همراه با فیلمسازان مردمی:

فیلمسازی تنها با ۲۰۰ هزار تومان/ برگزاری دوره‌های آموزشی برای شرکت در جشنواره عمار

سجاد ناظمی گفت: برای ساخت فیلم «شمارش معکوس»، حدود 200 هزار تومان هزینه کردیم که بیشتر صرف کرایه دوربین شد و بعد از
سجاد ناظمی-جشنواره عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، سجاد ناظمی که در ششمین جشنواره عمار با فیلم «شمارش معکوس» در بخش «فیلم ما» حضور پیدا کرده بود، درباره نحوه آشنایی خود با این بخش جشنواره گفت: حدود دو سال پیش، به دنبال جشنواره‌ای بودم که آثار آماتوری را که با امکانات ساده تولید شده است، قبول کند و در همین راه، از طریق تبلیغات تلویزیونی و صحبت‌های دوستانم با بخش «فیلم ما» جشنواره عمار آشنا شدم و یکی از آثارم را با موضوع محرم به این جشنواره فرستادم.
وی درباره فیلم خود توضیح داد: این فیلم در واقع، ده شب اول ماه محرم و به تصویر کشیدن زحمات خادمان حسینی و روایت کوتاهی از ده شب اول ماه محرم است.
این فیلمساز مردمی درباره انگیزه خود از حضور در عرصه فیلمسازی بیان کرد: تصویر، بهتر می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند به همین دلیل، دوربین، به دست گرفتم و شروع به ساخت فیلم «شمارش معکوس» کردم.
ناظمی در ادامه سخنانش با اشاره به استفاده از تجیهزات و امکانات ساده برای ساخت فیلم، تصریح کرد: برای ساخت این اثر، از دوربین pv175 استفاده کردیم و با هزینه‌ای حدود ۲۰۰ هزار تومان که بیشتر صرف کرایه دوربین شد، بعد از چند شب فیلمبرداری، فیلم را ساختیم.
وی با بیان اینکه رشته تحصیلی‌اش، الکترونیک است و ربطی به فیلمسازی ندارد، تاکید کرد: در ابتدا، به صورت آماتوری، عکاسی می‌کردم و در ادامه به سمت تصویربرداری و کارگردانی رفتم و برای دوره جدید جشنواره عمار هم اثری را در دست ساخت دارم که بزودی به پایان می‌رسد.
این فیلمساز مردمی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: بخش «فیلم ما» جشنواره عمار، طرح خوبی است که در بسیاری از جشنواره‌ها مثل آن را سراغ نداریم ولی جشنواره عمار علاوه بر فرصت دیده شدن و تقدیر از فیلمسازان آماتور و مردمی که با امکانات کم، تولید اثر می‌کنند، می‌تواند برخی کلاس‌ها و دوره‌های فیلمسازی در شهرهای مختلف کشور برگزار کند تا این فیلمسازان هم کیفیت کارشان بالا برود و هم بتوانند آثار قوی‌تری در بخش «فیلم ما» تولید کنند.
وی درباره شرکت در بخش گروهی «فیلم ما» جشنواره عمار نیز اظهار داشت: برای حضور در این بخش جشنواره که امسال اضافه شده است، قصد داریم کلاس‌هایی تشکیل دهیم و با توجه به موضوعات خوبی که این بخش دارد، امیدواریم در مجموعه‌ای که فعالیت می‌کنیم آثار خوبی را تولید و به هفتمین جشنواره عمار ارسال کنیم.