ارسال ۱۹ اثر درباره راهپیمایی اربعین به هفتمین جشنواره عمار/ فیلمسازان عماری راویان بزرگترین تجمع بشری

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، در آستانه اربعین حسینی، تعدادی از آثار رسیده به هفتمین دوره این رویداد سینمایی-
پیاده روی اربعین-جشنواره مردمی بازی عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، تعدادی از آثار رسیده به هفتمین دوره این رویداد سینمایی- هنری با این موضوع را معرفی کرد.
بنابراین گزارش، از میان آثار مستند رسیده به هفتمین جشنواره عمار، می‌توان از «در مسیر عاشقی» به کارگردانی فیلمساز گیلانی، «مصطفی فرد» درباره فعالیت افرادی که برای آماده‌سازی مکانی برای پذیرایی زائران حسینی، راهی کربلا می‌شوند و مستند «مهاجران عاشق» به کارگردانی علی مظفری درباره نحوه رفتار مردم و خادمان حسینی و احوال جاماندگان اربعین و شوق حضور در این مراسم اشاره کرد.
«قرارمان عمود چند؟» درباره سختی‌های پیاده‌روی اربعین به کارگردانی محمد صادقی و «حسین نوه پیامبر(ص)» به کارگردانی حیدر زیبایی با موضوع معرفی امام حسین(ع) به زبان ساده و از بُعد انسانی و آزادگی از دیگر آثار با موضوع اربعین است که به هفتمین جشنواره مردمی عمار ارسال شده است.
همچنین «رستاخیز ملت» به کارگردانی محمدرضا بحرانی، «براده‌های آهن» به کارگردانی علیرضا فرخزادیان، «زلال جاری آب» به کارگردانی سیدحمدی موسوی، «حریم بهشت» به کارگردانی مهدی وحیدی، »جاده عشق» به کارگردانی خداداد رضایی، «در مسیر» به کارگردانی جواد صداقتی‌راد و «who is hussain» به کارگردانی محمدهادی نعتمی از دیگر آثار مستند رسیده به هفتمین جشنواره عمار با موضوع اربعین هستند.
بر اساس این گزارش، «عقیق» به کارگردانی مهدیار عقابی، «تا حماسه اربعین» به کارگردانی میلاد امینی موحد، «حرکت جهانی» به کارگردانی علی علی‌زاده، «نایب الزیاره» به کارگردانی محمد حاجی‌مقصودی، «آخر مجلس» به کارگردانی سجاد بهمنی، «نوبت عاشقی» به کارگردانی مهاجر توحیدپرست، «حرم نرفته» به کارگردانی حسن عزیزی و «لبیک» به کارگردانی محمد طاهری امیری نیز آثار نماهنگ حضور یافته در هفتمین جشنواره عمار هستند.
لازم به ذکر است آثار معرفی شده در حال حاضر، در مرحله انتخاب و بازبینی قرار دارند و پس از پایان مهلت فراخوان جشنواره، آثار راه‌یافته به بخش مسابقه اعلام می‌شود.
گفتنی است هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، از ۸ تا ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت این جشنواره به نشانی ammarfilm.ir اثر خود را در یکی از بخش ‌های «فیلم»، «فیلمنامه» و «نقد، مقاله وپژوهش‌های سینمایی» تا ۳۰ آبان و در بخش‌های «فیلم ما»، «تولیدات رادیویی»، «اقلام تبلیغی» و «لوح نگار» تا ۱۰ آذر ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، اثرشان را دبیرخانه تحویل دهند.
همچنین علاقه‌مندان جهت اکران مردمی فیلم‌های جشنواره عمار نیز می‌توانند با مراجعه به تارنمای جشنواره، نسبت به ثبت نام اکران مردمی، اقدام و فیلم‌های جشنواره را در محل‌های مختلفی مثل مسجد، هیئت، مدرسه، دانشگاه، پایگاه بسیج و… به نمایش بگذارند.