شروعی دوباره برای فعالیت های آتش به اختیار اکران کنندگان عمار/ «به وقت انقلاب» از دغدغه های انقلاب سخن گفت

«به وقت انقلاب» شروعی دوباره برای فعالیت‌های فرهنگی آتش به اختیار توسط اکران‌کنندگان مردمی جشنواره فیلم عمار در استان اصفهان بود که به بیان آرمان های انقلاب با زبان هنر پرداخت.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از صاحب نیوز، شب گذشته همزمان با ایام الله دهه فجر، مراسم جشنی با عنوان «به وقت انقلاب» برگزار شد که شروعی دوباره برای فعالیت‌های فرهنگی آتش به اختیار توسط اکران‌کنندگان مردمی جشنواره فیلم عمار در استان اصفهان است. در این مراسم که به میزبانی شهیدان حاج علی قوچانی، سجاد شاه سنایی و محسن حججی برگزار شد، با برنامه های متنوع پخش کلیپ، روایت گری و شعرخوانی و تقدیر خانواده های شهدا همراه بود.

مراسم با تلاوت سوره مبارکه فجر و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و با پخش کلیپ «سلام» نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار و قسمت هایی از صحبت های حضرت آقا در دیدار با دست اندرکاران این جشنواره ادامه یافت، که با توضیحات مجری برنامه در مورد اکران های مردمی آثار فیلمسازان انقلاب، کامل شد.

بخش اصلی برنامه روایتگری محمد احمدیان بود که در ابتدای آن، کلیپی با عنوان «پیروزیم» پخش شد که قسمت هایی از صحبت های شهید علی قوچانی، پیش از عملیات والفجر ۸ بود. کلیپی که مخاطب آن، فقط رزمندگان حاضر در همان فیلم نبودند و گویا شهید با همه حاضرین در مراسم سخن می گفت. پس از پخش کلیپ، نوبت به روایتگری محمد احمدیان رسید که خودش یکی از حاضران در عملیات والفجر۸ در کنار شهید قوچانی بوده است.

محمد احمدیان با طرح این سوال که چرا انقلاب کردیم، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که در بهترین سال ها به دنیا آمدیم و در همان سالها دلیل اصلی انقلاب ما در آن متجلی بود که این روزها بسیاری از افراد یادشان رفته است.

وی با بیان خاطراتی از شهید قوچانی و سخنرانی وی پیش از عملیات والفجر ۸ خاطرنشان کرد: خدا باوری در سالهای دفاع مقدس متبلور بود به طوری که رزمنده ها می دانستند راهی که می روند شاید برگشتی در آن نباشد و حاضر بودند تا سر حد شهادت پای حرفشان بایستند.

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه بسیاری از افراد امروز مسیرشان از دوران دفاع مقدس عوض شده است، گفت: باید زندگی شهدا و خانواده های شهدا مورد مطالعه قرار گیرد که چرا امثال مادر شهیدان کریمی در یک شب سه شهید تقدیم انقلاب کند.

وی افزود: آنچه که شهدا به خاطر آن فدا شدند چیزی نیست که در منش برخی از افراد می بینیم در حالی که شهدا ولی محور بودند و آنقدر از ولی امرشان فاصله نمی گرفتند که امام شان داد بزند و فریادشان به آنها نرسد.

احمدیان یادآور شد: قشنگ ترین آرمان ها در جبهه و جنگ متجلی شد چرا که یک قاشق شکر را هم حق و نا حق نکردند اما برخی امروز سهم خواهی از انقلاب می کنند و خجالت هم نمی کشند درحالی که عده ای از خانواده شهدا حتی ریالی از حقوق بنیاد شهید را هم خرج خود نکرده و آورده بودند تا مسجد بسازیم.

راوی دفاع مقدس ضمن بیان خاطره ای تأثیرگذار از محاصره در یکی ارتفاعات، خاطرنشان کرد: علی اشرف یکی از جوان ترین فرمانده گردان های دفاع مقدس در آخرین لحظات عمرش می گفت مواظب باشید اماممان تنها نماند.

در ادامه این مراسم، با حضور سه تن از سرداران جنگ و همرزمان حاج علی قوچانی از پدر شهید سجاد شاه سنایی از مدافعان ولایت و میهن اسلامی که دی ماه گذشته در جریان اغتشاشات اطراف اصفهان، جان خود را تقدیم انقلاب کرد، تقدیر به عمل آمد. در ابتدای این تقدیر نیز کلیپی با عنوان «روایت یک دیدار» پخش شد که به روایت دیدار خانواده شهید شاه سنایی با رهبر انقلاب می پرداخت. سپس محمدحسین رضایی، خواننده انقلابی و نوجوان اهل خمینی شهر، قطعه «بیعت» را تقدیم به خانواده شهید شاه سنایی اجرا کرد.

بخش بعدی این مراسم شعرخوانی محمدحسین ملکیان، یکی از شاعران جوان و توانمند اصفهان بود که در ابتدای با پخش کلیپ شعرخوانی وی با موضوع قیام گوهرشاد در حضور رهبر انقلاب همراه بود. سپس ملکیان چند قطعه شعر با موضوع مادران شهدا و امید و تداوم انقلاب برای حاضران اجرا نمود.

تقدیر از مادر شهید حاج علی قوچانی یکی دیگر از برنامه های ویژه این مراسم بود که با حضور مادر شهیدان محمدی، حریری، حجاریان و چشم به راه و همچنین همسر شهید مدافع حرم حسین آقادادی انجام پذیرفت. مادر شهید قوچانی، طی صحبت‌های کوتاهی حاضرین خواستند با فعالیتهای خود در مسیر انقلاب، ادامه دهنده راه شهیدان باشند. در این قسمت از برنامه از «نیما قربانی» اکران کننده نوجوان اهل طالخونچه اصفهان به دست پدر شهید سجاد شاه سنایی تقدیر شد. قربانی تنها در یک ماه گذشته بیش از ۴۰ برنامه اکران فیلم‌های عمار را در شهر مبارکه و طالخونچه برگزار کرده است. همچنین از محمدحسین ملکیان، به پاس اشعار انقلابی و تأثیرگذار وی به دست مادر شهید قوچانی تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از تصاویر انقلاب و غرفه فروش محصولات فرهنگی و کتاب برپا شده بود و حاضرین با هدایای فرهنگی کتابچه زندگی شهدا و مجله فرهنگی حلقه وصل پذیرایی شدند.