آثار مدرسه سینمایی عمار در چهاردهمین جشنواره مقاومت اکران می‌شوند

همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، آثار تولیدی مدرسه سینمایی عمار در این رو

به گزارش «عمارفست»، همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، آثار تولیدی مدرسه سینمایی عمار در این رویداد سینمایی- فرهنگی به اکران درمی‌آیند.

بنابرین گزارش، مستند «میم مثل مسجد، آ مثل آتش» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی زهره یزدان‌پناه، فردا یکشنبه(چهارم مهر)، ساعت ۲۱ در سالن شماره چهار نمایش فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت به روی پرده می‌رود.

موضوع این مستند درباره به آتش کشیده شدن مسجد لولاگر در فتنه سال ۸۸ است که برای اولین بار هم در همین مسجد اکران شد.

مستند «مرغابی‌های امام زمان عج» به کارگردانی ابوالفضل گلفام، دوشنبه، پنجم مهرماه از ساعت ۲۱/۳۰ در سانس سوم سالن یک به نمایش در می‌آید.

«مرغابی‌های امام زمان (عج)»، نگاهی به زندگی قربانعلی فرخ‌نیا، نقاش صورتگری است که یکی از طراحان آموزش شنا و غواصی برای رزمندگان زنجانی بوده است و  طبق گفته‌های همرزمانش، تصویر هر کسی را که می‌کشیده، آن شخص، به شهادت می‌رسیده است.

فیلم داستانی کوتاه «تشویق» به کارگردانی مهدی امینی هم که فانوس ششمین جشنواره عمار را هم در کارنامه دارد، سه‌شنبه، ششم مهرماه، از ساعت ۱۸/۳۰ در سانس دوم سالن پنج به اکران درمی‌ید.

«تشویق» برگزاری یک اجلاس با موضوع اقتصاد مقاومتی را روایت می‌کند که در آن تمام اشیاء، کیف، کفش و لباس‌های به‌کاربرده شده جزو اجناس خارجی است.

«میم مثل مسجد، آ مثل آتش» درباره به آتش کشیده شدن مسجد لولاگرتهران در روزهای فتنه سال ۸۸ است که نویسندگی، پژوهشگری و کارگردانی آن را زهره یزدان پناه به عهده داشته و دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، تهیه کنندگی آن را عهده دار بوده است.مرغابی

همچنین، مستند «برادران» به کارگردانی مهدی نقویان هم پنج‌شنبه این هفته از ساعت ۱۹ در سالن شماره سه نمایش فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت، به اکران درمی‌آید.

«برادران» که جایزه ویژه «موزاییک مرگ بر آمریکا» ششمین جشنواره عمار را هم در کارنامه دارد، به بازخوانی یکی از پرونده‌های غرب پیرامون فتنه ۸۸، یعنی شایعه حضور نیروهای حزب الله لبنان در سرکوب اغتشاش‌گران می‌پردازد.