عوامل جشنواره عمار به خوزستان رفتند:

امام جمعه موقت باغملک خوزستان: فعالیت جشنواره عمار مظهر یکی از صفات الهی است

حجت الاسلام باغشیرین گفت: هنرمندانی که در راه اهدف انقلاب اسلامی و مطابق با آرمانهای انبیاء فعالیت می‌کنند، مظهر یک
عوامل جشنواره عمار به خوزستان رفتند

به گزارش روابط عمومی جشنواره عمار، سید رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار و جمعی از دست‌اندرکاران این جشنواره با حضور در شهرستان باغملک استان خوزستان، با حجت الاسلام صالح باغشیرین امام جمعه موقت، سرهنگ شاپور احمدی، فرمانده سپاه و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم این شهرستان دیدار کردند.

فعالیت جشنواره عمار مظهر یکی از صفات الهی است
حجت الاسلام باغشیرین با تقدیر از حضور عوامل جشنواره عمار در سخنانی گفت: صفات خداوند برای اینکه توسط انسان فهمیده شود باید مظهر و نمادی در عالم داشته باشند به این معنا به طور مثال شخصی مثل امام علی علیه السلام باشند که ما بتوانیم صفات خداوند را در ایشان مشاهده کنیم.
وی ادامه داد: یکی از صفات خداوند که در سوره «حشر» گفته شده، «مصور» است و هر چیزی که در جهان وجود دارد مظهری از این صفت خدا و تصویرگری او در جهان است و انسان با دیدن آنها می‌تواند مظاهر صفت مصور بودن خدا را متوجه شود.
امام جمعه باغملک افزود: کسانی که در عرصه هنر، فیلم وسینما فعالیت می‌کنند اگر در راه اهدف انقلاب اسلامی و مطابق با آرمانهای انبیاء حرکت کنند، باید بدانند که مظهر یکی از صفات خدا شده‌اند و این مسئله عظمت کار دست‌اندرکاران جشنواره عمار را نشان می‌دهد.
حجت الاسلام باغشیرین در ادامه سخنانش اظهار داشت: اگر در این زمینه هنر وسینما به موقع عمل نکنیم، قطعا دشمن، موارد خودش را به خورد ما می‌دهد که آن را می‌توانیم در شرایط امروز هنر جهان و حتی ایران می‌بینیم.

جشنواره عمار جهاد دیگران را هم به جهاد دعوت می‌کند
وی تصریح کرد: اگر جوانان انقلابی و کسانی که دغدغه دین و انقلاب دارند، دشمن راه ما را بسته و جای ما را می‌گیرد و مواردی که به ارائه می‌کنند که اساسا با فطرت و فرهنگمان سازگاری ندارد.
امام جمعه موقت باغملک در همین راستا بیان کرد: خوشبختانه جشنواره عمار نشان داده است که یک حرکت بزرگ و به تعبیر رهبری، جهاد علمی بلندی است که همزمان با فعالیت خودشان، در صدند که دیگران هم درگیر این فعالیت و دیدن آثار شوند که امیدوارم خداوند توفیق حرکت و رهروی عمار یاسر، صحابه پیامبر اکرم(ص) به عوامل این جشنواره بدهد.

جشنواره عمار، چشم‌انداز امیدوارکننده مردم انقلابی است
سرهنگ شاپور احمدی، فرمانده سپاه ناحیه باغملک نیز در این دیدار با اشاره به تعابیر رهبری درباره حمله گسترده دشمن به فرهنگ ما بیان کرد: ما در زمینه فرهنگی در حوزه سینما، ضربات زیادی خورده‌ایم و گرچه بیشتر این آسیب‌ها بواسطه ماهواره‌ها بوده است اما رسانه ملی هم در این مسئله تاثیرگذار بوده است به نحوی که غالب آثار و فیلم‌هایش داستان زندگی افراد بالاشهری و مرفه است.
وی ادامه داد: رهبری در سخنرانی‌های خود به خصوص در سال‌های ۸۸ و ۸۹ روی داشتن بصیرت تاکید زیادی داشتند به این معنا که بدانیم دشمن برای کدام قسمت، توان زیادی صرف می‌کند که در این راستا، دست‌اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار، به خوبی متوجه شده و اقدام کردند و امسال، هفتمین دوره این جشنواره با گستردگی زیاد برگزار می‌شود.
احمدی با بیان اینکه عوامل جشنواره عمار، افرادی مسجدی و بسیجی هستند اظهار داشت: قبل از جشنواره عمار، فعالیت‌های جزیره‌ای صورت می‌گرفت اما با آغاز جشنواره عمار، این فعالت‌ها متمرکز شده و به خوبی پیش رفتند.
وی تصریح کرد: جشنواره عمار، چشم‌انداز و امیدهای خوبی برای جامعه انقلابی و متدین ایجاد می‌کند که تولیدات و آثار آن با هزاران کار فرهنگی و سخنرانی برابری می‌کند.

همراهی با جشنواره عمار، وظیفه ماست
احمدی با اشاره به نقش مردم باغملک در سال‌های انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که توان خود را برای معرفی جشنواره عمار به مخاطبان به کار گیریم که در این زمینه عوامل جشنواره هم باید همراهی داشته باشند.
وی با اشاره به جوان بودن فعالان و دست‌اندرکاران جشنواره عمار تصریح کرد: این مسئله، نوید خوبی است که حتی رهبری هم به این جشنواره اعتماد و نظ دارند امیدواریم همانند سال‌های قبل، جشنواره عمار بتواند با قوت و انگیزه بیشتری ادامه بدهد که در این مسیر ما نیز همراهی می‌کنیم تا نتیجه خوبی حاصل شود.
گفتنی است در ابتدای این دیدار سیدرسول منفرد، دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار به ارائه گزارش این جشنواره و اهداف آن پرداخت.