نمایش «خدمت» و «وحدت» در سراسر کشور؛

بسته فیلم «تداوم» آماده اکران شد/ نمایش فیلم‌های عمار برای سیل‌زدگان

بسته آثار منتخب جشنواره مردمی فیلم عمار با عنوان «تداوم» برای اکران مردمی در سراسر کشور آماده شد.

به گزارش «عمار فیلم»، همزمان با موج جهاد و همبستگی مردم ایران برای کمک و یاری رساندن به مردم سیل زده ایران و رفع مشکلات آنها، بسته آثار منتخب جشنواره مردمی فیلم عمار با عنوان «تداوم» برای اکران مردمی در سراسر کشور آماده شد.

نخستین اثر این بسته فرهنگی، مستند «جهاد دائمی به سبک ولی» نام دارد. این مستند در زمان ۹ دقیقه، توسط مهدی عشقی رضوانی ساخته شده است. در این مستند می‌بینیم که در سال ۱۳۴۷، زلزله‌ای به بزرگی شش و چهاردهم ریشتر، شهر «فردوس» را می‌لرزاند و آن را با خاک یکسان می‌کند. پس از این اتفاق، آیت‌الله «خامنه‌ای» به همراه چند طلبه دیگر، اولین گروهی هستند که برای کمک وارد منطقه می‌شوند. آن‌ها به مدت ۴۵ روز در میان مردم زلزله‌زده حضور می‌یابند و اتفاقی را رقم می‌زنند که در تاریخ منطقه برای همیشه باقی می‌ماند. این مستند، از زبان مردم منطقه‌، ماجرای آن روزها را روایت می‌کند.

دیگر اثر این بسته فیلم، مستند «چریک پیر» نام دارد که در زمان ۱۹ دقیقه و به کارگردانی محمدمهدی رحیمی تولید شده است. این فیلم نمایشگر مجاهدت زنانی است که در پشت جبهه رزمندگان را پشتیبانی می‌کنند. علمدار این گردان ۹۰ نفره روستایی که به گردان «نانوا» معروف می‌شوند، خانم «زهرا اسدی» است که از سوی سردار سلیمانی، لقب «چریک پیر» می‌گیرد.

سومین اثری که در این بسته فیلم برای اکران مردمی درنظر گرفته شده فیلم داستانی «سوزن» نام دارد. این فیلم داستانی در زمان ۲۱ دقیقه، به کارگردانی یوسف جعفری آماده پخش شده است. این فیلم روایت‌گر گروهی جهادی است که در بحبوحه جنگ تحمیلی برای ارائه خدمات درمانی و فرهنگی، وارد روستایی دورافتاده می‌شوند. اعضای گروه به محض ورود به روستا، متوجه می‌شوند که هیچ بچه‌ای در آن‌جا وجود ندارد. بچه‌ها از ترس سوزن واکسن پنهان شده بودند! جهادگران، می‌کوشند کودکان را بیابند و مأموریت‌شان را به انجام برسانند اما…

دیگر فیلم داستانی درنظر گرفته شده در این بسته «لبخند» نام دارد که در زمان ۱۱ دقیقه، به کارگردانی سید مهدی حسینی ساخته شده است. این فیلم با ایده‌ای متفاوت، بخش‌هایی از زندگی یک جوان ایرانی و دغدغه‌های او را در خانواده، اجتماع و جهان به تصویر می‌کشد.

در بسته فیلم «تداوم»، موشن گرافیک «تیزر حمل و نقل» نیز درنظر گرفته شده است. این موشن گرافیک در زمان ۶ دقیقه، به کارگردانی محمدحسین خوش بیان تولید شده است. در سال ۶۲، به‌خاطر گرانی و تحریم قطعات یدکی و لاستیک، بنادر جنوب کشور با کمبود کامیون برای تخلیه بار کشتی‌ها مواجه شدند. تخلیه حدود ۱۰۰ کشتی باری که در معرض حمله هواپیماهای بعثی بودند به هزاران کامیون نیاز داشت. این تأخیر در تخلیه کشتی‌ها، نه تنها جریمه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کرد، بلکه کمبود کالاها در داخل هم منجر به گرانی شدید آنها می‌شد. کار گره خورده بود، تا اینکه امام خمینی (ره) ایده متفاوتی برای حل مشکل طرح نمود. به‌رغم گذشت چند دهه از آن تجربه، هنوز آنطور که باید، از این تجربه موفق برای مواجهه با بحران‌ها استفاده نمی‌شود.

در بسته فیلم «تداوم» دو نماهنگ «الاحرار» و «عرب الاهواز» نیز با موضوع عظمت و بزرگی مردم استان خوزستان در زمان ۵ دقیقه و به کارگردانی اسماعیل معنوی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، تا امروز آثار بسته فیلم «تداوم» برای بیش از ۳۰۰ نفر از مردم و سیل زدگان شهرهای «حمیدیه» و «الوان» خوزستان اکران و نمایش داده شده است.