با همکاری حشد الشعبی عراق صورت گرفت؛

اکران «بدون مرز» در سالگرد شهادت شهید شاطری در بغداد / جشنواره عمار مهمان خیابان المتنبی بغداد

جمعه گذشته و در ایام سالگرد شهادت شهید شاطری، بخش فرهنگ و هنر حشدالشعبی عراق با اکران مستند «بدون مرز» یادی از این شهید ایرانی مقاومت اسلامی کرد.

به گزارش «عمار فیلم»، جمعه گذشته و در ایام سالگرد شهادت شهید شاطری، بخش فرهنگ و هنر حشدالشعبی عراق با اکران مستند «بدون مرز» یادی از این شهید ایرانی مقاومت اسلامی کرد.

شهید حاج حسن شاطری معروف به حسام خوشنویس از فرماندهان سپاه قدس و مسئول بازسازی لبنان بود که ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۱ در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

فیلم بدون مرز به کارگردانی حمید عبدالله زاده درباره زندگی شهید حسن شاطری است و ناگفته هایی دیدنی و شنیدی از این شهید در فیلم روایت شده است.

این اکران از جمله سری اکران های جشنواره عمار در بغداد است که جمعه گذشته با همکاری بخش فرهنگی حشد الشعبی در شارع المتنبی یعنی نبض فرهنگی این شهر برگزار شد.

محمدالجابری مسئول بخش فرهنگ و هنر حشد الشعبی با بیان اینکه در این اکران رزمندگان حشدالشعبی حضور داشتند از استقبال خوب مردم برای اولین تجربه اکران های عمار در بغداد خبر داد و گفت: این اکران ها در هفته های آینده در خیابان المتبنی ادامه خواهد داشت.

بنابر این گزارش، خیابان «المتنبی» در بغداد را باید بی‌شک قلب تپنده فرهنگ و ادب در عراق دانست؛ مرکزی که تمامی ابعاد فرهنگ غنی عراق را در خود گردآورده و با هر تپش، خون فرهنگ و هنر و ادب را در رگ‌های جامعه عراق جاری می‌کند.

در این خیابان بخشی با نام محوطه قشله قرار دارد که شامل فضایی وسیع و سرسبز می‌شود که یک سوی آن به دجله محدود شده و در سه جهت دیگر آن دیوارهای بغداد قدیم به چشم می‌خورد. دو سالن بزرگ اصلی در حاشیه این محوطه و آلاچیق‌هایی نیز در میانه فضای سبز وجود دارد که محل تجمع مردم به حساب می‌آید.

اخیراً و پس از پیروزی‌های جوانان عراقی در مبارزه با داعش یک خیمه بزرگ فرهنگی برای حمایت از حشد الشعبی در محوطه قشله برپا شده است که پخش برنامه‌های تصویری، سخنرانی، اجرای تئاتر، برپایی نمایشگاه و توزیع محصولات فرهنگی از جمله برنامه‌های آن است و اکران های جشنواره نیز در محل این خیمه برگزاری می شود.