تصویربرادری فیلم «حاوار» به پایان رسید / اکران در یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار

کارگردان فیلم داستانی «حاوار» گفت: تصویربرداری فیلم داستانی «حاوار» به پایان رسیده و برای نمایش در یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته شده است.

یونس شهباز کارگردان و مستندساز در گفتگو با «عمار فیلم» پیرامون تهیه و تولید فیلم داستانی «حاوار» در سخنانی گفت: موضوع این فیلم داستانی درمورد مادر شهیدی ۸۵ ساله ای است که ۳۵ سال از مفقودالاثری فرزند او در دوران دفاع مقدس می گذرد و او همچنان منتظر برگشتن او است. البته این مادر شهید نام خاصی ندارد و در این فیلم داستانی با عنوان «خان ننه» به مخاطبان معرفی می‌شود.

وی افزود: پس از اینکه فیملنامه فیلم داستانی «حاوار» جزو ۴۰ فیلمنامه برتر به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزیده شد و پس از دریافت مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب بنیاد روایت کار و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان کشور، فیلمبرداری فیلم داستانی را آغاز کردیم.

این کارگردان ادامه داد: پس از پایان مرحله تصویربرداری فیلم داستانی «حاوار» که هشت روز به طول انجامید، کار تدوین آن از امروز دوشنبه ۲۶ خردادماه آغاز شده است و پیش بینی می‌کنیم که بعد از دو ماه، این فیلم مردادماه آماده نمایش برای مخاطبان و علاقمندان شود.

شهباز خاطرنشان کرد: فیلم داستانی «حاوار» چیزی در حدود ۱۸ دقیقه زمان دارد و به معنی فریاد و حامی و برگرفته از شعر «خان ننه» استاد شهریار است که تصویربرادری این فیلم در روستای توریستی «عیش آباد» از توابع شهرستان «مرند» در استان آذربایجان شرقی انجام شده است.

وی اضافه کرد: فیلم داستانی «حاوار» روایتگر داستان مادر شهیدی است هرروز در محل ورودی روستا می‌نشیند و تا فرزند او که در دوران دفاع مقدس برای نبرد با دشمن به جبهه‌های جنگ رفته به خانه بازگردد.

این کارگردان یادآور شد: در این فیلم داستانی، مخاطبان می‌بینند که ماجرای دفن پیکر مطهر یک شهید موجب برطرف شدن اخلاف دو طایفه یک روستا و رفع کدورت بین آنها می‌شود و در نهایت نیز این مادربزرگ این شهید گمنام را به فرزندی قبول می‌کند و در مزاری که برای فرزند شهید خود در تپه شهداء تهیه کرده دفن می‌شود.

شهباز عنوان کرد: البته فعلا بخش دوم فیلم داستانی «حاوار» ساخته شده است و بخش نخست آن که به ماجرا و نحوه شهادت و فعالیت‌ها و عملکرد فرزند این مادربزرگ ۸۵ ساله در جبهه‌های دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی می‌پردازد نیز پس آماده شدن بخش فعلی این فیلم داستانی در حدود چهار ماه آینده ساخته می‌شود.

وی اظهار داشت: فیلم داستانی «حاوار» را برای نمایش در یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته ام. البته اگر قبل از آن جشنواره‌های دیگری نیز در داخل و خارج برگزار شود این فیلم را به آنها هم ارسال خواهم کرد.

در پایان تصریح کرد: در صورتی که استقبال خوب و مناسبی را از سوی مخاطبان شاهد باشیم برنامه ساخت یک فیلم سینمایی از این فیلمنامه را هم دنبال و اجرایی خواهیم کرد.

گفتنی است، بازیگران این فیلم داستانی مدینه حاج محمدی، محمد حسین دویران، فاطمه شهباز و حیدر ذولفقاری هستند و احد اجاقزاده، مشاور و بازیگردان؛ بهنام محمدی، سرپرست گروه کارگردانی؛ یوسف شهباز، مدیر تصویربرداری؛ پریناز مرادی، گریم و بازیگر؛ شیدابابایی، دستیاریک کارگردان و بازیگر؛ آرزو میرزایی، منشی صحنه و حسن اکبری مدیر تولید این کار هستند.