پرهیزگاری با «حمایت از کالای چینی» به جشنواره فیلم عمار می‌آید

این کارگردان و مستندساز گفت: مستندی با عنوان «حمایت از کالای چینی» را برای حضور در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفتم.

سیدمسعود پرهیزگاری کارگردان و مستندساز در گفتگو با «عمار فیلم»، درمورد مستندی که برای حضور در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار ساخته در سخنانی، گفت: امسال مستند «حمایت از کالای چینی» را در زمان ۳۰ دقیقه برای حضور در این دوره از جشنواره فیلم عمار درنظر گرفتم.

وی افزود: مراحل تحقیق و پژوهش ساخت این مستند از در اواخر سال ۱۳۹۷ آغاز کردم و کار ساخت آن در سال جاری انجام شد و به پایان رسیده است. ضمن اینکه تصویربرداری این مستند نیز ۲۰ روز به طول انجامید.

این کارگردان ادامه داد: مستند «حمایت از کالای چینی» در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و با تاکید بر اقتصاد روستا ساخته شده است. در واقع ما آمدیم و در این مستند مقایسه ای میان روستاهای ایران و چین انجام دادیم و داستان آن نیز از روستایی در ایران به نام «چین» آغاز می‌شود که در آن تولیدات روستای چین ایران با تولیدات روستایی کشور چین مقایسه می‌شود.

پرهیزگاری خاطرنشان کرد: در این مستند به موضوع حمایت از اقتصاد روستایی پرداخته شده است. مخاطبان در این مستند به نقش حمایت از اقتصاد روستایی و کمک آن به رشد اقتصادی در کشور چین پی می برند و متوجه می‌شوند که ایران هم در این حوزه از استعدادهای فراوانی برخوردار است.

وی اضافه کرد: با ساخت مستند «حمایت از کالای چینی» قصد داریم بیان کنیم که اولا هر چقدر اقتصاد مردمی‌تر باشد رشد و تاثیر بیشتری خواهد داشت و ثانیا نباید اقتصاد روستایی را به دلایل هزینه تولید بسیار پایین تر و بهره بسیار بالاتر فراموش کنیم. نکته سوم اینکه، بحث اصالت کالا است و بحث آخر اینکه اگر شبکه تولید روستایی و شهری کشور خودمان مورد حمایت دولت و مردم قرار بگیرد دیگر نیازی به واردات بسیاری از کالاها از کشور چین نداریم.

این کارگردان تصریح کرد: چین‌های کوچکی در کشور ما وجود دارند که اگر توسط مردم و دولت دیده شوند اتفاق‌های بزرگی در این کشور روی می‌دهد.

پرهیزگاری در پایان گفت: مستند «حمایت از کالای چینی» در حال حاضر در مرحله تدوین قرار دارد و امیدوار هستم که تا وایل آذرماه آماده نمایش شود.