در اکران مستند «داد» مطرح شد:

مهمترین انحراف نظری بعد از انقلاب مرکزیت پیدا کردن امنیت به جای عدالت و جمهوریت است

دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت:تجمع عدالتخواهانه در کشور از سوی هیچ کس تحمل نمی شود و مهمترین انحراف نظری

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» و به نقل از ائل‌پرس، نشست «نسبت‌شناسی جمهوریت،عدالت،امنیت» به همت جمعی از دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در حسینیه هنر تبریز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، «مستند داد» برگزیده هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران شد. حسین شهبازی زاده دبیرکل سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی در این برنامه در حضور جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی تبریز به بیان نظرات خود پرداخت.

حسین شهبازی زاده در این نشست با بیان اینکه پیامبر بزرگترین بتی را که شکسته بود بت ناعدالتی بود؛ افزود: بعد از پیامبر عده ای از خواص که منافع اقتصادی خود را از دست رفته دیدند؛ به نام دین و به اعتبار پیامبر اقدام به غارت بیت المال کردند.

وی ادامه داد: مشکل اساسی کسانی که روز عاشورا مقابل امام حسین(ع) ایستادند خوردن مال نامشروع و حرام بود که دعوت امام حسین(ع) در آنها اثر نکرد و امام هم در خطبه منا تاکید کرده بودند که این جماعت به نام جدم و به کام خودشان فساد می کنند و راه اصلاح آنها تنها با ریختن خون من و فرزندانم حاصل می شود.

دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی به مشکلات و نارضایتی های مردم در اوایل دهه هفتاد اشاره داشته و خاطر نشان کرد: ملت تازه انقلاب کرده و از جنگ برگشته ایران در اوایل دهه بعد از دفاع مقدس مشت بزرگ اقتصادی خورده و تورم شدیدی در کشور ایجاد شد و هرگونه اعتراض به وضع موجود اقدام ضدامنیتی تلقی می شد.

وی ضمن انتقاد از مرکزیت پیدا کردن امنیت در فعالیت های عدالتخواهانه، تصریح کرد: حتی اگر بگوییم رزمندگان ایرانی فقط برای تامین امنیت کشور خودمان در سوریه می جنگند؛ نگاه کاسبکارانه ای است.

 

در جریان های اسلامگرایی منطقه خلا عملی و نظری داریم

شهبازی زاده ادامه داد: در جریان های اسلامگرایی منطقه خلا عملی و نظری داریم و همه چیز را از دریچه امنیتی می بینیم که مطابق با آرمان انقلاب نیست.

به غیر از روز ۲۲ بهمن به هیچ تجمع عدالتخواهی مجوز داده نمی شود

این فعال دانشجویی با انتقاد از اینکه در کشور به غیر از روز ۲۲ بهمن به هیچ تجمع عدالتخواهی مجوز داده نمی شود؛ تصریح کرد: هیچگونه تجمع عدالتخواهانه در کشور از سوی هیچ کس تحمل نمی شود و مهمترین انحراف نظری بعد از انقلاب مرکزیت پیدا کردن امنیت به جای عدالت و جمهوریت است.