انتقال مفهوم مقاومت و ایستادگی در دومین شب از اکران مستندهای جشنواره عمار در اهواز

در دومین روز از دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار مخاطبان به خوبی با مفهوم مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم آشنا شدند.

به گزارش «عمار فیلم»، دومین روز از جشنواره فیلم عمار در اهواز در چند بخش از قبیل پخش مستند، نماهنگ و شب شعر با محوریت انتقام سخت در سینما اکسین اهواز و با حضور اقشار مختلف مردمی اجرا شد.

دومین روز از دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار نسبت به روز اول پر شورتر برگزار شد و حضور اقشار مختلف در دومین شب از این جشنواره مردمی نشان داد که روز نخست جشنواره توانسته در جذب مخاطب عمل کند.

در این روز از جشنواره انتخاب مستندها و اکران هر یک از آن‌ها توانست به خوبی مفهوم مقاومت و ایستادگی را به مخاطبان القا کند به طوری که در ابتدا نماهنگ «برهمان عهد» اکران شد. این نماهنگ براساس شعری از محمدحسین ملکیان که در دیدار شاعران با رهبر انقلاب درباره ماجرای مسجد گوهرشاد است که به ‌مناسبت سالروز تصویب قانون استعماری کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ خوانده شد.

مستند « نجات» ماجرایی متفاوت از جنگ با داعش در شهر موصل عراق

مستند «نجات» متفاوترین مستندی بود که توانست آن سوی چهره پلید داعش را به خوبی برای مخاطبان نمایش دهد. در این مستند کارگردان با ظرافتی که در کار خرج کرده بود توانست ماجرایی متفاوت از جنگ با داعش در شهر موصل عراق را بسازد.

سید مرتضی موسوی که در مستند «پل» نقشی محوری داشت، پس از گذشت سه سال، یک گروه تبلیغاتی را از حشدالشعبی درست کرده است. وظیفه آنان، پوشش تصویری و رسانه‌ای عملیات است، اما چه کسی خبر دارد که در جنگ چه اتفاقی روی می‌دهد؟

این گروه رسانه‌ای، برخلاف وظیفه همیشگی خود؛ به ناگاه وارد یک فعالیت انسانی می‌شود که باید تعدادی از مردم محلی را در مدتی کوتاه از چنگال داعش نجات دهند. پوشش تصویری این عملیات و ماجرای «نجات»، سوژه این مستند شده است. مستند ۴۵ دقیقه‌ای «نجات» به کارگردانی امیرحسین نوروزی و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی ساخته شده است.

«سلفی با ابومهدی» مستندی که با چشمان خیس تماشا شد

«سلفی با ابومهدی» مستندی است که توانست یاد شهدای جبهه مقاومت را در ذهن مردم روشن‌تر کند، مستند «سلفی با ابومهدی» به سالن رنگ و بوی خاصی را داد به طوری که یاد سردار دلها و همراه همیشگی‌اش ابو مهدی مهندس سبب شده بود اشک در چشمان حاضران حلقه بزند و برخی هم که این داغ برایشان سخت بود با چشمانی خیس به تماشای مستند «سلفی با ابومهدی» پرداختند.

این مستند به جریان حضور ابومهدی المهندسی فرمانده حشدالشعبی در جبهه‌های مقاومت می‌پردازد. شهید ابومهدی مهندس، اصلی‌ترین نقش را در بسیج عمومی علیه داعش ایجاد کرده و سال‌ها در میان مردم برضد تهدیدهای مشترک عراق جنگیده است. سلفی با ابومهدی روایت عملیات صلاح الدین و باز پس‌گیری جرف الصخر است. جنگی که آغاز دومینوی شکست‌های گروهک تکفیری و تروریستی داعش بود.

خانواده شهدا و فعالین فرهنگی اهواز، این مستند را با مدت زمان ۴۰ دقیقه به کارگردانی وحید فراهانی و تهیه کنندگی سیدهاشم موسوی تماشا کردند.

جبهه مقاومت زنده است

شب شعر انتقام سخت با موضوع استکبار ستیزی و مدافعان حرم از دیگر برنامه‌های دومین روز از دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در اهواز بود که در این برنامه شاعرانی از قبیل مهدی جهاندار، گروه سرود ادبستان، مجتبی الله وردی، حامد صافی، حجت‌الاسلام سید علیرضا شفیعی و زهرا آراسته نیا حضور یافتند.

در این بخش از برنامه هریک از شاعران انقلابی با بیان اشعار خود به مدح جبهه انقلاب و زنده ماندن این جبهه پرداختند. مجتبی الله‌وردی، خواننده ارزشی کشور نیز با اجرای دو قطعه رجز حرمله و من مینویسم مرگ بر… حاضران در سینما را به وجد آورد.

در ادامه گروه سرود مهدی‌ یاوران که از دانش‌آموزان انقلابی تشکیل شده بود با سرود انقلابی خود به کشورهای مستکبر و ظلم ستیز جهان نشان دادند که در کشور ایران حتی دانش آموزان نیز آماده مقابله با کفر هستند و از تحریم و ترورهای شبانه کشورهای تروریست ترسی ندارند.