کارگردان گیلانی هفتمین جشنواره عمار:

جشنواره عمار باریکه نوری در بطن سینمای ایران است/ با ۲ فیلم در این جشنواره ثبت نام کرده‌ام

امین تمیزکار گفت:جشنواره عمار ‌همچون باریکه نوریست در پهنای سیاهی هایی که در بطن هنر و سینمای ماست. سینمای ما امروز
امین تمیزکار-هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» امین تمیزکار در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز با بیان اینکه برای سومین بار در جشنواره مردمی فیلم عمار حضور دارد اظهار داشت: در دو دوره قبلی عمار تدوینگر چند اثر بودم و در این دوره که خدا توفیق داد بتوانم با دو اثر شرکت کنم.

وی افزود: در دوره هفتم جشنواره عمار با مجموعه مستند مسافران حرم حضور داریم که تا الان فقط دو قسمت آن آماده شده است و در هر قسمت به صورت مجزا به زندگی دو تن از شهدای مظلوم مدافع حرم گیلان شهیدان سعید مسافر و جمال رضی پرداخته است که در مرداد ماه امسال از شبکه باران پخش هم شده است و امیدوارم با عنایت خداوند و لطف شهدا قسمتهای بعدی این مجموعه هم رزق و قسمت ما بشود.

این کارگردان گیلانی با بیان اینکه با هدف دریافت جایزه این فیلم را نساخته است گفت: همین که خود این شهیدان لطف داشتند و اجازه دادند که خادمی این کارشان را انجام دهیم بزرگترین جایزه برای ما است بقیه جایزه ها هم برای اهلش بماند.

تمیز کار درباره میزان ارتباطش با اکران مردمی جشنواره عمار در سطح استان نیز اظهار کرد: بنده از اولین سال شروع این جشنواره خیلی پیگیر بودم که اثرات دوستان را ببینم و حتی دی وی دی های اکرانی که پخش می شد را گیر می آوردم و هر سال تمام فیلمها را می دیدم و گلچین می کردم و برای دوستان اکرا می کردم.

وی ادامه داد: در دوره های بعدتر هم که کم کم سازماندهی اکران ها شکل بهتری به خود گرفت و تا الان که خدا را شکر وضعیت مطلوبی دارد و آینده درخشانی در پیش روی جشنواره خواهد بود.

این کارگردان تأکید کرد: جشنواره عمار ‌همچون باریکه نوریست در پهنای سیاهی هایی که در بطن هنر و سینمای ماست. سینمای ما امروزه متاسفانه آن رسالت اصلی خودش را در این دوره و زمانه و به قول حضرت آقا پیچ تاریخی انجام نمی دهد احیانا اگر کسی هم برای این مهم قیام کند بلایی سرش خواهند آورد که این روزها می شود دید.

تمیز کار افزود: عمار این فرصت رو ایجاد کرد که به همه بگوید این چیزهایی که امروز جولان می دهند همه سینمای ایران نیست. عمار این اعتماد به نفس را به جوان انقلابی می دهد که بتوانند گامهای بزرگتری بردارند. عمار بستر خوبی برای کشف، تربیت و به کمال رساندن نیروهایی متعهد است.

وی با بیان اینکه عمار ٬سینمای انقلاب را احیا خواهد کرد گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار هر روز وسعت در برگیری اش بیشتر هم خواهد شد.

این کارگردان با اشاره به عدم مشارکت قابل توجه کارگردانان گیلانی در جشنواره عمار گفت: این موضوع بخش پر درد بحث ماست. نگاه کنید اول باید دید کسانی که احیانا متولی چنین مسئله ای هستند واقعا اینکاره هستند یا نه؟ یا اصلا کسی هست که دلش به حال این موضوعات بسوزد؟ اگر دل سوزی وجود دارد آیا سوادش را دارد؟

تمیز کار ادامه داد: تا زمانی که نگاهها رفع تکلیفی، گزارش محور٬ خودنمایی٬ باندبازی و غیره باشد انتظار نداشته باشید حرکت عجیبی از گیلان شکل بگیرد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: مطمئنا اگر پیامبری امروزه مبعوث می شد رسانه و سینما از ابزارهای موثر تبلیغی اش قرار می گرفت. حالا اگر این ابزاری که تا این حد می تواند مقدس شود درست استفاده نشود چه خسرانی خواهیم دید.

وی افزود: گرادنندگان عمار این موضوع را خیلی خوب فهمیده اند و در وسعشان و در سایه تمام بی توجهی ها خالصانه و بی ادعا تلاش و کار کردند و خدا را شکر الان این جشنواره حرفی برای گفتن دارد و در آینده نزدیک می توان نتایج آنرا مشاهده کرد.

تمیزکار درباره فیلم یتیم خانه ایران نیز گفت: فیلم یتیم خانه ایران را هنوز موفق نشدم ببینم. اما تحقیقی که کردم نتیجه این بود که روی موضوع مغفول و تاریخی ایران دست گذاشته است که به مذاق بعضی ها خوش نیامده است.