تسنیم گزارش می‌دهد؛

اهدای پیراهن شهید مدافع حرم «سید علی ابوطعام» به نوجوان ایرانی

در اختتامیه جشنواره عمار استان چهارمحال و بختیاری پیراهن شهید مدافع حرم «سید علی ابوطعام» به نوجوان ایرانی اهدا شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری تسنیم، جشنواره استانی عمار برای دومین‌بار در استان عصر امروز با حضور خانواده شهدای مدافع حرم شهید علی عسگری و احمد قاسمی و همچنین حسن شمشادی خبرنگار ایرانی در سوریه و عراق در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

جشنواره‌ها همیشه با حواشی مثبت و منفی همراه هستند. همیشه این حواشی جذاب‌تر و لذت‌بخش از اصل ماجرا هستند و این بار نوبت به عمار رسیده، اما نه تنها جشنواره عمار از جنس دیگری است بلکه حواشی‌اش نیز آسمانی و از جنس دیگری است.

مدافعان حرم، مدافع امنیت من و شما هستند

حسن شمشادی، خبرنگار ایران در سوریه و عراق در این مراسم اظهار داشت: آنچه که اتفاق افتاد طبیعتاً روشن و چرایی حضور ما در این نبرد خونین برای شما آشکار است.

وی افزود: امروز بعد از گذشت ۷۰ ماه از این جنگ و در آستانه ۶ ساله شدن آن تشکیل جبهه‌ای محکم و قوی در جهان اسلام و در قلب آسیا و در نزدیکترین محل به سرزمین‌های اشغالی یکی از دستاوردهای این جنگ است.

خبرنگار ایران در سوریه و عراق بیان کرد: جبهه‌ای محکم با هزاران نیرو از کشورهای منطقه افغانستان، پاکستان، عراق، لبنان، سوریه و ایران که هم‌اکنون نیروهایی از کشورهای شمال آفریقا نیز در این جبهه حضور دارند.

شمشادی خاطرنشان کرد: مدافعان حرم ایستادند تا حرم بیاستد، افتادند تا حرم بیاستد.

وی با اشاره به ادامه روند جنگ در سوریه تصریح کرد: وقتی‌که تهدیدها بیشتر شد تعداد مدافعان حرم نیز کم‌کم بیشتر شدند.

خبرنگار ایران در سوریه و عراق بیان کرد: خون‌ها ریخته شد، سرها بریده شد و سرها بر نیزه رفت تا حریم اهل بیت حفظ شود.

شمشادی با بیان اینکه مدافع حرم مدافع ساختمان و ضریح نیست، گفت: مدافع حرم، مدافع حریم اهل بیت است. چون معتقد است که حریم اهل بیت حرمت دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدافعان حرم، مدافعان چیزهای دیگر نیز هستند آن‌ها مدافعان اسلام حقیقی هستند.

خبرنگار ایران در سوریه و عراق با اشاره به پروژه اسلام‌هراسی افزود: داعش در ادامه پروژه اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی است. هر دینی برای خودش نماد دارد که نماد اسلام نیز الله‌اکبر است که داعش با همین نماد سر می‌برد.

شمشادی بیان کرد: مدافعان حرم، مدافع امنیت من و شما هستند. اینکه جشنواره‌ای گرفته شود و یا با خیال راحت سر کار می‌رویم و نگران حمله‌های انتحاری نیستیم، این نامش امنیت است.

وی با اشاره به جشنواره عمار خاطرنشان کرد: یک‌سری وقایع که در سوریه اتفاق افتاده در جشنواره عمار ظهور و بروز کرده است.

۵۳ اثر رادیویی و تلویزیونی تولیدات استانی به جشنواره استانی عمار راه یافت

سید سراج‌الدین جزایری نیز در این مراسم اظهار داشت: امسال هفتمین جشنواره عمار در کشور برگزار شده که طرح ابتکاری جشنواره استانی نیز برای دومین سال برگزار شده است.

دبیر جشنواره عمار استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ۵۳ اثر رادیویی و تلویزیونی تولیدات استانی که به جشنواره کشوری راه یافتند مجدداً در این جشنواره بررسی که ۷ اثر برگزیده شدند.

وی افزود: هم‌اکنون ۴۰۰ اکران‌کننده در استان در حال فعالیت هستند که تاکنون ۱۸۰۰ فیلم نمایش داده شده است.

در پایان جشنواره نیز از آثار برگزیده تجلیل شد.

در بخش فیلم ما، هیئت داوران ضمن تشکر از خانم ترابی‌نژاد برای معرفی شهید محمدحسن قاسمی فانوس جشنواره را به محمدحسن مرادی برای مستند صفر تا ۴۰ اهدا کرد.

در بخش رادیویی، مینای خورشید و چادری از باران اثر زهرا اسماعیلی اشیسته لوح تقدیر و فانوس جشنواره به اثر عشق تا دمشق از فاطمه دهقانی اهدا شد. همچنین از فاطمه رفیعی به خاطر تلاش در جهت معرفی شهید علی عسگری با اثر مدرسه عشق تقدیر ویژه شد.

در بخش تولیدات مردمی حرفه‌ای، هیئت داوران لوح افتخار جشنواره را به مرتضی حسینی برای اثر گمشدگان و فانوس این بخش را به مهدی حق‌وردی طاقانکی برای اثر مستند لیست سیاه اهدا کرد.

در بخش فیلم‌های سازمانی، یزدان کیانی با ۲ اثر روزنه شکر و یک دست صدا ندارد را شایسته لوح تقدیر و فانوس این بخش را نیز به علی شفیعی برای کارگردانی مستند اقدام و عمل و تهیه‌کنندگی با کارون اهدا کرد.

همچنین ۲ قالیچه که توسط اکران‌کنندگان بافته شده بود نیز به ۲ بانوی محجبه ورزشکار زهرا نادری و سمیه حیدری اهدا شد.

اهدای پیراهن شهید مدافع حرم «سید علی ابوطعام» به نوجوان ایرانی

در حاشیه این مراسم محمدحسین رضایی، خواننده نوجوان اهل خمینی‌شهر نیز با اهدای پیراهن شهید مدافع حرم سید علی ابوطعام از سوی خانواده‌اش که ایشان نیز هنرمند، شاعر، کارگردان و موسیقی‌دان بوده‌اند که در سن ۲۳ سالگی شهید و به خاطر زیبایی چهره به یوسف‌الهاشمی ملقب شده بود، اهدا شد.

همچنین از مهرداد عظیمی، مدیرکل صدا و سیمای استان به عنوان یک مدیر انقلابی به خاطر پوشش برنامه‌های جشنواره در تهران، پخش زنده ویژه‌برنامه جشنواره عمار، پوشش خبری و رسانه‌ای برنامه‌های استان و پخش تیزهای تبلیغاتی و به ویژه تولید برنامه اختصاصی جشنواره تجلیل شد.