زندگی آیت الله اعرافی را به تصویر کشیدم/مساجد کوهستان، سوژه مستند شدند

علی پورطالبی، کارگردان مستند «از تبار ابراهیم» گفت: این اثر در مدت زمان 50 دقیقه، با رویکرد الگوسازی برای مردم، بخصوص طلبه هایی که در سطح جامعه فعالیت می کنند، ساخته شده است.

علی پورطالبی از مستندسازان کشور در گفتگو با «عمارفیلم» درباره تازه‌ترین کار خود با عنوان «از تبار ابراهیم» گفت: این مستند دوران زندگی مرحوم آیت الله حاج محمد ابراهیم اعرافی امام جمعه سابق شهر میبد و پدر امام جمعه فعلی قم است.
وی افزود: او دارای شخصیتی بی نظیر در قبل از انقلاب، جزء یاران امام خمینی (ره) و از مبارزان دوران انقلاب بود و رابطه ای صمیمی با رهبر انقلاب داشته است؛ اما این نکته که تا امروز در مورد وی کاری تولید نشده است علت در دستور کار قرار گرفتن تهیه و تولید این مستند بود.
پورطالبی ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع مستند «از تبار ابراهیم» پدر آیت الله اعرافی، امام جمعه فعلی استان قم و مدیر حوزه‌های علمیه است حساسیت های خاصی برای تهیه و تولید این کار وجود داشت.
وی خاطرنشان کرد: مستند «از تبار ابراهیم» در مدت زمان۵۰ دقیقه و با رویکرد الگوسازی برای عموم مردم، به‌خصوص طلبه هایی که در سطح جامعه فعالیت می کنند، ساخته شده است.
این مستندساز اضافه کرد: کارهای مطالعاتی ساخت این مستند از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و تا قبل از پایان سال آماده نمایش داده می‌شود؛ در حال حاضر منتظر مشخص شدن زمان پخش آن از شبکه های سراسری هستیم. البته سال گذشته مراسم رونمایی برای این مستند برگزار کرده بودیم.
پورطالبی به ساخت مستند «معجزه اراده و ارادت» اشاره کرد و یادآور شد: موضوع این اثر، پیرامون ساخت مسجد توسط یک خیر در مناطق کوهستانی شهرستان میبد است.
وی عنوان کرد: تا امروز کار تصویربرداری این مستند ۷۰ درصد پیشرفت داشته و یک دوره تصویربرداری ۱۵ روزه و تدوین نیاز دارد تا برای نمایش آماده شود؛ بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می‌کنیم کار ساخت مستند «معجزه اراده و ارادت» تا فصل زمستان نهایی شود.
این مستندساز توضیح داد: «حاج سفرعلی و دو قرص حلال» سومین مستند در دست ساخت من است که سوژه اصلی آن، «سفرعلی» پدر دو شهید دوران دفاع مقدس است.
پورطالبی در پایان سخنان خود تصریح کرد: این مستند مرحله پیش تولید خود را سپری کرده است و تصویربرداری آن بزودی آغاز می شود.