تقدیر باشکوه از ابوالقاسم طالبی/بضاعت اندک صفائیان تقدیم به رهبری

مراسم پایانی هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار امشب 17 دی ماه در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن آغاز شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، مراسم پایانی هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار امشب و از دقایقی پیش با قرائت قرآن توسط حسین دارابی کارگردان برجسته و برگزیده عمار در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم، مردم و علاقمندان آغاز شد.

در ابتدای این مراسم جوایز بخش تولیدات رادیویی اهدا شد که بر این اساس هیئت داوران بخش «تولیدات رادیویی» ضمن تقدیر از اثر « روز خبرنگار » به تهیه کنندگی «مینا نیکانیک » و « شوره زار شیرین» به تهیه کنندگی «آرزو بلالی دهکردی» لوح افتخار این بخش را به اثر «سنگ زیرین آسیاب » به تهیه کنندگی «وداد واقفی » به علت «کشف سوژه جذاب » و « قندوز ۲۰ نوامبر» به تهیه کنندگی «بهرام نوری » به علت «پرداخت موجز و هنرمندانه از حقوق بشر آمریکایی» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران بخش رادیویی فانوس این بخش را به نمایش نامه «آغازی بر یک پایان » به تهیه کنندگی «سهیلا خدادادی » اهدا کرد.

اعلام برندگان بخش انیمیشن نیز اهدا شد که هیئت داوران بخش «پویانمایی» ضمن تقدیر از اثر «بیشه» به کارگردانی «مجتبی خیری» به دلیل نگاه ویژه به مخاطب کودک و اثر « علامه طبرسی » به کارگردانی «روح الله سعادتمند» به دلیل پرداخت به زندگی علما و توجه به موضوع مرگ، لوح تقدیر این بخش را به اثر «بابانوئل۲» به کارگردانی «حمید حقانی» و اثر «کابوس» به کارگردانی «محمدرضا خردمندان» به دلیل توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای داخلی تقدیم کرد و همچنین فانوس این بخش را به اثر «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی «عبدالامیر سبیعی» تقدیم کرد.

هیئت داوران بخش «پویانمایی» لوح تقدیر بخش موشن گرافیک را به اثر «انتخاب با خودمونه» به کارگردانی «علی محمد خانیکی و مجتبی احسانی» تقدیم کرد.

در ادامه جوایز بخش مسابقه مستند «جنگ نرم» اهدا شد که هیئت داوران بخش «جنگ نرم» ضمن تقدیر از اثر «قرارداد ۱۹ ژوئن» به کارگردانی «ایمان گودرزی» به دلیل انتخاب سوژه و پژوهش لوح تقدیر این بخش را به اثر «قصه فیل والاغ» به کارگردانی «مهدی نقویان» و اثر «رویای ایرانی» به کارگردانی «مصطفی رضوانی» و اثر «متولد کالیفرنیا» به کارگردانی «علیرضا بوالی» تقدیم کرد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر «جزیره فارسی» به کارگردانی «سید محمد علی صدری نیا» و اثر «بازگشت گمورا» به کارگردانی « محمد جواد رئیسی» اهداء کرد.

گفتنی است هیئت داوران جایزه ویژه این بخش را به اثر «شب نامه» به کارگردانی « سیدمهدی کرباسی» تقدیم کرد که «جایزه ویژه موزاییک مرگ بر آمریکا» نیز از سوی دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار به این فیلم تقدیم شد.

همچنین اعلام شد خانم جعفری مدیر مجموعه فروشگاهی یا علی بن هدیه ۵۰۰ هزار تومانی به برگزیدگان جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی و نقد درون گفتمانی اهدا کرده است که از مجموعه جوایز مردمی بودند.

مهدی کرباسی، کارگردان مستند شب نامه پس از دریافت این جوایز این اثر را آغاز مسیری بزرگ و استکبارستیزانه دانست و گفت: شب نامه بستری است برای نمایش این که هر چه فریاد داریم همچنان نیز باید بر سر آمریکا بزنیم.

وی افزود: با همکاری دوستان به دنبال این هستیم تا در حوزه سینمای فانتزی، گامی در راستای اعتلای سینمای دینی کشور برداریم.

علی صدری نیا، کارگردان مستند جزیره فارسی نیز با بیان این که این مستند در رابطه با دستگیری نیروهای آمریکا در جزیره فارسی است، اظهار داشت: زحمت اصلی بر دوش بر و بچه های تیم نیروی دریایی بود که مایه ذلت نیروهای آمریکایی را به وجود آوردند.

وی اظهار داشت: من این فانوس را به دورترین نقطه کشور یعنی جزیره فارسی می فرستم و آن را تقدیم به عزیزان نیروی دریایی می کنم که اگرچه حقوق نجومی نمی گیرند در حال بر افراشتن پرچم ایران اسلامی اند.

در ادامه این مراسم با حضور داوران و خانواده شهدا جوایز بخش «فیلم داستانی» اهدا شد که هیئت داوران در بخش «داستانی کوتاه» ضمن تقدیر از اثرهای «قابلمه» و «جیب کت» به کارگردانی « حسین دارابی»، «زخم کهنه» به کارگردانی « مرتضی مصاحب نیا »، «سرباز» به کارگردانی «علی کیوان »، «مامان بازی» به کارگردانی « محمد فرج صالحی»  لوح افتخار این بخش را به اثر «تیهو» به کارگردانی « سید صدرالدین فردوسی» اهداء کرد.

همچنین هیئت داوران لوح افتخار جلوه های ویژه را به «محمد حسن فلاح» برای اثر «فضای مجازی» اهدا کرد و فانوس این بخش را به اثر «دوئل» به کارگردانی «سید محمدرضا خردمندان» تقدیم کرد.

درضمن هیئت داوران جایزه ویژه این بخش را به اثر «روزی روزگاری در شرق» به کارگردانی «حامد بذرافکن» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش «داستانی نیمه بلند» نیز ضمن تقدیر از اثرهای «made in U.S.A» به کارگردانی «مرتضی راوش »، «تراس» به کارگردانی « محمد علیزاده»، «نیستان» به کارگردانی «ابراهیم ایرج زاد»، «حذف کامل» به کارگردانی «محمد علی رخشانی (هاشمزهی)»، «باز هم ساک سفرت را خودم می بندم» به کارگردانی « مسعود دهنوی» لوح افتخار این بخش را به اثرهای «از تبار حبیب» به دلیل نوع روایت به کارگردانی «مصطفی کوچکی» و «چین آخر» به کارگردانی «سعید حسن پور» اهداء کرد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر «سلام» به کارگردانی «محمد رضا حاجی غلامی» تقدیم کرد و جایزه ویژه این بخش را به اثر «روزهای بارانی» به کارگردانی «عبدالله عزیزی» اهدا ‌کرد.

هیئت داوران در بخش «داستانی بلند» لوح افتخار فیلمنامه را به «محمد نیکدل» برای نویسندگی اثر «ترمینال غرب» تقدیم کرد و لوح افتخار بازیگری را به «هوشنگ توکلی» و «یوسف مرادیان» برای بازی در فیلم «ترمینال غرب» اهداء کرد و در پایان هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر «ترمینال غرب» به کارگردانی «قربانعلی طاهرفر» اهدا ‌کرد.

هیئت داوران بخش «بیداری اسلامی و وحدت» ضمن تقدیر از اثر« از خونِ جُون ( شیخ ابراهیم زاکزاکی)» به کارگردانی « مجتبی رضوانی»، لوح تقدیر این بخش را به اثر «لالایی بر فراز کوه های برف گیر» به کارگردانی «حسن قهرمانی» تقدیم کرد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش به اثر «بومرنگ» به کارگردانی «محسن نقی زاده» تقدیم کرد و جایزه ویژه این بخش را به اثر «خاطرات نارنجی» به کارگردانی «وحید فرجی»اهدا ‌کرد.

حجت الاسلام نقی زاده، کارگردان بومرنگ، با بیان این که افتخار می کنم که جایزه ام را از دستان خانواده شهدا دریافت کردم، اظهار داشت: امیدوارم بتوانم در این مسیر با عنایت خداوند، با قدرت ادامه دهم.

قربانعلی طاهرفر، کارگردان ترمینال غرب یکی از بزرگترین افتخارات زندگی اش را دریافت جایزه از خانواده شهدا دانست و افزود: این فیلم حکایت آن هایی است که با خون خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند و امیدوارم این فیلم آغازی برای ثبت آثار متعالی تر در مسیر آرمان های جمهوری اسلامی باشد.

وی در پایان گفت: در این مدت آنقدر درگیر فیلمسازی شدیم که خیلی چیزها یادمان رفته، اما این جا می خواهم هدیه مالی جشنواره به جبهه مقاومت تقدیم کنم.

هیئت داوران بخش «مدافعان حرم» ضمن تقدیر از اثر «جوانه‌ها» به کارگردانی «علیرضا باغشنی» و اثر «مادرانه » به کارگردانی «ساسان فلاح‌فر »، لوح تقدیر این بخش را به اثر « نبرد پالمیرا» به کارگردانی «ساسان فلا‌ح‌فر» و همچنین اثر « فرمانده» به کارگردانی « هادی نعمت اللهی» اهدا کرد.

همچنبن هیئت داوران فانوس این بخش را نیز به اثر «پل» به کارگردانی « امیر حسین نوروزی» تقدیم کرد و جایزه ویژه این بخش را به اثر « آهنگر» به کارگردانی «محمد مهدی خالقی» اهداء کرد.

درضمن هیئت داوران جایزه ویژه تصویر برداری را به «گروه رسانه ای فاطمیون»به دلیل حضور مستمر و موثر در میدان‌های نبرد به گونه‌ای که در بسیاری از تولیدات تصاویر این گروه مورد بهره برداری قرار گرفته تقدیم کرد.

هیئت داوران بخش «سبک زندگی» ضمن تقدیر از اثر «اشتیاق» به کارگردانی آقای «میثم کریمی» به دلیل انتخاب سوژه لوح افتخار این بخش را به اثر «داشتن و نداشتن» به کارگردانی «مرجان اسماعیلی» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر «۱۲ نفر» به کارگردانی «عباس صالح مدرسه ای» اهدا کرد.

هیئت داوران بخش «اقتصاد مقاومتی» ضمن تقدیر از اثر «وقتی گفتند نمی شود» به کارگردانی «فاطمه مرزبان » به دلیل پرداخت مناسب به موضوع اقتصاد مقاومتی، لوح افتخار این بخش را به اثر «حراج بزرگ» به کارگردانی «آرش انیسی» و اثر «غزال ایرانی» به کارگردانی «وحید فرجی» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر «۴۴ نفر» به کارگردانی «امیر مهریزدان» اهدا کرد.

همچنین پدر شهید احمدی روشن پیام نشان مردمی استقلال را قرائت کرد و گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار کانون به هم رسیدن استعدادهای متعهد و مجمع توانایی های غریب مردمان ایران اسلامی است، اینجا می شود طریق اکتشاف گنج را آموخت.

وی افزود: هر هنرمند عماری کشف هنرمندان واقعی است همان ها که در کنار و گوشه این سرزمین با نیروی عشق، خلوص و کارآمدی کارستان می کنند. علم استقلال ایران عزیز روی دستان این هنرمندان غریب همچنان ایستاده و این ها چه شرافتمندانه از این میراث شهدا پاسداری می کنند.

وی ادامه داد: نشان مردمی استقلال از طرف استقلال خواه‌ترین خانواده های ایرانی یعنی خانواده شهدای هسته ای تقدیم می شود به شما که اهل اقدام و عمل برای استقلال ایران اسلامی بوده اید.

در ادامه جایزه استقلال به احمد بلندنظر قهرمان مستند زیر درختان زیتون، سرکار خانم جعفری قهرمان مستند ۴۴ نفر، سرکار خانم چنو محمدی قهرمان شخصیت کرکم، رسول ممیان قهرمان مستند «وقتی گفتند نمی شود» تقدیم شد.

همسر شهید علی محمدی نیز پس از اهدای این جوایز با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت شهید احمدی روشن و شهید علی محمدی اظهار داشت: فیلم های بخش اقتصاد مقاومتی جشنواره عمار را که دیدم، افتخار کردم به این که هنوز آدم هایی هستند که در تمامی عرصه ها وقت خود را جهت اعتلای جمهوری اسلامی ایران می گذارند؛ از تمام کسانی‌ که در این سال ها برای اعتلای نام انقلاب زحمت کشیدند تشکر می کنم و امیدواریم که اجازه ندهیم این خون ها پایمال شود.

در این بخش از برنامه مراسم تقدیر از ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم «یتیم خانه ایران» برای بالا نگهداشتن پرچم ایران اسلامی در تولیدات سینمایی برگزار شد.

در بخش تقدیر از ابوالقاسم طالبی و قبل از تقدیر، مادر شهیدان خالقی پور، با بیان این که خوشحالم خداوند توفیق داد تا در هفتمین اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار حضور داشته باشم، اظهار داشت: در جریان افتتاحیه جشنواره و در طرح اهداء جوایز مردمی به فیلمسازان شرکت کردم و چون این جشنواره، جشنواره ای مردمی است و فیلمسازانش مردمی اند، هدیه ای با ارزش معنوی برای این عزیزان آورده ام.

وی در ادامه گفت: هدیه ای که من به همراه آورده ام چفیه شهید رسول خالقی پور است که شش سال و در عملیات های مختلف بر گردن شهیدم بود و این چفیه خون آلود را من با اشک های دیده شستم و امروز این چفیه را به فیلمسازان عماری تقدیم می کنم.

مادر شهید ادیب حسینی یکی از شهدای مدافع حرم پاکستانی در سخنانی گفت: پیام من به تمامی مومنین و مومنات خودسازی است؛ برای این قضضیه مراقب چند چیز باشید تا به مقصود خود برسید. نخستین مورد اینکه مراقب نگاه خود باشید و در صحبت کردن مراعات کنید.

وی افزود: خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر را برای راهنمایی ما فرستاده است؛ برای اینکه ما بتوانیم از ظلمت دور شده و راه خود را پیدا کنیم. مدام ذکر کسی را بگویید که به ما جان بخشیده است؛ کسی که در مقابل او هیچ راهی جز رسیدن او نداریم.

این مادر شهید هدیه ای به عمار اهدا کرد که پیامی از سخنان مقام معظم رهبری بود و توسط پنج خانواده شهید امضاء شده است.

نادر طالب زاده، دبیر این جشنواره نیز پیرامون ابوالقاسم طالبی، یتیمخانه ایران را اثری فاخر و موجب رسوایی انگلیس دانست و افزود: ماجرای قحطی ایران سانسور بزرگ غرب است که در این فیلم به بهترین شکل نمایان شد.

وی در ادامه با اشاره به فرم قوی فیلم یتیمخانه و استفاده از بازیگران خوب تئاتر انگلیس در این فیلم اظهار داشت: این فیلم عزت و افتخار ایران اسلامی را نمایان و سانسور ۱۰۰ ساله غرب را برملا کرد.

طالب زاده در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم تاریخ انقلاب را با زبان هنر که زبان بین المللی است به سراسر جهان عرضه کنیم.

مادر شهید نیکو فرد نیز در این بخش در سخنانی گفت: از شما تشکر می کنم که به هفتمین جشنواره عمار آمده اید و از کسانی که در جنگ با خون خود ایثار کردند حمایت کردید؛ آنها کشور را به شما سپرده اند و این شما هستید که باید قدر کشور را بدانید.

وی افزود: از عزیزان دست اندر کار و فیلم ساز تشکر می کنم؛ اینها برای ساخت فیلم بسیار تلاش می کنند؛ ما باید قدر اینها را بدانیم تا دست استکبار کوتاه شود.

این مادر شهید تصریح کرد: ما باید مراقب تیرهای خاموش و آلوده دشمنان اسلام باشیم.

سپس نوبت به مراسم تقدیر از ابوالقاسم طالبی رسید. بعد از برگزاری مراسم تقدیر ابوالقاسم طالبی، کارگردان استکبارستیز سینمای ایران، با بیان این که جشنواره عمار همواره رؤیایی برای من در سینما بود، اظهار داشت: این مسئله که در سینما نیز مردم پای کار بیایند، امری مهم است؛ چرا که تا مردم در مسئله ای پای کار نیاند اتفاقی نخواهد افتاد.

وی با بیان این که حل معماهای گره خورده با حضور مردم در صحنه حل خواهد شد، اظهار داشت: از تمامی دست اندرکاران جشنواره عمار از جمله آقایان نادر طالب زاده، وحید جلیلی و مسعود ده نمکی که از ابتدای این مسیر در کنار هم بودند، تشکر و قدردانی می کنم.

در پایان سخنان خود از روحانیونی که از فیلم یتیمخانه ایران تشکر کردند قدردانی کرد و افزود: از حجج الاسلام پناهیان، علم الهدی، حسینیان، شهاب مرادی و ائمه جمعه اهواز و کنگان که از تریبونی که به سینما توجه نمی شد و یا هر از گاهی انتقاداتی به آن می شد از فیلم یتیمخانه ایران حمایت کردند و حمایت از فیلم های ضد استکباری حمایت از سینمای انقلاب و آشنایی جوانان و نوجوانان با تاریخ ایران است.

بخش بعدی مراسم پایانی هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار به زنان شهید حجاب که در فاجعه مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند اختصاص داشت که در این بخش عبده خدایی، قدیمی ترین زندانی سیاسی و مذهبی کشور، با بیان این که من ۲ بار و در دفعات مختلف به خاطر مخالفت با سیاست های ضدایرانی توسط دولت پهلوی به زندان افتادم، اظهار داشت: پدرم امام جمعه قبل از انقلاب در مشهد بود و از کسانی بود که با متحدالشکل شدن لباس زنان در دوران رضا شاه مخالف بود و در همین زمینه نشریه ای با نام تذکرات مذهبی را منتشر کرد.

وی با بیان این که پدرم به دلیل مشکلات فرهنگی و اقتصادی با این طرح مشکل داشت، خاطرنشان کرد: به دلیل زندگی اقوام مختلف در کشور و این که هر کدام دارای لباس و پوشش خاصی بودند، اجرای این طرح رضاخان عکس العمل هایی از سوی مردم به همراه داشت.

عبده خدایی در ادامه تصریح کرد: انگلیس به سبب دستمزدهای ارزان در هند شرکت های نساجی در این کشور تأسیس کرد و برای به فروش رسیدن اجناسشان به نوکر خود رضاخان دستور دادند که لباس های زنان در ایران را متحدالشکل کنند تا اجناسشان به فروش رسد.

وی با بیان این که پدرم به واسطه مبارزات خود به مشهد تبعید شد، اظهار داشت: امروز همزمان با ۱۷ دی ماه و سالروز کشف حجاب رضاخانی است و آیت الله خزعلی به بنده گفت زمانی که بر بالین کشته های واقعه گوهرشاد آمدم گورهای دسته جمعی درست کرده بودند و پیکرهای نیمه جان را در آن می انداختند.

عبده خدایی بیان داشت: در دوران کشف حجاب، مادر خودم که همراه یکی از همسایگان در حال رفتن به حمام بودند توسط پاسبانان رضا خانی مورد حمله قرار می گیرند و متأسفانه بچه ای که در شکم مادرم بود سقط شد و مادرم پس از ۱۲ روز از دنیا رفت.

وی در پایان با بیان این که انگلیس همواره به دنبال غارت منابع ایران بوده است، اظهار داشت: امیدواریم خداوند استکبار جهانی را نابود و شر خودشان را به خودشان برگرداند.

سپس در بخش بعدی برنامه شاهد مداحی «مهدی رسولی» بودیم که با استقبال بسیار خوب مردم حاضر در سالن همایش روبرو شد.

هیئت داوران بخش «تاریخ انقلاب و فتنه ۸۸» ضمن تقدیر از اثر« پایان غرور» به کارگردانی «محمد مهدی خالقی» و اثر«جمهوریت در جمعه بازار» به کارگردانی «سحر دانشور» و اثر «هزار و یکمین‌سنگر» به کارگردانی‌ «امیرحسین نوروزی» و همچنین اثر «داستان یک پایان» به کارگردانی «علیرضا خوشنویس» لوح تقدیر این بخش را به اثر« تولد دوباره یک رویا» به کارگردانی « حجت الله نیکی ملکی» اهدا ‌کرد.

همچنین هیئت داوران فانوس‌ این بخش را به اثر « شورش در شهر» به کارگردانی « علیرضا بوالی» و دیگر فانوس این بخش به اثر «تحریم شکنان» به کارگردانی «عماد الدین قانعی» تقدیم شد.

هیئت داوران بخش «تاریخ فرهنگی اجتماعی انقلاب و دفاع مقدس» ضمن تقدیر از اثر «جهاد در مدار جاده » به کارگردانی «هاشم مسعودی» و اثر « مجنون» به کارگردانی «سید مصطفی سید الحسینی» لوح تقدیر این بخش را به اثر «چریک پیر» به کارگردانی «محمد مهدی رحیمی» و اثر «جام در آفساید» به کارگردانی آقای «فرهاد درودگر» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر «گردان قاطریزه» به کارگردانی «سید مجتبی خیام الحسینی» و دیگر فانوس این بخش به اثر«خوشه انار» به کارگردانی «علی پور طالبی وراعون» تقدیم کرد.

محسن مقصودی که به نمایندگی از علیرضا بوالی به روی صحنه آمد بعد از دریافت جایزه در سخنانی گفت: این فانوس به آقای بوالی تعلق دارد؛ این چندمین بار است آقای بوالی که در برنامه ثریا فعالیت می کند جایزه ای دریافت کرده ولی به جهت تواضع خود به روی سن نمی آید. دعا کنیم مسئولینی که به شما آزادی بیان می دهند صعه صدر بیشتری پیدا کنند. از شما می خواهم که دعا کنید پخش برنامه ثریا همچنان ادامه داشته باشد.

هیئت داوران بخش «ملت قهرمان» ضمن تقدیر از اثر « بانوی ایرانی» به کارگردانی «زهرا شاهین‌فر»، اثر«خاک تشنه» به کارگردانی «محمد علی شعبانی» و اثر «داستان آینده» به کارگردانی «محمد حبیبی منصور» لوح تقدیر این بخش را به اثر«حیدر» به کارگردانی «سید محمد رضا حسینی» و اثر «یک خانم محترم» به کارگردانی «مریم السادات مومن زاده» تقدیم کرد.

همچنین هیئت داوران جشنواره مردمی فیلم عمار فانوس‌ این بخش را به اثر «خیر النساء» به کارگردانی «علیرضا باغشنی» اهدا کرد.

مریم السادات مومن زاده کارگردان «یک خانم محترم» بعد از دریافت جایزه خود در سخنانی گفت: دو سال قبل بچه های جبهه فرهنگی کسی را به من معرفی کردند که در زمان جنگ هشت سال برای رزمندگان به رایگان نان می پخت؛ من درباره این فرد اثری تولید کردم، این فرد وضعیت خوبی نداشت و بیمه هم نیست. امشب من جایزه نقدی خود را در مقابل رسانه ها و مردم به سکینه خانم اهدا می کنم تا شاید نظر بعضی ها جلب شده و مشکلات این خانم برظرف شود.

هیئت داوران بخش «نقد درون گفتمانی» ضمن تقدیر از اثر «عنبر سیلین» به کارگردانی «مسعود کارگر» و اثر«فرشته ها در راهند…» به کارگردانی «سید مجتبی خیام الحسینی» لوح تقدیر این بخش را به سه اثر « فراموش شده ها» به کارگردانی « میکائیل دیانی»، «دوربین مخفی» به کارگردانی «علی شیرزادیان» و «مرثیه ای برای یک رویا» به کارگردانی « صدرا علی بک» تقدیم کرد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را به دو اثر «راه غریب» به کارگردانی «علیرضا کاظمیان بابلی» و «من سیلاب و کلوارم» به کارگردانی «سید مسعود پرهیزگاری» اهدا کرد.

گفتنی است هیئت داوران جایزه ویژه این بخش را نیز به اثر «داد» به کارگردانی «حجت عدالت پناه» تقدیم کرد.

بر اساس این گزارش، در این بخش از برنامه چفیه شهید حریری به «حجت عدالت پناه» اهداء شد.

حجت الله عدالت پناه، کارگردان مستند داد، با بیان این که عمار جشنواره ای است که در آن حرف هایی را می توان زد که در جای دیگر جای آن حرف ها نیست، اظهار داشت: بزرگترین خیانت برای امام این بود که امام را از خانه ای محقر در جماران به کاخی مجلل در بهشت زهرا بکشانیم.

وی با بیان این که ما نباید گول هنرمند بودن خود را بخوریم، خاطرنشان کرد: ما همان رزمندگان عملیات های والفجر هستیم که زمانه کلاشینکف را از دست ما گرفته و این دوربین را به دست ما داده است.

عدالت پناه با بیان این که انقلاب اسلامی انقلاب سهم چپاول گران چپ و راست نیست، اظهار داشت: فیلم «داد» با موضوع عدالت خواهی و در لبیک به فرمایشات رهبری است در راستای عدالت خواهی بوده و این فیلم در پاسخ به افرادی است که می خواستند جمهوریت نظام را زیر سؤال ببرند.

سید میثم صفائیان، سوژه فیلم داد، با بیان این که در روزهای اول اعتراض رانندگان به سیستم فساد کشور گفتم که انقلاب اسلامی استخوان بندی اش مستحکم تر از آن است که اربابان زر و تزویر بتوانند صدای ما را خفه کنند، خاطرنشان کرد: از جشنواره عمار تشکر می کنم که کمک کرد تا در این زمانه صدای ما خفه نشود.

وی با بیان این که ما همانند روزهای نخست انقلاب در مسیر عدالت خواهی و به سمت آرمان های انقلاب حرکت می کنیم، خاطرنشان کرد: در پایان به رهبر معظم انقلاب می گویم که «ای علمدار امام زمان همه افتخار ما سربازی توست آقا»

در انتهای مراسم پایانی هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار سرودی به نام به پا خیزید اجرا شد که استقبال پرشور مردم و حاضران در سالن را به همراه خود داشت.