جشنواره عمار نقد جسورانه و سالم مسائل جامعه است

نادر طالب زاده، دبیر جشنواره عمار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت:عمار یک پدیده و جای کمک به انقلاب است که در آن گروهی از بچه‌های حزب اللهی برای هرچه بهتر شدن انقلاب تلاش می‌کنند.

به گزارش عمارفیلم، نادر طالب زاده، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار، امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: از ویژگی های این جشنواره نقد جسورانه و سالم از مسائل روز جامعه است، بسیاری از فیلم هایی که دیشب در آیین اختتامیه جایزه گرفتند، نقد مسائلی است که چون به آنها نپرداختیم به دمل تبدیل شدند.

وی ادامه داد: از فیلم‌های حاضر در این جشنواره درباره ماهی‌گیری در جاسک است که بارها و بارها در تلویزیون گفته شد اما زمانی که یک مستندساز محلی به سراغ آن رفت گام بلندی برای رفع آن برداشته شد.

طالب زاده توضیح داد: عمار یک پدیده و جای حمایت و کمک به انقلاب است، گروهی از بچه های حزب اللهی رسانه از کوچک‌ترین روستا تا بزرگترین شهرها برای هر چه بهتر شدن آن تلاش می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: چیزهایی که درمورد حضور ما در یمن میگویند درست نیست، ما نیرویی در یمن نداریم بلکه آنها حضور معنوی ما را دوست دارند، نفوذ ایران در یمن، بنگلادش، هند و… نفوذ معنوی است که مورد حسد قرار گرفته است.

طالب زاده گفت: مردم امریکا خبر ندارد که FDD یعنی چه، ۴۰ سال است که مردم امریکا از یکسری از مسائل خبر ندارند اکنون امریکا بیش از ۲۰ تریلیون بدهی دارد و این به خاطر جریانی است که پس از سال ۵۷ علیه ایران بوجود آورند و این بی‌برکتی مفرط به سراغشان آمد.

وی افزود: امریکا در حال فروپاشی است، «مایکل مور» یکی از مستندسازان امریکا گفت احتمالاً ترامپ آخرین رئیس جمهور امریکاست، «باب وودورد» فردی است که درباره هشت رئیس جمهور امریکا پیشبینی‌هایی داشته است و مطالبی نوشته وی در ۱۱ سپتامبر امسال نوشت امریکا درحال فروپاشی است.

دبیر جشنواره عمار ادامه داد: بیش از ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر را به ایران دعوت کردیم و در مورد مسائل مختلف در افق نو صبحت کردند و مصاحبه‌هایشان را در شبکه های مختلف تلویزیون و خبر دیده‌اید. همه آنها بر این باورند که وضع امریکا بحرانی است، ترامپ با حرفها و کارهایش امریکا را به دو تکه تقسیم کرده است  «جان بی» یکی از کارشناسان امریکا می‌گفت فکر می‌کنم ترامپ امسال استیضاح شود.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران ادامه داد: «مایکل مور» می‌گوید احتمالاً ترامپ آخرین رئیس جمهور امریکاست اما نمی‌گوید امریکا دچار جنگ داخلی می شود زیرا در همان روزهایی که در امریکا جنگ داخلی شکل گرفت تعداد زیادی مجروح و معلول به جا گذاشت، پس از ۱۱ سپتامبر امریکا سفارش داد گلوله‌های «دام دام» ساخته شود، این گلوله وقتی وارد بدن می شود باز می شود و آسیب های جدی می‌زند، امریکا الان به گلوله های دام دام مسلح است..

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در ادامه اظهار داشت: در این زمان ما باید حواسمان باشد نسخه‌هایی که اسرائیلی‌ها برایمان پیچیده‌اند تا برای ما به لایحه تبدیل شود امضا نکنیم، باید در مورد آنها تحقیق کنیم و در طرحهای آنها نیفتیم. به این نتیجه رسیده‌اند که انقلاب اسلامی برایشان، دشمنی جدی است و از صحنه بیرون نخواهد رفت، جنوب لبنان امن‌تر از بیروت است، ما باید حواسمان به یمن باشد اگر برای آنها غذا و دارو نفرستیم ممکن است اتفاقات ناخوشایندی بیفتد. امروز ۱۰ میلیون نفر در یمن گرسنه هستند، یمن قصه ای است که همه چیز را عوض خواهد کرد.

نادر طالب زاده در پایان سخنانش عنوان کرد: از تحولی که در نماز جمعه به وجود آمده است بسیار خوشحالم و تشکر می‌کنم.