باغشنی با ۱۰ اثر به دهمین جشنواره فیلم عمار می آید

این کارگردان و مستندساز گفت: امسال 10 مستند ازجمله «مادرانه»، «شیرینی شام»، «اویس ثانی» و «گل محمدی» را برای حضور در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به دبیرخانه ارسال کردم.

علیرضا باغشنی در گفتگو با «عمار فیلم» با بیان اینکه مستند «خیرالنساء» در هفتمین دوره جشنواره فیلم عمار موفق به دریافت فانوس شد گفت: مستندهای «جوانه‌ها» و «بیشتر از مادرم» نیز از جمله‌ مستندهایی هستند که در جشنواره عمار شرکت داده‌ام.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره عمار ۱۰ اثر را برای حضور در این رویداد سینمایی به دبیرخانه ارسال کرده است افزود: «مادرانه»، «شیرینی شام»، «هفت روز در بهشت»، «چکمه‌های فرهنگی» و «روضه ممنوع»، «اویس ثانی»، «گل محمدی» و «بابازی» از جمله این آثار است.

این مستندساز ادامه داد: این مستند نشان دهنده تلاش جمعی مادرانه است که دست در دست کودکان خود برنامه های جمعی جذاب و بانشاط برای رشد فرزندانشان برگزار می کنند.

باغشنی با بیان اینکه اکثر مستندها را با هزینه شخصی می‌سازد خاطرنشان کرد: مستند «شیرینی شام» یکی از مستندهایی است که در سوریه و با هزینه شخصی ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از آثار به سختی توسط صدا و سیما پذیرفته می‌شود اضافه کرد: صدا و سیما نهایتا در پخش آثار همراهی می‌کند و هیچگونه کمک مالی نمی‌کند.

این مستند ساز با انتقاد از حمایت مالی صدا و سیما از برخی مستندهای کم‌محتوا یادآور شد: یکی از دلایل این سازمان برای عدم حمایت از تولیدات انقلابی این هست که متأسفانه نگاه‌های مدیران صدا و سیما نگاه‌های مذهبی و انقلابی نیست و یا می‌گویند مردم استقبال نمی‌کنند در صورتی که این تولیدات را در عرصه‌های مختلف نگاه کنیم می‌بینیم که مردم به شدت از آنها استقبال می‌کنند.

باغشنی ضمن تشویق مستندسازان جوان برای ادامه فعالیت در این حوزه تصریح کرد: به مستندسازان تازه‌کار پیشنهاد می‌کنم تا فیلم‌سازی را برای خود کار سختی نکنند و باقدرت و پشتکار ادامه بدهند.