فراخوان فیلم ما جشنواره مردمی فیلم عمار

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، در راستای ثبت محتوا و نهضت فیلمسازی مردمی، فراخوانی با عنوان «اولین درآمد» پدرها، مادرها و بزرگ‌ترها منتشر کرد.

به گزارش «عمارفیلم»، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، در راستای ثبت محتوا و نهضت فیلمسازی مردمی، فراخوانی با عنوان «اولین درآمد» پدرها، مادرها و بزرگ‌ترها منتشر کرد.

بر اساس این فراخوان، علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان می‌توانند با دوربین خانگی یا تلفن‌همراه از پدر، مادر و بزرگ‌ترهای خود درباره خاطره اولین درآمدشان و اتفاقات پیرامون آن، حداکثر ۱۰ دقیقه فیلم بگیرند و در بخش «فیلم ما» جشنواره عمار شرکت کنند.

همچنین مساجد، مدارس، پایگاه های بسیج و دیگر مجموعه های مردمی نیز می‌توانند به صورت گروهی در این بخش شرکت کنند. به این صورت که هر مجموعه از اعضای خود بخواهد که با امکاناتی که در اختیار دارد، فیلم بگیرد و آثار را یک‌جا و به نام آن مجموعه برای جشنواره ارسال کنند.

بنابرین گزارش، علاقمندان فیلم‌های خود را می‌توانند از طریق یکی از روش‌های ارسال از راه سایت جشنواره عمار به نشانی AmmarFilm.ir در این بخش ثبت کنند.

فراخوان ثبت خاطرات «اولین درآمد» پدرها، مادرها و بزرگترها

چطور در فراخوان اولین درآمد پدرم شرکت کنیم؟

کار خیلی ساده است. از پدر، مادر یا بزرگتر خودتون بخواهید خاطره اولین درآمدشان را تعریف کنند. با تلفن همراه از صحبت هایشان فیلم بگیرید و برای ما بفرستید.

چه کسانی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند؟

همه علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان می‌توانند در این بخش شرکت کنند. همچنین مساجد، مدارس، پایگاه های بسیج و دیگر مجموعه های مردمی نیز می‌توانند به صورت گروهی در این بخش شرکت کنند. به این صورت که هر مجموعه از اعضای خود بخواهد که با امکاناتی که در اختیار دارد، فیلم بگیرد و آثار را یک‌جا و به نام آن مجموعه برای جشنواره ارسال کنند.

چه سوالاتی بپرسیم؟ چه چیزی تعریف کنند؟

۱ – خاطره اولین پولی را که با زحمت و تلاش خودشان به دست آوردند، توضیح بدهند. خاطره آن روزها برای ما مهم است.

۲ – اولین روزی که مشغول کاری شدند که قرار بود براش پول بگیرند. چه اتفاقاتی افتاد؟ احساسی که موقع کار کردن داشتند، چه بود؟

۳ – چند ساله بودید که اولین دستمزدتان را گرفتید؟

۴ – کاری که رفتید چگونه بود؟ پولش چقدر بود؟ پول را چه کار کردید؟ آن پول شیرین‌تر بود یا پول توجیبی که از پدرتان می‌گرفتید؟ فرق خرج کردن آن پول با پول توجیبی چی است؟

۵ – از زیر کار فرار کردید؟ بزرگترین اشتباه‌تان در کار چه چیزی بود؟ سر کار تنبیه شدید؟

۶ – موافقید فرزند خودتان هم همین‌گونه سر کار برود؟ به طور مثال، تابستان‌ها پیش استادی کار، یاد بگیرد؟

۷ – از آن روزها خاطره طنز هم دارید؟

چطور و با چه چیزی فیلم بگیرم؟

با یک موبایل یا دوربین خانگی فیلم بگیرید. نیاز نیست کار را تدوین کنید. ولی سعی کنید ویدئویی که می‌فرستید قصه داشته باشد. یعنی از ابتدا تا پایان ویدیو، بتوان نتیجه‌ای گرفت. زمان فیلم حداکثر ۱۰دقیقه باشد. سعی کنید نکات مهم فیلمبرداری با موبایل را رعایت کنید. جهت تولید یک اثر بهتر، می‌توانید در کارگاه آموزشی فیلم سازی آسان با گوشی جشنوراه مردمی فیلم عمار شرکت کنید.

کجا بفرستم؟

به یکی از روش‌های زیر برای ما ارسال کنید.

روش اول (اصلی) سایت جشنواره:

ورود به صفحه ثبت اثر

روش دوم ارسال

درپیام رسان های ایتا ، بله ، تلگرام و اینستاگرام با آیدی @filmema_ammar

شماره تماس : ۰۹۳۷۵۱۹۹۴۱۶