برگزیدگان مسابقه و فراخوان سراسری «حاج قاسم؛ شهید بی‌‌مرز» معرفی شدند

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار برگزیدگان مسابقه و فراخوان سراسری «حاج قاسم؛ شهید بی‌‌مرز» را معرفی کرد.

به گزارش «عمار فیلم»، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار برگزیدگان مسابقه و فراخوان سراسری «حاج قاسم؛ شهید بی‌‌مرز» را معرفی کرد.

این فراخوان سراسری، بهمن ماه ۹۸ همزمان با چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شش بخش اعلام شد که در این رویداد ۵۱ اثر در قالب «نامه به ترامپ»، ۶۳ اثر درقالب «نقاشی از حمله موشکی به عین الاسد»، ۴۱ اثر در قالب «اجرای سرود»، ۹۷۳ اثر در قالب «پاسداشت‌های مردمی» برای شهید سلیمانی و ۶۵ اثر در قالب «شعر و دکلمه» و جمعا ۱۲۱۶ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، پس از بررسی آثار شرکت کننده در فراخوان، در بخش «روایت تصویری پاسداشت‌های مردمی حاج قاسم» اثر ارسالی «شهین حیدرنیا» از دبستان انصار تهران برگزیده شد. در بخش «نامه به ترامپ» اثری برگزیده نشد اما نامه «زهرا قلعه‌سری» دانش‌آموزان دبستان «بی‌بی شهربانو شهرستان گلوگاه استان مازندران شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین در بخش «دکلمه و شعر» نیز اثر «محسن کاویانی» از شهر قم به‌خاطر روایت گیرا و توجه به موضوعات ‌روز شایسته تقدیر معرفی شد. در بخش «سرودهای میدانی» نیز «انتقام سخت» از گروه سرود «منادیان بصیرت» شهرستان رشت به ‌سرپرستی «اکبر محمودی»، به‌خاطر توجه به مخاطب بین‌المللی و تعدد اجراهای میدانی به عنوان برگزیده معرفی شد.

بر اساس این گزارش، در بخش «نقاشی از حمله موشکی به عین الاسد» اثر «سارا آبای فینی» از تهران به عنوان برگزیده انتخاب شد و آثار نقاشی خانم «یلدا اوانپور» و «هانیه امیرخانلو» از شهر گلوگاه استان مازندران و یک اثر از «کانون فرهنگی هنری امام محمد باقر (ع)» از شهر مشهد نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در بخش گروهی نیز دبستان «بی‌بی شهربانو» از گلوگاه استان مازندران برگزیده شد و دبستان «سعادت» این شهر شایسته تقدیر شناخته شد.