اکران مستند «امیدیه» در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار

کارگردان مستند «امیدیه» گفت: این مستند الگویی برای ترویج مطالبه‌گری و عدالت‌طلبی در جامعه است که موفق شدند تا با تخلف زمین‌خواری‌ یکی از مسئولان این شهرستان مبارزه کنند.

علی زهیری کارگردان مستند «امیدیه» در گفتگو با «عمار فیلم» با بیان اینکه این مستند الگویی برای ترویج گرمطالبه‌ و عدالت‌طلبی در جامعه است گفت: این مستند در نقش نقد درون گفتمانی دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار نمایش داده می‌شود.

این کارگردان افزود: این مستند روایتی از مطالبه‌گری و عدالتخواهی جمعی از مدافعان حرم در شهرستان امیدیه استان خوزستان است که موفق شدند تا با تخلف زمین‌خواری‌ یکی از مسئولان این شهرستان مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه نقطه آغاز ساخت مستند «امیدیه» انتشار کلیپی از حمله افراد ناشناس به منزل یکی از مدافعان حرم شهرستان امیدیه استان خوزستان بود ادامه داد: در ابتدای پخش این کلیپ برخی از شبکه‌های غربی از آن بهره‌برداری کردند اما ما تصمیم گرفتیم تا با ساخت این مستند جلوی سوء‌استفاده و موج‌سواری رسانه‌ای آن‌ها را بگیریم.

زهیری خاطرنشان کرد: در مسیر ساخت این مستند تلاش کردیم تا با برخی از مسئولان متخلف شهرستان امیدیه نیز گفتگوهایی انجام بدهیم ولی هیچ کدام از آنها حاضر به پاسخگویی به ما نشدند.

این کارگردان با اشاره به ساخته شدن مستند «امیدیه» در فضایی امنیتی و هیاهوی عدالت‌خواهی مردم اضافه کرد: امروز نشان دادن الگوهای مبارزه با فساد سبب تزریق امید در جامعه می‌شود. در واقع در مسئله مبارزه با فساد نباید با هیچ کس تعارف داشت و اگر هر فردی، در هر مسئولیت و جایگاهی مرتکب فساد شود باید مورد مواخذه قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه شخصیت‌های اصلی مستند «امیدیه» جوانان مطالبه‌گر حزب‌اللهی و انقلاب هستند یادآور شد: نمایش چنین مستندهایی مردم را به آینده انقلاب و انقلابیون امیدوار و خوشبین می‌کند.

زهیری عنوان کرد: پخش این مستند باعث شد تا در شهرستان «باغ ملک» استان خوزستان یک انجمن مطالبه‌گری فعالیت خود را به منظور پیگیری مستقیم مطالبات مردم از مسئولان آغاز کند.

کارگردان مستند «امیدیه» با بیان اینکه جشنواره عمار در حال حاضر تنها جایی است که هنرمندان انقلابی می‌توانند دغدغه‌های خود را مطرح کنند اظهار داشت: متاسفانه آثاری که دغدغه‌های مردم را بیان می‌کند در هیچ جشنواره‌ای به جز عمار دیده نمی‌شود.

وی در پایان صحبت های خود با اشاره به اینکه وجود جشنواره عمار به جوانان انقلابی و هنرمند امید می‌دهد تصریح کرد: وجود این جشنواره هنرمندان جوان انقلابی را برای ساخت آثار مردمی و باکیفیت تشویق و ترغیب می‌کند.