اسلامیان عنوان کرد:

عرضه ۲۴ اثر مدرسه سینمایی عمار در بخش بازار جشنواره جهانی فیلم فجر

مدیر غرفه مدرسه سینمایی عمار در جشنواره جهانی فیلم فجر از ارائه ۲۴ اثر این مؤسسه فرهنگی در جشنواره جهانی فیلم فجر خبر داد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری آنا، بازار فیلم به عنوان یکی از بخش‌های مهم جشنواره جهانی فیلم فجر در این دوره نیز در پردیس سینمایی چارسو برقرار است. در چهار روزی که از جشنواره گذشته است، بسیاری از فیلمسازان، تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان فیلم‌های سینمایی و مستند در بازار فیلم حضور پیدا کرده و با صاحبان آثار و شرکت‌های تولید و توزیع فیلم مذاکره کرده‌اند.

مدرسه سینمایی عمار نیز در قالب یکی از غرفه‌های بخش بازار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. مدیر غرفه مدرسه سینمایی عمار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار که سال گذشته نهمین دوره آن برگزار شد، قبلاً به صورت مستقل دارای بخش بین‌الملل بود که در آن فیلم‌های تولیدشده در کشورهای خارجی به نمایش درآمده و در رقابت شرکت می‌کردند. به دلیل برخی مشکلات، این بخش از جشنواره مردمی عمار متوقف شد. اما سعی ما این است که ارتباط با مستندسازان و فیلمسازان غیرایرانی را قطع نکنیم.

سجاد اسلامیان اظهار کرد: علاوه بر این، یکی از رویکردهای اصلی ما در جشنواره مردمی فیلم عمار این بود که کارهایی که کارگردانان انقلابی و حزب‌اللهی در ایران تولید می‌کنند، در خارج از ایران هم دیده شود. این رویکرد محدود به کارهای ساخته‌شده در مدرسه سینمایی عمار هم نیست؛ کارهای سینمایی متفاوتی که در کشور با نگاه انقلابی تولید می‌شود را هم حمایت می‌کنیم. دو سال پیش برای معرفی بخش بین‌الملل جشنواره مردمی عمار در جشنواره جهانی فجر حضور پیدا کردیم. سال گذشته حضور نداشتیم و امسال هم با رویکرد جدید که همان معرفی آثار برگزیده جشنواره عمار به توزیع‌کنندگان خارجی و منطقه‌ای است، در بازار فیلم شرکت کرده‌ایم.

وی افزود: پیش از این نگاهمان بیشتر به برگزاری هفته‌های فیلم و اکران‌های مردمی در کشورهای مختلف بود. در آرژانتین، عراق، پاکستان و برخی کشورهای اروپایی هفته فیلم و اکران مردمی را داشتیم. چهار دوره هم در غزه فیلم‌های منتخب جشنواره عمار را اکران کردیم. این برنامه‌ها را همچنان ادامه می‌دهیم، اما خواستیم با حضور در بخش بازار جشنواره جهانی فبلم فجر، فضای فروش و انتشار آثار منتخب در حوزه بین‌الملل را حرفه‌ای‌تر دنبال کنیم.

مدیر غرفه مدرسه سینمایی عمار در جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: هم‌اکنون ۲۴ اثر شامل دو فیلم بلند، دو برنامه تلویزیونی و بیست فیلم مستند و کوتاه را برای ارائه به متقاضیان به غرفه آورده‌ایم. در این دو سه روز مذاکرات خوبی هم با شرکت‌های توزیع داخلی و خارجی و هم مهمانان و هنرمندان خارجی داشتیم. بیشتر مخاطبان هم از کشورهای آسیایی بودند. نوع آثار درخواستی آنها نیز متفاوت است؛ یعنی هم مستندها و هم برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی، علاقه‌مندان خاص خود را دارد.

لازم به ذکر است، سی‌ و‌ هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.