله فعالیتهای شهید در کشورهای مختلف ایجاد وحدت بین مسلمین بود. انگلیس و فرانسه مدارسی را در جهت غارت سرمایه و فرهنگ کشورها تاسیس کرده اند و فرزندان مسلمین را با تفکر تکفیری پرورش می دهند که این زمینه ساز ایجاد داعش است.
مریم قاسمی، همسر شهید رحیمی بیان کرد: باید با کمترین هزینه، بیشترین بهره برداری فرهنگی را داشته باشیم و شیعیان را توانمند کنیم.
در ادامه مجری با کارگردان مستند گفتگویی داشت که وی در اشاره به مسائل خوزستان، گفت:خوزستانی ها قدر خود را بدانند زیرا که ظرفیتشان ملی است، اگر مسئولان تمرکزگرا هستند، جوانان خوزستانی با همت و روحیه انقلابی میتوانند مشکلات خود را حل کنند.
در ادامه همسر شهید در پاسخ به سوال مجری که گفت در این فضا جای خالی شهید رحیمی حس می شود بیان کرد: شهادت بزرگوار برکات زیادی داشت و ما سعی داریم راهشان را ادامه بدهیم که البته در این مسیر، مقامات دولتی هیچ تاثیری ندارند.
همسر شهید رحیمی درباره علت اشتیاق مردم پاکستان و هند به زیارت شهید اظهار داشت: خلوص نیت و اعتقاد به راه و عشق و محبت این شهید به مردم، باعث این مسئله است.
ناصر نادری کارگردان مستند ابوذرها نمی میرند درباره علت انتخاب شهید رحیمی به عنوان سوژه اثرش توضیح داد: شهید رحیمی حدود ۲۰تا۳۰سال پیش فتنه عربستان را شناسایی کرده بود و شهیدی بودند که کار نظامی نمی کردند و به کشورهایی رفتند که شیعیان زیادی نداشته و کار فرهنگی در این کشورها انجام می دادند.
نادری ادامه داد: شهید رحیمی ابتدا به عنوان دانشجو وارد هند شد و پس از ۲سال عضو خانه فرهنگ شد که این یعنی اول باید خط شکنی کرد.
همسر شهید رحیمی در این باره خاطر نشان کرد: شهید رحیمی دو بار با هزینه شخصی با دغدغه انقلاب اسلامی به هند و پاکستان سفر کرد و ۳.۴سال بعد وارد سازمان تبلیغات شد درحالی که حقوقش بسیار اندک بود.