آذربایجان شرقی با ۲۰ اثر در هفتمین جشنواره عمار حاضر می‌شود/ «راز مزار» به امید توقف تخریب مزارها به «عمار» می‌رود

از زمان اعلام فراخوان هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار تاکنون، فیلمسازان و فعالان فرهنگی آذربایجان شرقی با 20 اثر در
آذربایجان شرقی با 20 اثر در هفتمین جشنواره عمار حاضر می‌شود/ «راز مزار» به امید توقف تخریب مزارها به «عمار» می‌رود

به گزارش روابط عمومی جشنواره عمار، از زمان انتشار فراخوان هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، فیلمسازان و هنرمندان استان آذربایجان شرقی ۲۰ اثر به بخش‌های «فیلم» و «فیلم ما» این رویداد سینمایی _ هنری ارسال کرده‌اند.

بنابراین گزارش بیش‌ترین آثار ارسالی فیلمسازان این استان در قالب مستند، داستانی و پویانمایی و با موضوعات تاریخ معاصر و بیداری اسلامی _ جهانی بوده است.

از جمله هنرمندان و فیلمسازان حاضر در هفتمین جشنواره عمار، می‌توان روح‌الله رشیدی، فعال فرهنگی شناخته شده را نام برد که با سه مستند «سردرودی‌ها»، «حسین آزادی»، «آپارات بر دوش» و دو برنامه «پاتک» و «انقلابیمیز» در این جشنواره شرکت کرده است.

همچنین علی سلطانی، فیلمساز جوان تبریزی هم که فانوس بخش «نماهنگ» پنجمین دوره این جشنواره را در کارنامه دارد با پنج اثر در هفتمین جشنواره عمار حاضر است.

مستند «راز مزار» نیز به کارگردانی نوید ناصر، دیگر اثر قابل توجهی است که در این رویداد سینمایی- هنری حضور پیدا کرده است، این مستند که چندی پیش در تبریز رونمایی شد، ضمن بازخوانی ارزش‌های متنوع و ارزشمند مزارهای اصیلِ شهدا، روند تخریب و یکسان‌سازی این مزارها را که با اعتراضات و انتقادات فعال فرهنگی همراه بوده است، بررسی می‌کند.

گفتنی است هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، از ۸ تا ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت این جشنواره به نشانی ammarfilm.ir اثر خود را در یکی از بخش ‌های«فیلم»، «فیلمنامه» و «نقد، مقاله وپژوهش‌های سینمایی» تا ۳۰ آبان و در بخش‌های «فیلم ما»، «تولیدات رادیویی»، «اقلام تبلیغی» و «لوح نگار» تا ۱۰ آذر ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، اثرشان را دبیرخانه تحویل دهند.