پلیس هلند مانع نمایش فیلم‌های جشنواره عمار در این کشور شد+فیلم

به گفته مسئول انجمن اربعین اروپا، علی‌رغم‌ برنامه ریزی های صورت گرفته و کسب مجوزهای لازم پلیس هلند مانع از نمایش فیلم های برگزیده جشنواره عمار در شهرهای مختلف این کشور شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، علیرضا رجبی مسئول انجمن اربعین در اروپا خبر از ممانعت و اخلال پلیس هلند از اکران و نمایش فیلم های برگزیده جشنواره مردمی فیلم عمار در پایتخت و شهرهای مهم این کشور از جمله «آمستردام»، «روتردام» و «لاهه» همزمان با روز جهانی قدس داد.
بر این اساس، انجمن اربعین در برنامه های خود در روزهای پنجشنبه و جمعه اول و دوم تیرماه قرار بود آثاری چون انیمیشن های «آنتراکت» و «زمین بازی ما» و همچنین فیلم های کوتاه «ولد»، «پستوی خالی» و «برخورد از نزدیک» به همراه تعدادی از فیلم های برگزیده دیگر دوره های مختلف جشنواره مردمی فیلم عمار را در شهرهای مهم این کشور اکران کند اما این برنامه با کارشکنی و اخلال پلیس کشور هلند ناتمام ماند.
به گفته مسئولان این برنامه، اخلال پلیس شهر «روتردام» در جریان نمایش این فیلم ها درحالی اتفاق افتاد که این انجمن مجوز نمایش فیلم را از شهرداری این شهر گرفته بود. پلیس «روتردام» لغو مجوز شهرداری را بهانه ایجاد ممانعت از نمایش این فیلم ها اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش در ساعات ابتدایی نمایش این فیلم ها در شهر «روتردام» فیلم های بسیار خوبی نمایش داده شد و مردم و مخاطبان نیز استقبال بسیار خوبی از این آثار کردند؛ نکته جالب اینکه در کنار شهروندان هلندی، مسلمانان شیعه و سنی هم اقدام به تماشای این فیلم ها کردند.
مسئول انجمن اربعین در اروپا به برنامه راهپیمایی روز قدس در مقابل پارلمان این کشور در شهر آمستردام اشاره کرد و برگزاری ویژه برنامه های درنظر گرفته شده به این مناسبت را بسیار عالی عنوان و اعلام کرد پلیس هلند مانع از نمایش فیلم های درنظر گرفته شده در برابر این پارلمان به بهانه های سیاسی شد.