همراه با فیلمسازان مردمی:

خردسال‌ترین فیلمساز جشنواره عمار کیست

دختربچه هشت ساله سیرجانی سال گذشته با انیمیشن «پنج انگشتی»، به عنوان خردسال‌ترین فیلمساز در ششمین جشنواره مردمی فیل
پنج انگشتی-یکتا حدادی پاریزی-جشنواره عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، یکتا حدادی پاریزی، دختربچه هشت ساله سیرجانی است سال گذشته به عنوان کوچک‌ترین فیلمساز در ششمین جشنواره مردمی عمار شرکت کرده بود.
این دختربچه سیرجانی، از شش سالگی یادگیری انیمیشن را در موسسه «ضحی» این شهرستان شروع کرده و بعد از یک ماه توانسته است با کمک مربی‌اش، آقای حیدری، اولین پروژه‌اش را در قالب یک انیمیشن کوتاه بسازد.
یکتا اثر بعدی‎‌اش را با کمک مادر خود و انیمیشن سومش را با عنوان «پنج انگشتی» که جزء آثار حاضر در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار بوده، با کمک مادر و مربی‌اش ساخته و با راهنمایی بزرگ‌ترهایش به عنوان کوچک‌ترین فیلمساز در بخش «فیلم ما» جشنواره عمار شرکت کرده است.
«پنج انگشتی»، انیمیشنی ۹۰ ثانیه‌ای درباره سحرخیزی است که این فیلمساز خردسال، ایده اولیه آن را از برنامه‌های تلویزیونی گرفته و متن فیلمنامه آن را با کمک مربی خود نوشته و برای ساخت آن هم از نرم افزار «انیمو» استفاده کرده است.
مادر این دختربچه سیرجانی، وقتی متوجه استعداد دخترش در نقاشی و علاقه او به انیمیشن می‌شود، او را به موسسه «ضحی» می‌برد تا انیمیشن یاد بگیرد و در کلاس‌ها نیز کنار او می‌نشیند تا قوت قلبی برای فیلمساز کوچک باشد و پدر و مادر بزرگش هم او را همواره تشویق و حمایت می‌کنند.
مادر یکتا حدادی می‌گوید: کسانی که در سن کودکی وارد این عرصه می شوند، نیاز به حمایت و تشویق دیگران دارند به طور مثال، از زمانی که دخترم، اثرش را به برخی جشنواره‌ها فرستاده و عوامل این جشنواره‌ها از او به عنوان یک فیلمساز کودک حتی تشکری هم نکرد‌ه‌اند، او کمی از فعالیت در این عرصه دلسرد شده است.